meta Skrevet 2. oktober 2003 #21 Skrevet 2. oktober 2003 Tja forbilde.. Vet ikke helt, men.. Farfar fikk hjerteinfarkt og lå tre døgn i koma, måtte lære seg å prate igjen. Mistet konen sin tre uker før jeg ble født. Var i en ulykke og måtte lære seg å gå igjen. Nå sykler han og kjører moped. Er utrolig aktiv. Pappa fikk en type kreft når jeg var 12 år. Brakk fire skiver i ryggen og lå på sykehuset i tre måneder. Før det satt han i en stressless i 6 uker fordi han ikke kunne bevege seg (pga skivene i ryggen). Han har fortsatt sykdommen og må gå på cellegift hver 8. uke (kunne ikke ha det oftere pga leveren som har blitt helt ødelagt etter så mange år med sykdom), men han jobber og han og mamma er fosterforeldre for min lille nevø. Skulle ønske jeg hadde samme pågangsmot og stahet som farfar og pappa ihvertfall. Det er så altfor mange som bare setter seg til i sofaen og gir opp... Jeg beundrer jeg mennesker som er seg selv uansett hva andre måtte syns om dem (feks Hege som sto fram med sin historie). Jeg er så altfor opptatt av å gjøre alle til lags hele tiden og det er egentlig for dumt...
mellom Skrevet 2. oktober 2003 #22 Skrevet 2. oktober 2003 N. Mandela, M. Kundera, GG Marques, mamma og den ene broren min fordi han viser at det går an å bøye sitt stridige vesen for viljen. I alle fall noen ganger.
Gjest sexysadie Skrevet 2. oktober 2003 #23 Skrevet 2. oktober 2003 min Venninne på 65 år. Hun hadde en skikkelig alkoholisert mann; men klarte likevel og holde en familie på 8 barn samlet. D finnes ikke hennes like!!
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #24 Skrevet 28. mars 2004 mine forbildere er Nicholas Alexandrovih Romanov 2 ( 6 mai 1868-17 juli 1918 ) Alexandra Fedrovena Romanova ( 6 juni 1872-17 juli 1918 ) Olga Nikolaevna Romanova ( 3 november 1895-17 juli 1918 ) Tatiana Nikolaevna Romanova ( 29 mai 1897-17 juli 1918 Maria Nikolaevna Romanova ( 14 juni 1899-17 juli 1918 ) Anastasia Nikolaevna Romanova ( 5 mai 1901-17 juli 1918 ) Alexis Nikolavih Romanov ( 30 Juli 1904-17 Juli 1918 ) vist noen lurer så er dette den siste russiske tsar familie.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2004 #27 Skrevet 28. mars 2004 (trass faren for å høres litt fjortis ut); Susanne i Idol....
Gjest Moonshadow Skrevet 28. mars 2004 #28 Skrevet 28. mars 2004 Mitt forbilde er min storebror. Jeg synes han er ett utrolig bra menneske med bra meninger om viktige ting.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #29 Skrevet 28. mars 2004 Ghandi og Dalai Lama-disse to taler vel for seg selv? Nelson Mandela-taler også for seg selv. Simone De Beauvoir-en fantastisk kvinnesakskvinne og en interessant person. Virginia Woolf-samme begrunnelse, og en ekstremt god forfatter. Amalie Skram-En kvinne som hadde et vanskelig liv, men var langt forut for sin tid og en svært god forfatter. Elizabeth Wurtzel-har vært igjennom ekstremt mye og slitt med ekstreme depresjoner, men har likevel klart seg og bidratt enormt til å sette depresjon på dagsorden og fjerne noen av tabuene rundt. Frida Kahlo-En fantastisk kunstner og en fantastisk kvinne som overvant enorme fysiske og psykiske smerter. Eva Peron (evita)-kom fra fattige kår og kjempet seg (om med noe tvilsomme midler) opp i samfunnet til å bli argentinas førstedame, et ikon som gjorde mye for de fattige og som mer eller mindre alene skaffet kvinner stemmerett i Argentina. Rosemarie Køhn-taler vel også for seg selv? Shabana Rehman-En innmari tøff jente med masse selvironi! Rosa Luxenburg-fredsaktivist og kvinnesakskvinne som utrettet veldig mye for kvinners rettigheter over hele verden. Zadie Smith-samtidslitteraturerns fremste flerkulturelle kvinne.Modig og veldig flink! Berge Furre-SVs grand old man Dette var bare noen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå