Gå til innhold

Hvor mange liter bensin på ca 70 mil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg fått vite at jeg er blandt de heldige som har kommet litt over 70 kilometer vekk i praksis, og det ser jeg for meg at blir noen uker med dyre og lange/grusome togturer.. Derfor sjekker jeg litt priser på leiebil, men før jeg forslår det for de andre tenkte jeg å regne litt på hva bensinutgiftene muligens vil bli, og jeg aner ikke hvor mye bensin som går :/

Om det har noe å si, er det for det meste motorvei, som sikkert har fartsgrense på 100 for det meste, men er jo ikke sikkert det holdes i rush-tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Ja, da har jeg fått vite at jeg er blandt de heldige som har kommet litt over 70 kilometer vekk i praksis, og det ser jeg for meg at blir noen uker med dyre og lange/grusome togturer.. Derfor sjekker jeg litt priser på leiebil, men før jeg forslår det for de andre tenkte jeg å regne litt på hva bensinutgiftene muligens vil bli, og jeg aner ikke hvor mye bensin som går :/

Om det har noe å si, er det for det meste motorvei, som sikkert har fartsgrense på 100 for det meste, men er jo ikke sikkert det holdes i rush-tiden..

I overskriften skriver du 70 mil, i innlegget 70 kilometer. På nyere biler går det ca. 5 dl pr. mil. Uansett, for å være på den sikre siden kan du regne ca. 6-7 dl pr. mil og regne ut prisen selv. Bensinprisene kan variere en del.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener 70 kilometer.. Men takk, skal nok klare å regne det ut selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Forbruket varierer veldig mye med både biltype og kjøremønster, så noe mer eksakt svar kan du nesten ikke få. Jeg er enig i Belladonnas anslag, i alle fall dersom bilen er middels stor eller liten. Hvis du leier en bil med kraftig motor, og i tillegg er glad i å tråkke på gassen, vil du kunne bruke mer enn Belladonna anslår. For vår store 4-hjulstrekker ligger vi på ca 1 liter diesel per mil ved ekstremt fornuftig langkjøring.

For øvrig anbefaler jeg deg å google biltypene du vurderer + forbruk, så får du en viss ide om hvilke som bruker relativt mye drivstoff og hvilke som bruker relativt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdere å leie en liten bil, av type toyota yaris eller lignende. Og med en pris på 1400 per uke (er vel kun 100 km inkludert da), kan det lønne seg når man er fem stykker og tilsvarende togbilletter for en uke kommer på over 1000 per person :) Så det er tenkt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...