AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Hei. Jeg har et par hvite Asics joggesko som begynner å bli veldig skitne. Kan jeg ha dem i vaskemaskina? På hvilket program, hvor mange grader o.s.v? På forhånd takk for hjelpa!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Klart du kan! Gjorde det samme med mine, ble som nye! Tok de vel på 40 eller 60 grader, husker ikke helt, tok ut sålen og hev den sammen med skoene, tok litt ekstra med vaskepulver og vips.
Minttu Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 (endret) Jeg har hørt at man helst ikke skal vaske sko i vaskemaskin, så googla litt og fant dette; Kan løpesko maskinvaskes? Leverandørene svarer et klart nei – du kan ikke vaske joggesko i vaskemaskin. Det vil de si i sportsforretningen også. De vil anbefale at du lufttørker skoene og børster dem når de er tørre. Likevel vasker «alle» joggeskoene i vaskemaskinen. Sølete løpesko blir ikke rene av børsting og det er mye enklere å putte dem i maskina, selv om en tur der sliter mer på skoene enn en tur i marka. Følg disse rådene om du vil maskinvaske: Putt skoene i vaskeposer (slike som man bruker til bh-er) Bruk maks 40 grader Sett ned farten på sentrifugen Bruk gjerne et skåneprogram (ull, silke) Ikke tørk med varme Vær svært forsiktig når du tørker skoene etterpå. Putt sammenkrøllet avispapir inn i skoene og sette dem til tørk på et tørt sted. IKKE bruk elektriske skotørkere og sett ikke skoene oppå varmekabler. Da kan «overdelen» krympe. Dessuten har ikke mellomsålen i skoen godt av å bli for varm og tørr. Husk at krymping, sømmer som går opp og lim som løsner sin følge av vasking, er ditt problem. Reklamasjonsretten har du gitt avkall på. Jeg har vaska sko i vaskemaskin før, mamma også, men ikke dyre joggesko/løpesko.. Om det spiller noen rolle vet jeg ikke Så lenge en ikke gjør det ofte må det vel gå bra Endret 14. august 2010 av Minttu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå