Gå til innhold

Åjsann, hvordan går dette da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å være forloveren til bestevenninna mi på april.Har vært inne på bryllup.no å oppdatert meg litt,men er det noen som kan være så snill å utbasonere disse oppgavene litt?? , både før,under og etter bryllupet.Om det ikke er for mye å forlange :roll:

Det hadde jeg satt stoooor pris på :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før bryllupet: arrangere utdrikningslag, gjerne hjelpe til med å titte på brudekjoler/brudetilbehør, hjelpe til med planlegging generelt.

I bryllupet: holde styr på pudder/leppestift til bruden, rette på/dandere kjolen når det behøves (i kirken, til fotografering osv), gjerne holde tale.

Etter bryllupet: ingenting? :)

Skrevet

Reint juridisk: Skrive under på forlovarerklæring + vere vitne under vigsla.

Praktisk: Spør brura kva ho ynskjer. Nokre brurer treng nok nokon som kan engasjere seg litt saman med dei, gå på kjolejakt, snakke om alt som ingen andre skal vite/gidd høyre på etc.

Under vigsla: Ordne slep/slør når brura set/reiser seg, halde buketten når ho skal fram til alteret, og elles passe på så godt du kan at alt er i orden. Seinare forventar ein gjerne ein tale/song.

Lukke til som forlovar - det vert nok kjempekjekt! :wink:

Skrevet
Reint juridisk: Skrive under på forlovarerklæring + vere vitne under vigsla.

Pokker, jeg glemte jo å nevne det viktigste!

Godt noen er mer våkne da :wink:

Skrevet

Noen forlovere engasjerer seg mye andre ikke. Spør hva venninna de vil.

Forloveren min ble nesten fornærma når jeg hadde vært ute og sett på kjoler uten at hun var med (hun har vært med senere). Hun skal sy brudepikekjolene (hennes datter er en av de), skal hjelpe meg å lage invitasjoner og bordkort, skal muligens lage bryllupskaka mi, og vil gjerne involveres i det meste. Hun har lenge ønsket å gifte seg selv, men samboeren hennes får jo ikke ut fingeren og får fridd, så da vil hun gjerne være med å planlegge mitt. Hun er jo nesten mer engasjert enn meg i perioder :D

Har litt problemer med at hun har kjøpt inn stoff til brudepikekjolene, og nekter å si noe om hvor mye det kostet. Forlanger å få betale for det. Synes det blir helt feil jeg da, men jeg får kjøpe noe fint til henne som takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...