Gå til innhold

Tulla79 sin dagbok


Tulla79

Anbefalte innlegg

JIPPIII! Eg er søren med gravid... Jiippppiiiii..!! :ler:

En enkel pergotime-kur og metformin ser søren med ut som ha vært rene mirakelkuren!

På tirsdag i forrige uke tok jeg en graviditetstest (quick respons) og holdt på å kaste den rett i søppla (som jeg har gjort med så mange andre tester..) for med det første såg jeg ikke den lille streken som etterhvert dukket opp... Den var veeeldig svak da, men den var jo der... Måtte på jobb (fikk gjort veldig liten den dagen... Store konsentrasjonsvasnker!) Gjekk tidlig hjem og innom apoteket for å kjøpe flere tester. Senere på dagen og neste dag tok jeg flere tester, alle var svaaakt positive.... Torsdags morning prøvde jeg en digital test som lyste "Gravid 1-2" mot meg... :rødme:

Jeg og min samboer er overlykkelige!!! :yvonne:

Torsdags ettermiddag hadde jeg time hos gyno-en min, som jeg egentlig hadde bestillt for noen uker siden fordi jeg trodde jeg trengte ny resept på pergotime... Istedet ble det innvendig ultralyd og gynekologen min kunne vise meg en liten svart prikk på skjermen, som visstnok skal være starten... :rødme:

Men jeg er jo ikkje komt så langt på veg da, at jeg bør gjerne roe med ned litt.... Sist menstrasjon var 7. juli, så det betyr vell kanskje at jeg er 5+4 på veg? Har ikke helt komt inn i det der med telling av uker+dager... hihi... Håper iallefall så INDERLIG at den lille spiren holder seg godt fast der inni magen...!!!!

Dette er vår første, så det dukker hele tiden opp nye spørsmål... Særlig da jeg har PCO og insulinresistans. Har lest på nettet at det er større sjans for spontanabort for meg enn for "normale" friske jenter... Kanskje det er andre jenter her som har pco+insulinresistans som kan berolige meg???! Jeg har iallefall fått beskjed om å fortsette å spise metformin for det skal beskytte fosteret og redusere sjansen for spantanabort.

No idag har samboeren min reist offshore, og skal være borte mest sannsynlig i 3 uker. Kommer til å savne han masse! :sukk:

Uansett så er tanken på at det kanskje er en liten beibis på veg helt ufattelig..... Jeg er overlykkelig og har en god følelse for at dette skal gå bra!!

KLEM-KLEM <3< <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig beskymret om dagene.... har fått svar på blodprøvene jeg tok i forrige uke. Den første prøven vist en en hcg-verdi på 36 og prøve nr to viste en hcg-verdi på 69... Har jo fått med meg at hcg-verdien skal fordoble seg iløpet av ca 2-3 døgn. Min har altså nesten fordoblet seg, men ikke helt... Men syns i utgangspunktet at 36 er veldig lavt.... huff...

Om alt er som det skal være, må jo det tyde på at jeg er mye kortere på veg enn antatt, ellers er det vell noe galt... :tristbla:

Endret av Tulla79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no fått time til å ta ny blodprøve idag. Håper da at hcg-en er myyye høyere siden forrige uke...

Lurer på om det er andre som har opplevd like lav hcg som meg, og om det har da gått bra eller endt med SA...? :sukk:

Endret av Tulla79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning på resultat av blodprøve nr tre. Skulle få svaret innen 2-3 dager, og fikk beskjed om å tenke positive tanker... :) :)

Endret av Tulla79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...