Gjest indiska Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 (endret) Trenger noen råd om kattepusen min :-) Har akkurat flyttet til ny leilighet med pusen min, og er usikker på hvordan jeg skal la hun gå ute. Fra den gamle leiligheten var hun vant til å gå mye ute om sommeren, men var stort sett inne om vinteren. Det er et slags rekkehus, og naboene har alltid (jeg mener det, alltid) døra oppe uansett vær. De har gitt beskjed om at de ikke vil ha en katt tuslende inn, og det respekterer jeg. Problemet er derfor at jeg kun vil kunne la Luna gå ute når jeg har mulighet til å følge med at hun ikke går inn til naboene. Altså ca 2-3 timer om dagen. Er det bedre for hun å få utetiden drastisk begrenset, eller å bli helt innekatt? Jeg heller mot drastisk begrensning, selvom det vil være dager hun ikke kan gå ute. Hva synes dere? Edit: har innekatt også, som brukes i avl, så hun vil ikke være alene inne :-) Endret 14. august 2010 av indiska
CathFoto Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Hei, Hva med å teste det? Naboen sier sikkert i fra om hun går inn til de, og om det ikke funker kan du evt begrense Lunas utetid. Jeg skjønner forsåvidt godt at du vil respektere naboen, samtidig som jeg mener at naboen må regne med at sånt kan skje så lenge de har døren åpen i et nabolag som passer fint til kjæledyr. Jeg mener ikke at de må godta det eller synes det er topp at katter komme inn til de, men de bør jo være klar over at det KAN skje så lenge de ikke gjør noe for å hindre det (f.eks lukke døren innimellom)
Karmosin Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Vi bor sånn til at nabolagets ymse katter godt kan ta seg inn gjennom nesten permanent åpen balkongdør. Men det gjør de ikke. Vi hadde noen som var litt innpåslitne, fordi det står kattemat framme på kjøkkenet vårt, men litt halv-ublid lemping ut igjen ordnet det. Med mindre det oppfordres til besøk tipper jeg at det ikke vil være et problem. Test det ut og be dem skyfle henne ut hvis hun kommer innom, så lærer hun antagelig kjapt at det ikke er aktuelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå