Gå til innhold

Oppussing av bad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å pusse opp badet mitt som er ca 1,2 x 2 m = 2,4 kvm, altså bittelite. Jeg har null peiling selv, og om det blir noe av oppussingen må jeg nok leie inn folk til å gjøre hele jobben...

Det jeg lurer på er om det går an å flislegge et baderom der det ikke er mur i gulvet og veggene? Vet ikke hva som er bak, men det knirker når jeg går på gulvet, og jeg hører at det er hult i veggene når jeg banker på dem... Idag er det baderomsplater som er på veggene.

Jeg har lyst til å få rommet flislagt, gjerne varmekabler i gulvet, nytt vegghengt WC og en dusjløsning (idag er det bare dusj i hjørnet med forheng og hele gulvet blir vått). Hva vil prisen på en slik jobb med alt av utstyr komme på? Hvem tar man eventuelt kontakt med? Rørleggerbutikk f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Abbonere*

Lurer på det samme, bare at badet er et par kvm større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noe svar å gi deg, men hvis du går inn på www.byggebolig.no , så er det nok noen som kan hjelpe deg. Der er det både fagfolk, altmuligmenn og andre som kanskje allerede har fått badet sitt oppusset som kan svare deg.

Bra side!, hvor jeg har fått svar på alt jeg har lurt på iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring vil jeg si at det, avhengig av hvem du bruker, vil koste rundt 150-200 000 kr og ta en måned (seriøse fagfolk). Alt inkludert. Jeg har selv pusset opp et lite bad og fått høre at størrelsen egentlig ikke teller så mye inn på prisen. Jobben er ofte komplisert uansett og det er det som spiller inn på prisen.

De må nok legge ny mur på gulvet uansett hva det er der nå. Er badet gammelt må sluket også byttes. Selv på eldre bad med mur under gulvet må de pigge opp gammel mur og legge ny.

Gå gjerne inn på byggebolig, men det er jo mange rare råd man kan få der også da. Det du aldri må gjøre er å legge det ut på diverse anbudstorg, da disse ikke kvalitetssikrer "håndverkerne". Du vil (og jeg snakker også her av erfaring) få en hel haug ukvalifiserte og useriøse bedrifter til å ønske å gjøre jobben og du må selv sile ut seriøse og useriøse aktører. Dette er ikke nødvendigvis så lett og vi snakker i tillegg om en bransje hvor svært mange useriøse aktører går konkurs hvert år for så å starte en ny bedrift.

Bruk fagfolk med referanser, spør gjerne venner og bekjente om de kan anbefale noe og sjekk at firmaet har eksistert lenge nok til at de tillater seg å være ansvarlige for evt feil de måtte gjøre. Du må også være påpasselig med kontrakt og ikke betale før jobben er gjort. Selv betalte jeg 50% halvveis og de resterende 50% da ferdig var ferdig og inspisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...