mrs.farenheit Skrevet 15. august 2010 #1 Del Skrevet 15. august 2010 Er håpløs på kjøkkenet og trenger noen råd. Har marinert 3 kyllingfileter med olje, hvitløk, basilikum, chili og ingefær, som ligger å godgjør seg nå. Tenkte å ha de i ovnen, lurer på hvor mange grader de skal på og ca hvor lenge? Helt vanlig strl på kyllingfileten. Trenger også forslag til noe godt tilbehør. Fant en oppskrift på mango- og advokadosalat. Noen som har smakt? Er åpent for andre forslaf også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia- Skrevet 15. august 2010 #2 Del Skrevet 15. august 2010 Hei, Namnam - hørtes veldig god ut den marinaden! Jeg steker kyllingfileter i ildfast form på 200 grader i 20-30 minutter... Avokado- og mangosalat hørtes veldig godt ut til tilbehør... Ellers bruker jeg å variere mellom fullkornspasta/ris, med soppsaus/sweet chili saus/ og kokte grønnsaker (brokkoli f.eks) eller wok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. august 2010 #3 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg pleier å steke kyllingfilet på 200 grader i ca. 20 minutter, midt i ovnen Har ikke smakt mango- og avocadosalat, men det høres jo veldig godt ut. Om du vil ha mer grønt til går det også an å skjære opp ulike grønnsaker som kan bakes i ovnen sammen med kyllingen - det er veldig enkelt og greit. F.eks. selleririot, gulrot, paprika, sopp, asparges etc. Skjæres i terninger og legges i formen sammen med kyllingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrs.farenheit Skrevet 15. august 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 15. august 2010 Takk for svar! Glemte å spørre om jeg trenger noe annet i formen? Noe væske eller noe itillegg til marinaden? Er som sagt heeelt grønn på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. august 2010 #5 Del Skrevet 15. august 2010 Litt sent svar kanskje, men neida, det trenger du ikke! Siden de er marinerte trenger du ikke noe olje eller slikt (noe jeg ofte kutter ut uansett). Man kan jo alltids lage en slags saus i bunnen av formen, men det er ikke noe man må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå