cyanid Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Ja, spørsmålet står jo i overskrifta. Har tenkt i det siste at før var jeg ikke en sånn som grein hver dag for ingenting, fyrte meg opp av småting osv osv, kjenner ikke meg selv igjen, og er nesten sikker på at det er de hormonenes feil! Samboer er helt fortvila og tror det er pga han jeg klikker, men han er jo bare snill og grei, og da får jeg dårlig samvittighet og griner enda mer! Fytti! Hva er lurt for meg å bytte til? Ei venninne mente minipiller, men nå er hun gravid pga kluss, og det er ikke jeg klar for ennå (det er vel nøyaktig på timen en må ta dem hver dag?).
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Jeg erfarte det samme da jeg gikk på Mercilon. Etter at jeg byttet til p-ringen bedret det seg betraktelig.
FatallyYours Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 jeg bruker cerazette, og blir skikkelig humørsyk av den. men kan jo være du reagerer annerledes
Gjest Atanih2 Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Jeg bruker også mercilon. Egentlig merker jeg ikke store forskjellen, men jeg har merka at jeg blir rørt for den minste lille ting, og jeg kan også fyre meg opp for veldig lite, men det går fort over igjen. Kanskje du bør snakke med legen din/helsesøster om hvordan du reagerer? Kanskje de vet om et merke som passer bedre for deg
cyanid Skrevet 17. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2010 takk for tips, og "bra" at andre har den erfaringen med det samme merket, så vet jeg iallfall det ikke har tørna for meg rørt, ja! Så på start.no en kiwifugl som hadde vondt i beina, og kom på den fra youtube som hopper i døden, og måtte brøle for å ikke begynne å fosse fra øynene! Og i går grein jeg fordi samboer ikke ville tegne til meg i paint var ikke sånn før. Nei, i morra er det tur til fastlegen, og en tur innom psykriateren (vi skulle visst dit sammen for å ordne ny psykriater) så de kan sikkert hjelpe meg Hmm når jeg tenker etter, jeg trengte heller ikke gå til samtale før jeg begynte på disse pillene... 4 år, jeg burde jo ha skjønt det før??
cyanid Skrevet 17. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2010 nå har jeg lest litt rundt forbi på nettet om denne pilla (og p-piller og hormoner generelt) og er lite fristet til å ta dagens pille må jeg si. Bare det å lese om at "Nå kan jeg le og smile igjen etter jeg sluttet!" og andres negative mercilon-erfaringer, gjør at jeg sier til kjæresten når han kommer hjem at det får bli kondomer framover, for det der dytter jeg ikke i meg mer!! Kjipt at han skal føle mindre, og at det ikke blir det samme på en stund, men tenk så mye bedre vi får det, da, uten mine daglige utbrudd (det at jeg IKKE fikk et i forgårs, ser jeg på som en prestasjon, men det skal jo ikke være en bragd å ha en ut av 1000 grinefrie dager??) jepp!!
ludo Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 jeg ble kjempe deprimert av mercilon... litt sånn halv suicidal:(
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Jeg går på Mercilon selv. Blir også VELDIG fort lei meg, gråter av ingenting. Har nettopp kommet over en todagers gråtekule, og merker ellers at jeg gråter mye oftere enn før. Har også noen andre snåle bivirkninger, jeg er så utrolig nervøs og redd for kroppen min. Har "alltid" vondt ett eller annet sted, og blåser det opp til de værste ting. Litt vondt i beinet er blodpropp, en liten fettkul på armen er kreft. Jeg får ikke sove om nettene, fordi jeg er redd for å dø. (Uff, når jeg skriver det her ser jeg jo hvor teit det faktisk er..) Men har ikke lyst til å slutte på pillen heller, den er jo så kjekk... Får ta meg en tur til legen, eventuelt psykolog (sliter litt med andre ting også)
McAdams Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Gå heller på Yasminelle! Mercilon er forferdelig!!
Thorn Skrevet 17. august 2010 #10 Skrevet 17. august 2010 Jeg har null problem med Mercilon 28, er storfornøyd! Men hvis du vil fortsette med hormonprevensjon, kan kanskje plasteret være en ide? I følge fastlegen min har det færre bivirkninger, pga jevnere utslipp av hormoner. Det er veldig enkelt og greit å bruke.
Gjest Cyanid utlogget? Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Huff, fælt hvor mye dette har gjort med psyken til andre også! :-O Nei, jeg tror hormoner er et kapittel jeg er ferdig med iallfall, plaster eller bedre p-piller.. kan jo hende jeg klikker på dem også.. I dag våknet jeg iallfall og så lysere på livet allerede, kan være det er slutteplacebo, men så lenge jeg er glad og fornøyd.. Lettelse å slutte iallfall, og stemningen mellom meg og kjæresten har lettet ca fra øyeblikket jeg fortalte jeg nektet å ta de mer, og viste han noen innlegg her på kg om andre tilfeller.. Så nå er näkken bump for pure pleasure i hus Men det var to ting da, leste som sagt litt rundt om hva som skjer med kroppen etterpå; Aldri slitt med kviser, og puppene er ikke mer enn 70B, trenger jeg å bekymre meg for pizzafjes og vrengte bukselommepupper?
Supramundane Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Jeg reagerte veldig på den forrige typen jeg hadde, og ble utrolig opp og ned i humøret. Nå bruker jeg Synfase og har ingen problemer overhodet. Prat med legen og prøv en annen variant.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Min erfaring med mercilon: Positivt: - dempet mensplager betraktelig (slet tidligere med mye smerter og kvalme) - mindre blødninger - mindre lyst på sjokolade! Negativt: - umiddelbart opp 2 kg i vekt, mest på grun av veske tror jeg - konstant pms-følelse. Dvs: Ustabilt humør - lett nattesvette + kroppstemperatur som ble cirka en halv grad høyere enn vanlig Men humøret var det mest slitsomme. Jeg er glad jeg har sluttet, selv om sjokoladeavhengigheten er tilbake!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Har egentlig nesten bare positive erfaringer med mercilon. Jeg ble ikke deppa eller grinete (eller jo, kanskje litt, men ikke ubehagelig mye), mensen varer kortere nå enn før og jeg fikk større pupper Har på ingen måte fått vrengte lommer hengende på brystet, synes de er riktig så fine Men det er forskjell fra person til person hva man reagerer på. Tror også det er slik at det kan være en ide å gå på pillene et par måneder for å la kroppen "venne" seg til hormonene. Synes du skal ta det opp med legen din, hør hva han/hun mener.
Gjest Atanih2 Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Ofte er jo grunnen til at mange får sånne heftige bivirkninger, nettopp pga. de har et merke som ikke passer til dem. Derfor skal man snakke med helsesøster/legen sin om hvordan man reagerer, så man kan få anbefalt et annet merke som burde passe bedre.
cyanid Skrevet 20. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 20. august 2010 Legetime til mandag:) Å så flink til å fikse, er jeg ;D Sånn er jeg etter jeg slutta for 4 dager siden: *ikke så tiltaksløs lengre, får lyst å hoppe rundt og være glad! *Den konstante PMS-tilstanden eksisterer ikke mer, MEN har vært tilfeller hvor jeg bare har ligget og hylgrint, omstillingen er brutal merker jeg! *Depresjonen er iallfall forsvunnet *Deilig å slippe å huske å ta p-pilla, det har vært litt stress å MÅTTE gjøre dette hver dag, og panikken hvis jeg går ut og brettet ligger hjemme er jo ikke der mer *Mensen kom i dag da. Litt vel voldsom, jeg besvimte i dusjen for det var så vondt, men så var det opp og hopp og le det av seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå