Gå til innhold

liten bil uten bakseter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er ute etter en relativt liten bil (eks. audi a3) men vil helst ha uten bakdører og bakseter. går det an å få tak i? ikke intr. i hvite varebil-lignende biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Små biler med grønne skilter blir veldig lett varebilliknende fordi kriteriet for grønne skilter er at en "standardkasse" med bestemte mål passer inn i bagasjerommet.

Andre tosetere er gjerne små sportsbiler. Mazda MX5 er en søt liten sak, synes jeg :)

Alternativet er å skaffe seg en bil som riktignok har bakseter, men som er så liten at ingen egentlig vil sitte på med deg, f.eks Toyota iq eller - Aygo, Citroën C1 eller Peugeot 107.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små biler med grønne skilter blir veldig lett varebilliknende fordi kriteriet for grønne skilter er at en "standardkasse" med bestemte mål passer inn i bagasjerommet.

Andre tosetere er gjerne små sportsbiler. Mazda MX5 er en søt liten sak, synes jeg :)

Alternativet er å skaffe seg en bil som riktignok har bakseter, men som er så liten at ingen egentlig vil sitte på med deg, f.eks Toyota iq eller - Aygo, Citroën C1 eller Peugeot 107.

Søren óg... Jeg trenger nemlig bagasjeplassen, da jeg har en nokså stor hund. Får nok ikke plass til hundebur i noen av de bilene der. Det som var "drømmen" var en liten bil, men som hadde stor nok bagasjeplass til hundebur, da gjerne uten bakseter på bilen (er ikke av typen som kjører folk rundt. Ikke har jeg barn eller planer om det heller). Men det blir vel kaskje bare med drømmene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man fjerne baksetene på f eks en audi a3, og sette de tilbake senere (når man evt skal selge bilen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an, men jeg lurer litt på hvor lovlig det er. Vet det finnes noen begrensninger på dette, f.eks. må du ikke finne på å fjerne et sete fra en 10-seter, det blir svindyrt. Er det ikke like greit å bare legge setene ned og legge plast over?

Ellers kan du jo spørre hos nærmeste VW-forhandler om Caddy, den nyeste versjonen er nå tilgjengelig som varebil og personbil, kanskje du kan få en bakseteløs utgave av personbilversjonen på grønne skilt, med personbilversjonens sidevinduer og øvrig utstyr. Denne bygger dessuten på Golf og Touran, så understell etc er absolutt verdig en personbil. Er bare 12 cm lengre enn A3 Sportback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...