mumfi Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Når man tar p-piller er jo risikoen der for og få pigmentflekker i huden når man ligger/er i sola. Jeg går selv på p-piller og kunne tenkt meg litt farge, da er jeg nødt til å ta sol i solarium. Jeg er da livredd for og få stygge flekker i huden. Noen som har noen erfaringer med bruk av p-piller og solarium samtidig? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Ja, desverre.. Tok masse solarium tidligere, og brukte heller ikke solfaktor. Det angrer jeg veldig på idag, da jeg har fått store brune flekker på overleppen, kinnene og pannen Men de viser bare hvis jeg soler meg da. De siste årene har jeg brukt solfaktor 25 i ansiktet. Det har hjulpet veldig! Det tar lengre tid å få farge da, men er virkelig verdt det! Invister i en god solfaktor for ansikt på apoteket
Gjest SmallTalk Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Ja, jeg har erfaring. Bruker Yasmin og har ikke en eneste pigmentflekk selv om jeg soler meg i solarium uten annet enn solariumskrem og ikke bruker faktor over 15 når jeg er i sola på sommeren og i syden. Dersom du ikke får pigmentflekker i sola, så får du det neppe i solarium. Får du derimot pigmentflekker i sola, så kan du anta at det samme skjer i solarium.
juliane Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Er nok riktig det SmallTalk sier. Jeg har gått på p-piller i årevis uten å få pigmentflekker, men i fjor byttet jeg til p-ring, og fikk en pigmentflekk i panna uten å ha vært i solarium en eneste gang. I år har det dessverre blitt verre. Så lenge det ikke er snakk om overdreven solariumsbruk spiller det nok ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Men kanskje greit å bruke litt solfaktor "just in case"? Litt kjipt hvis flekkene plutselig kommer, de går ikke bort igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå