Gjest Venelite Skrevet 14. august 2010 #21 Skrevet 14. august 2010 Fordi? Jeg tok det opp med eierne mange ganger, men de ga faen. Katten holdt et helvetes liv utenfor her på natta og vekket toåringene mine omtrent hver natt i en måned, og de ble redde av lyden. Har aldri følt meg mer tilfreds med et treff enn det jeg fikk inn på kattejævelen. Du kan ikke skyte en katt bare fordi du syns den er plagsom, dette er faktisk straffbart. Du hadde faktisk andre muligheter for å stoppe dette. At eierne ikke ville høre er ikke unnskyldning nok. Bruk hodet.
Gjest BabyBlue Skrevet 14. august 2010 #22 Skrevet 14. august 2010 Ikke sikkert de merker at katten er fratatt "guds gave" engang. Blir så provosert over slike holdninger, skulle tro det var deres egne juveler som stod i fare for å klippes. Kastrer katten du. Enig, det gjelder spesielt uopplyste mannfolk som føler sympati for katten. De må da forstå at katten ikke kan savne ballene sine på samme måte som mennene kan gjøre? Løpetiden for katten sliter både på de fysisk og psykisk (stress, slåsskamp med andre hanner, spraying på møbler) så det å kastrere de er egentlig bra for katten på alle måter.
Gjest BabyBlue Skrevet 14. august 2010 #23 Skrevet 14. august 2010 Jeg var plaget med det samme, men siden jeg bor på landet og ingen bryr seg nevneverdig om det blir avfyrt et skudd i ny og ne, ekspederte jeg kattejævelen med elgrifla. Ingen skal få meg til å tro at døden ikke inntraff momentant, så dyreplageri var det ikke. Momentant død eller ikke, slikt gjør man bare ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #24 Skrevet 14. august 2010 Du kan ikke skyte en katt bare fordi du syns den er plagsom, dette er faktisk straffbart. Du hadde faktisk andre muligheter for å stoppe dette. At eierne ikke ville høre er ikke unnskyldning nok. Bruk hodet. Siden katter åpenbart ikke er verdt stort, tar jeg meg fint friheten å redusere bestanden. Se på hva som gis bort i tusentall på finn.no. Bedre ei kule i hodet enn en eier som ikke bryr seg.
Gjest Venelite Skrevet 14. august 2010 #25 Skrevet 14. august 2010 Siden katter åpenbart ikke er verdt stort, tar jeg meg fint friheten å redusere bestanden. Se på hva som gis bort i tusentall på finn.no. Bedre ei kule i hodet enn en eier som ikke bryr seg. da ringer man mattilsynet eller politiet. Man tar rett og slett ikke livet ta en frisk katte. Og at DU mener at katter ikke er verdt stort så kan du ikke bare bestemme deg at sånn er det i dette samfunnet, dyr har også rettigheter. Mennesket er ikke den eneste arten som lever på jorda. At det fins mange katter på finn, er menneskets skyld, fordi mange ikke gidder å kastrere/sterilisere, og at det ennå ikke finnes noen lov på det (noe som det burde ha vært). Dessuten finnes det ikke noen unnskyldning for å gjøre en straffbar handling når man faktisk kan vise ANSVAR ovenfor et LIV.
Cayenne Skrevet 15. august 2010 #26 Skrevet 15. august 2010 Men er denne katten merket på noe vis? Hvis ikke den er chippet, øremerket eller har et halsbånd (med tlf.nr), så er det vel ingen som eier den..
Tabris Skrevet 15. august 2010 #27 Skrevet 15. august 2010 Jeg mener også at hannkatten bør kastreres, men jeg synes ikke det er riktig at du gjør det uten å konferere med eier først. Det er tross alt deres katt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå