Fantorangen Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Jeg har en Tripp Trapp stol jeg skal pusse opp og har slipt alle flatene med unntak av hakkene som sitte og benplata skal gli inni. Bør man slipe inni her også og hvor dypt sliper man stolen? Jeg har brukt fint slipepapir (120) og føler ikke at det er mye som er slipt av. Bør jeg slipe dypere eller holder det når man bruker grunning?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 nå har jg pusset et furubord som var lakkert da. men har pusset med 80 papir. dersom du skal ha på grunning og maling behøver du ikke ha av så veldig mye, bare rispe det, slik at grunning og maling setter seg. selv har jeg pusset mitt bord såpass at treverket i det er komt frem nå. trur ikke du treng å pusse særlig inni de hakkene , da de ikke synes
Miss Puddel Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 poenget er jo mest å få overflaten til å ikke være så glatt, så malingen sitter bedre. det holder sikkert, om du etterpå maler med heftgrunn som grunning, før du maler med den malingen du skal ha, så burde det bli bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå