Gå til innhold

fotografering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Lurer på hvordan man kan se fin ut på bilder både nærme og langt ifra, er ikke særlig fotogen ;)

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er en individuell sak dette her... du må nesten ta masse bilder av deg selv og finne ut selv hva som passer deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ingen spesiell oppskrift på det... sånn egentlig, jeg er ikke særlig fotogen jeg heller, men med den rette vinkelen så kan faktisk de fleste bli det ;)

Så spørs det egentlig på hva slags bilder som skal tas også,

er det helt enkle portrettfoto så kan det være finest hvis man ikke ser rett frem og inn i kameraet. Men kanskje ser litt til siden. Har du litt dobbelthake.. *kremt* slik som meg ;) SÅ kan du passe på å heve hodet litt opp og fremover.. uten å overdrive ;) SÅ blir dobbelthaken borte, Det er bedre å ta bilder litt ovenfra og ned istedet for rett på eller fra et punkt som er lavere enn ansiktet ditt.

Er det bilder av hele kroppen, så er det også mest flatterende å stå litt på skrå, for man virker alltid mye bredere ut hvis man står rett mot kamera.

Er vel kanskje ikke de beste tipsene, men er de som jeg kan komme på nå.....

Hilsen en hobbyfotograf ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Lurer på hvordan man kan se fin ut på bilder både nærme og langt ifra, er ikke særlig fotogen ;)

På forhånd takk :D

jeg har heller aldri fått fine bilder av meg selv tidligere.. men det begynner å komme seg betraktlig no, og har faktisk fått noen jeg får skikkelig mye skryt av:) så mine tips er:

Se på topp modell..(hehe, høres teit ut, men ser du og hører du etter så plukker du opp mye tips!)

se på gamle bilde av deg og se hva du gjør feil...

(f.eks: smiler for mye/for lite: øv deg i speilet på hva som er mest flaterende, smil med tenner eller uten osv..

øynene er "sløve": jeg har begynnt å alltid sperre opp øynene på bilde, det føles feil, men ser fantastisk ut, blir mer dådyr aktig;)

se på vinkelen du har ansiktet: kanskje du ser best ut med en liten vinkel og ikke rett frem.

senk skuldrene og strekk alltid halsen og vinkl hode en anelse ned og aldri opp(resultatet blir bare at du ser rett inn i nesen viss du ser opp;)

dra pudder kosten over ansiktet rett før du tar bilde, det jevner ut og tar bort glans og fargeforskjeller som ser lite bra ut på bilde.

se også på håret på dine gamle bilder, om det skal hit eller dit.

og itillegg og det aller viktigste: ha selvtillit på bildene!!!!! det viser garantert om du er fornøyd med deg selv eller litt sjenert

på bilder langt ifra er holdning og selvtillit det viktigste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rett deg opp, ut med pupper og inn med mage og VIT at du ser bra ut;)!!!!!!!!!!!

ta frem kameraet, style deg opp og ta bilde på bilde på bilde..

ett godt tips er også å sammarbeid med en venninne viss du har muligheten, så hjelper dere hverandre om hva som er bra og ikke

kjempe gøy å knipse i veg:)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tuuusen takk for hjelpen alle sammen! Tipsene hjalp, syntes jeg ser mye bedre ut på bilder nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har du litt dobbelthake.. *kremt* slik som meg ;) SÅ kan du passe på å heve hodet litt opp og fremover.. uten å overdrive ;)

Det er bedre å senke haken litt, nedover, istedenfor å heve den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta nærbilder av ansiktet med vidvinkelkamera. Stå heller litt i fra, og zoom inn. Ellers blir ansiktet forvrengt, og man får gjerne en overdimensjonert nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset jeg kan gi deg er at du må være deg selv og naturlig :)

Noe av det værste jeg ser er folk som poserer for mye og overdrevent på bilder. Det blir som regel bare helt teit og unaturlig. Så bare smil, slapp av og vær deg selv, så blir nok bildene bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...