Gjest Gjest Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Skal til syden om en uke og da får jeg selvfølgelig mensen samtidig. Vi skal bare være der en uke så jeg har og lyst til å bade, og gå i bikini uten at det ser ut som jeg bruker pampers. Jeg bruker ikke p-piller eller noen annen for for prevansjon så jeg lurer på om det er noen andre måter å utsette mensen på? Eller må jeg bare akseptere at sydenturern vil bli litt amputert pga mensen?
Gina_ Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Du kan jo bare bruke tamponger og bytte når du har badet? Ingen som ser det Jeg vet ikke om noen måter å utsette mensen på uten prevansjon nei...
Lady La-Laa Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Du kan gå til legen og få resept på noen tabeletter (som jeg ikke husker navnet på) for nettopp dette formålet. Disse skal du starte på noen dager før forventet mens, så for at det skal funke er det viktig at du vet når dette er, altså har stabile sykluser
Athene Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Pillene heter primolut (mener jeg). Man begynner å ta de tre dager før forventet mens, og kan med det utsette mensen en drøy uke. Du får sikkert resept på dette over telefon hos din fastlege.
Gjest lolita___ Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 tamponger??de pillene høres ikke sælig trygge ut.
Athene Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 tamponger??de pillene høres ikke sælig trygge ut. Hadde de ikke vært trygge ville de ikke vært lov, det er veldig strenge regler for hvilke medisiner som kan deles ut i dette landet, og primolut kan skrives ut av en vanlig almennlege. (der hvor de fleste hormonpreparater som påvirker syklus/eggløsning må skrives ut av gynekolog.) Primolut medfører kun en stimulering til ekstra produksjon av progesteron som finnes naturlig i kroppen uansett, og med det styrer når man får blødning. Det finnes heller ingen alvorlige bivirkninger. Jeg har brukt dem flere ganger, da i forbindelse med fertilitetsbehandling (de benyttes også for å få i gang syklusene), og aldri opplevd noen bivirkninger av disse. Ellers er tampong et utmerket alternativ (med mindre det er kjærlighetsferie man drar på). Jeg bruker aldri bind, kun tamponger, og merker knapt at jeg har mensen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå