Gjest Litalisa Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Er det riktig at cognac kan hjelpe mot infeksjoner? Eller kanskje grønn te...? Orker ikke dra til legen så jeg drikker grønn te for å se om de virker men så har jeg jo hørt at cognac også skal virke.
Kamikatze Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Hvis ikke, kan den muligens gjore det litt morsommere å ha dem... Det dreier seg vel om hvor du har infeksjoner, og om hvordan du bruker cognacen. Er det innvortes ville jeg heller satset på kamillete, er det utvortes dreper sprit bakterier, ja.
Gjest Litalisa Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Hvis ikke, kan den muligens gjore det litt morsommere å ha dem... Det dreier seg vel om hvor du har infeksjoner, og om hvordan du bruker cognacen. Er det innvortes ville jeg heller satset på kamillete, er det utvortes dreper sprit bakterier, ja. Det er innvortes. Ja kanskje jeg skal prøve kamille te. Tror jeg har betennelse i tårekanalen. Og det jeg har i huset er grønn te og cognac;-))
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Å drikke cognac hjelper nok kun på følceshsen av å værskje shyk. Det bljir sjå mye bedre lisssjom. Å smøre øyet med cognac vil jeg slett ikke anbefale. Men vask gjerne øyet med så varmt vann som mulig. Jeg pleier å ha i kamillete, men vet ikke helt om jeg kan anbefale grønn te til samme nytten.
Kamikatze Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Cognac gjør ingenting for å hjelpe helbredelsesprossessen, den distraherer deg bare fra ubegaget en kort periode. Dette kan igjen gjøre vondt verre, om du demper forkjølelsessymptomer, vaser rundt ute i kulda, og forverrer situasjonen. Du kan prøve å koke en liter vann i ti minutter, ha i ei teskjei med salt, la det kjøle seg, og skylle øynene med dette. Litt av væsken kan du gurgle deg med, og skylle nesa med. Det vil kunne lette litt på trykket. Drikk gjerne grønn te. Det er sunt, og skader ikke. Men har ikke noen spesielt målrettet virkning på tårekanalbetennelse.
Gjest LitaLisa Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Cognac gjør ingenting for å hjelpe helbredelsesprossessen, den distraherer deg bare fra ubegaget en kort periode. Dette kan igjen gjøre vondt verre, om du demper forkjølelsessymptomer, vaser rundt ute i kulda, og forverrer situasjonen. Du kan prøve å koke en liter vann i ti minutter, ha i ei teskjei med salt, la det kjøle seg, og skylle øynene med dette. Litt av væsken kan du gurgle deg med, og skylle nesa med. Det vil kunne lette litt på trykket. Drikk gjerne grønn te. Det er sunt, og skader ikke. Men har ikke noen spesielt målrettet virkning på tårekanalbetennelse. Takk for rådene. Jeg skyller øynene med saltvann som jeg har kjøpt på apoteket emn synes ikke det hjelper. Akkurat nå er det bedre men det er fordi ejg har tatt paracet. Men skal prøve kamille te og skylle med vann. Og så får jeg gå til legen om det ikke gir seg:-)
Gjest LitaLisa Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Cognac gjør ingenting for å hjelpe helbredelsesprossessen, den distraherer deg bare fra ubegaget en kort periode. Dette kan igjen gjøre vondt verre, om du demper forkjølelsessymptomer, vaser rundt ute i kulda, og forverrer situasjonen. Du kan prøve å koke en liter vann i ti minutter, ha i ei teskjei med salt, la det kjøle seg, og skylle øynene med dette. Litt av væsken kan du gurgle deg med, og skylle nesa med. Det vil kunne lette litt på trykket. Drikk gjerne grønn te. Det er sunt, og skader ikke. Men har ikke noen spesielt målrettet virkning på tårekanalbetennelse. Takk for rådene. Jeg skyller øynene med saltvann som jeg har kjøpt på apoteket emn synes ikke det hjelper. Akkurat nå er det bedre men det er fordi ejg har tatt paracet. Men skal prøve kamille te og skylle med vann. Og så får jeg gå til legen om det ikke gir seg:-)
Kamikatze Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Vel, det er immunforsvaret ditt som hjelper. Saltvannet er for å holde det rent, så det ikke kommer ytterligere komplikasjoner. Paracetamol demper feber, men feber er en del av kroppens selvforsvar, ved å heve temperaturen, gjør den livet vanskeligere for bakteriene. Det har som oftest marginal betydning med småsykdommer, og febernedsettende øker komforten, som cognacen gjør. Kjøper du kamilleteposer kan du dyppe dem i kaldt vann, før du legger de på øynene. God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå