Gjest Nyforlovet Skrevet 1. oktober 2003 #1 Skrevet 1. oktober 2003 Hei. Kjæresten min tok mot til seg og gikk ned på kne for en drøy uke siden. Han har imidlertid ikke lyst på noen ring, og det har jeg. Vi endte opp med at bare jeg skulle ha forlovelsesring. Så nå er en alliansering i hvitt gull med en diamant kjøpt. Så setter vi heller på oss tradisjonelle gifteringer begge to på bryllupsdagen - for giftering vil han selvsagt ha. Har dere forlovelsesringer begge to, eller bare du? Hvis begge har; bruker dere de samme som gifteringer?
Snurre Skrevet 1. oktober 2003 #2 Skrevet 1. oktober 2003 Jeg fikk en safir ring som er kranset med diamanter. Etter frieriet kjøpte jeg en maskulin og bred sølvring til han som var børstet. Dette er en ring han kan bruke etter vi er gift også, en typisk "mannering" Vi kjøper egne gifteringer til bryllupet i hvittgull
Isiselin Skrevet 1. oktober 2003 #3 Skrevet 1. oktober 2003 Vi har lik ring. Tynne, mønstrede gullringer. Når vi gifter oss skal vi ha tynne glatte gullringer i tillegg, min med en diamant. Siden de ikke er tykke kan man ha bgge ringene på samme finger uten at det ser for voldsomt eller dumt ut...
ringblomst Skrevet 1. oktober 2003 #4 Skrevet 1. oktober 2003 Han hadde egentlig tenkt å kjøpe en diamantring til meg som forlovelsesring, men etter som damene i butikken sa at dette ikke var særlig norsk - ombestemte han seg (skal ikke mye til for å "lure" en stakkar ). Vi har derfor begge ringer, men jeg fikk likevel diamanter på min. Våre skal vi også bruke som gifteringer - de er i gult og hvitt gull.
Maja04 Skrevet 1. oktober 2003 #5 Skrevet 1. oktober 2003 min forlovede hadde vært i butikken og kjøpt ringer før han gikk ned på kne. Det var to glatte gullringer som vi skal bruke som gifteringer også. Har inngravert en personlig hilsen og forlovelsesdato (ikke plass til mer da!). Men jeg syns det er helt greit med tanke på at det er da jeg lovte ham å tilbringe resten av livet mitt sammen med ham. Bryllupet er selvfølgelig stort, men ringene er våre helt personlige og intime påminnelse... (jeg synes det er topp at han også har ring, ikke bare jeg) maja
Andersdatter Skrevet 1. oktober 2003 #6 Skrevet 1. oktober 2003 Hei! Vi har ringer begge to. Vanlig glatte gullringer. Når vi gifter oss blir det nye ringer.. har ikke helt bestemt oss hva vi gjør med de gamle enda. Enten setter vi de nye utenpå liksom, ellers tar vi forlovelsesringen på andre hånda. Er visst vanlig å gjøre det siste i Sverige, og ettersom min kjære er svensk er det jo mulig vi gjør sånn.. :D
Gjest MrsL Skrevet 1. oktober 2003 #7 Skrevet 1. oktober 2003 Vi har begge brede forlovelsesringer i gull og kommer til å bruke de samme som gifteringer
cappocino Skrevet 1. oktober 2003 #8 Skrevet 1. oktober 2003 Bare jeg som har forlovelsesring, cappomannen må venne til seg tanken om å gå med ring..... Jeg finn en alliansering med en diamant. Til giftering skal jeg ha en to raders diamantring og cappomannen skla ha en enkel børstet hvitt gullring.
Snorkie Skrevet 1. oktober 2003 #9 Skrevet 1. oktober 2003 Vi har begge forlovelses ringer, men siden han er snekker bruker han den ikke så ofte. Har idag glatte ringer i hvitt gull, men kommer nok til å kjøpe nye gifteringer, da i gull og litt bredere enn vi har idag (de vi har er veldig smale).
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2003 #10 Skrevet 1. oktober 2003 Hei på deg, vi har det akkurat som dere, det er bare jeg som har ring og den er i hvitt gull med diamant. Gifteringer har vi ikke tatt ut ennå, men vi skal ha ringer begge to og de skal være like.
Snurre Skrevet 1. oktober 2003 #11 Skrevet 1. oktober 2003 Bare jeg som har forlovelsesring, cappomannen må venne til seg tanken om å gå med ring..... Jeg finn en alliansering med en diamant. Til giftering skal jeg ha en to raders diamantring og cappomannen skla ha en enkel børstet hvitt gullring. Hæ hæ :o sa du diamantring i 2 rader ? hvor mye koster noe sånt ? Hørtes døds fint ut
jea Skrevet 1. oktober 2003 #12 Skrevet 1. oktober 2003 Da vi forlovet oss fikk jeg en allianse ring med 1 diamant og typen en litt kraftig hvitt/gull ..Ringene passer sammen da.. Men vi skal kjøpe nye gifte ringer.. Har fummet noen på nett som lager veldig spessielle ringer..De har ringer med gravering utenpå..Noe vi har lyst på da.. Bestemmer helt selv hvordan ringen skal se ut :D
Dødspingvinen Skrevet 1. oktober 2003 #13 Skrevet 1. oktober 2003 Vi har forlovelsesringer begge to. Trives veldig godt med å ha like ringer allerede. Veit ikke om vi skal få tak i nye tl bryllupet enda. Kanskje vi skal støpe om de vi har sammen med litt ekstra gull, så vi får noen helt spesielle.
¤Tiili¤ Skrevet 1. oktober 2003 #14 Skrevet 1. oktober 2003 Vi har like ringer og skal ha de samme til gifteringer. Veet ikke enda om vi skal ha de på eller om vi skal ta de på i kirken. Hva synes dere?
nessi Skrevet 2. oktober 2003 #15 Skrevet 2. oktober 2003 Vi har like glatte forlovelsesringer og kommer til å bruke de samme når vi gifter oss. Blir uvant å gå uten ring i perioden mellom vi leverer de til ny gravering og vi skal ta de på igjen i kirken. :D
cappocino Skrevet 2. oktober 2003 #16 Skrevet 2. oktober 2003 Hæ hæ :o sa du diamantring i 2 rader ? hvor mye koster noe sånt ? Hørtes døds fint ut ...Dyrt :o 24.000,- Men Cappomannen slår tre fluer i en smekk... det blir giftering, morgengave også har jeg bursdag rett etter bryllupet. Han skulle kjøpe smykker til meg uansett så da ble vi enige om at han legger pengene i gifteringen. Finner ingen bilder av den på nettet. Ringen er fra holth, norsk gullsmedleverandør.
April Skrevet 2. oktober 2003 #17 Skrevet 2. oktober 2003 Vi har begge forlovelsesringer, men skal ha nye ringer når vi gifter oss! Regner med at forlovelsesringene kommer til å bli smeltet om til noe den førstefødte kan få til dåpen.. Gratulerer med forlovelsen og kos deg med planleggingen!
Smilet Skrevet 2. oktober 2003 #18 Skrevet 2. oktober 2003 Vi har begge glatte forlovelsesringer, men jeg fikk en alliansering når han fridde :D Vi forlovet oss for 2 år siden, og han fridde 25. mars i år :D Når vi forlovet oss var det en felles beslutning og min kjære ville så gjerne ha et gammeldagsfrieri så jeg synes denne måten var helt super (jeg fikk jo 2 ringer )
Augustbrud02 Skrevet 2. oktober 2003 #19 Skrevet 2. oktober 2003 Da mannen min fridde hadde han allerede kjøpt ringer til oss, og vi hadde begge to ringer. De samme ringene brukte vi også som gifteringer.
Snurre Skrevet 2. oktober 2003 #20 Skrevet 2. oktober 2003 ...Dyrt :o 24.000,- Men Cappomannen slår tre fluer i en smekk... det blir giftering, morgengave også har jeg bursdag rett etter bryllupet. Han skulle kjøpe smykker til meg uansett så da ble vi enige om at han legger pengene i gifteringen. Finner ingen bilder av den på nettet. Ringen er fra holth, norsk gullsmedleverandør. Vet det er litt sånn frekt av meg, men det hørtes så fint ut, har også bursdag 3 dager etter bryllupet, kanskje jeg lan prøve meg på en såå deal også. Mellom 10 000 - 15 000 mellom 15 000- 20 000 Over !!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå