Gå til innhold

Forelska i psykiateren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal poste dette, men siden jeg har problemer med min psykiske helse blir det under kropp og helse.

Jeg er forelska i psykiateren min ...

Hva skal jeg gjøre?

Jeg er ganske sikker på at han har skjønt det. Han har liksom flørtet litt med meg og, men samtidig har han tatt seg i nakkeskinnet.

Noen ganger er han veldig oppmerksom mot meg, mens andre ganger er han veldig avvisende.

Blir forvirra av dette ...

Jeg er ganske langt nede også, og orker ikke komme lenger ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En psykiater skal være profesjonell, ikke utnytte sin stilling slik han gjør når han flørter med deg. Råder deg til å finne en annen psykiater/psykolog for videre behandling.

Endret av ¤ Señorita ¤
Skrevet

En psykiater skal være profesjonell, ikke utnytte sin stilling slik han gjør når han flørter med deg. Råder deg til å finne en annen psykiater/psykolog for videre behandling.

Helt enig, men så kan det være at ts tolker han, og der han ikke flørter i det hele tatt. Veldig vanlig at pasienter kan bli forelsket i psykologene sine, for de forstår en jo så mye bedre enn alle andre. Men det er jo jobben deres, og jeg tror de færreste psykologer flørter med pasientene sine, men det er godt mulig at pasientene oppfatter det slik, eller ønsker å oppfatte det slik.

Er det slik at han flørter, bør du finne en annen. og siden du allerede har blitt forelsket, vil jeg si at det beste for deg ville være å bytte psykolog. Han kan umulig hjelpe deg på den rette måten, når du ahr de følelsene du har. Kanskje en kvinnelig psykolog hadde vært det beste for deg?

Skrevet

Mange kvinner blir forelsket i behandleren sin. Antakelig fordi han virkelig lytter, tar deg på alvor og du føler at han er opp tatt av å ta vare på deg. Men det er jobben hans. Han skal lytte, han skal ta deg på alvor. Når man er forelsket så er det også veldig lett å tolke smil og vennlighet som flørt uten at det nødvendigvis er ment sånn fra den som er vennlig. Piper ga et godt råd i at du burde bytte psykolog, gjerne til en kvinnelig en.

Skrevet

Jeg er enig med resten. For din egen del må du komme deg vekk fra behandleren du har nå, og finne en annen en. Helst det kjønnet du aldri kan fatte interesse for.

Skrevet (endret)

Helt enig, men så kan det være at ts tolker han, og der han ikke flørter i det hele tatt. Veldig vanlig at pasienter kan bli forelsket i psykologene sine, for de forstår en jo så mye bedre enn alle andre. Men det er jo jobben deres, og jeg tror de færreste psykologer flørter med pasientene sine, men det er godt mulig at pasientene oppfatter det slik, eller ønsker å oppfatte det slik.

Er det slik at han flørter, bør du finne en annen. og siden du allerede har blitt forelsket, vil jeg si at det beste for deg ville være å bytte psykolog. Han kan umulig hjelpe deg på den rette måten, når du ahr de følelsene du har. Kanskje en kvinnelig psykolog hadde vært det beste for deg?

Ja, hvem vet. Det vet vel bare psykiateren. Litt rart at han veksler mellom å være veldig oppmerksom og veldig avvisende. Klart alt kan være tolkninger, men en veldig avvisende psykiater høres ikke så bra ut, om det stemmer. Uansett er det nok på tide å finne en ny behandler :)

Endret av ¤ Señorita ¤
Skrevet

Å, nå føler jeg meg ganske dum ...

Kan ikke tro at jeg har gått rundt å trodd at han kanskje likte meg. I det hele tatt!

Jeg vet ikke hva jeg skal si til han. Han sier alltid at han skal hjelpe meg, og jeg vet han skjønner at jeg er forelsket i han. Da burde han kanskje sagt noe?

Vet ikke hvordan jeg skal gå frem, også vil jeg liksom ikke miste han, for jeg har det på en måte bra når jeg får se han litt hver uke. <Jeg har på en måte noe å stå opp for og se frem til. Det dumme er at jeg pynter meg litt når jeg skal dit :(

Skrevet

Kanskje du bare kan si det som det er, at du har fått følelser for han ?

Du sier du vet at han har skjønt det, da er det like greit å si det, slik at du kan finne deg en annen behandler som kan hjelpe deg videre.

Det er helt normalt å forelske seg i behandleren sin, og du er ikke dum, men når det skjer, er det viktig å avslutte behandlingen, for den vil aldri virke slik den skal når du har de følelsene du har.

Snakk med psykiateren din neste gang, og prøv å ikke tenke på at det er flaut, for det er slikt som skjer.

Du er sårbar i en slik situasjon, han er forståelsesfull og du føler at han ser deg på en måte ingen andre gjør.

Jeg vil tro han vil hjelpe deg med å få time hos en annen behandler.

Lykke til :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Å, nå føler jeg meg ganske dum ...

Kan ikke tro at jeg har gått rundt å trodd at han kanskje likte meg. I det hele tatt!

Jeg vet ikke hva jeg skal si til han. Han sier alltid at han skal hjelpe meg, og jeg vet han skjønner at jeg er forelsket i han. Da burde han kanskje sagt noe?

Vet ikke hvordan jeg skal gå frem, også vil jeg liksom ikke miste han, for jeg har det på en måte bra når jeg får se han litt hver uke. <Jeg har på en måte noe å stå opp for og se frem til. Det dumme er at jeg pynter meg litt når jeg skal dit :(

Ikke føl deg dum ,det er vanlig at man blir betatt/forelska i psykiateren/psykologen sin,nettopp pga at de lytter til en og hjelper en :) Da er det lett å føle seg betatt...ingen ting unormalt med det. Han har nok ikke flørtet med deg,men derimot er det lett å tolke smil,blikk osv dithen i og med at man selv er så betatt. Mulig han skjønner du er forelsket i han, men han sier ingenting fordi dette er han sikker tvant til og han vil jo ikke sette deg i forlegenhet ved å påpeke dette. Dessuten er han en profesjonell som ikke har lov å omgås sine pasienter på den måten,der av er det ikke viktig for han å stadfeste hvorvidt du er interessert i han på den måten eller ei. Derimot om det går utover effekten du har av behandlingen,så kan det være lurt å bytte behandler. Og vettu,ikke føl deg dum fordi du pynter deg når du skal dit...det er godt å ihvertfall føle seg litt vel på utsiden,når man føler seg elendig på innsiden! Det er heller ikke sikkert at det vil hjelpe å bytte til en kvinnelig behandler......jeg går til en kvinnelig behandler selv...og er kjempebetatt! Jeg fortalte det til henne ,for da ble det litt ufarliggjort på en måte. Og jeg pynter meg før jeg skal dit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...