Gå til innhold

Smykkelagning


Sugerøret

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til å lage egne smykker men jeg sliter med artritt og vond rygg.Til dere som driver med dette ,blir dere stive eller får vondt i rygg/ledd?

Noen som har tips så kom gjerne med dem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også slitt med vond rygg (har heldigvis blitt bedre og bedre), og det går veldig greit å lage smykker - og andre lignende hobbyer. Det viktigste for meg har vært en god sitteplass og ordentlig sittestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med vond rygg (har heldigvis blitt bedre og bedre), og det går veldig greit å lage smykker - og andre lignende hobbyer. Det viktigste for meg har vært en god sitteplass og ordentlig sittestilling.

sitte ja..Der jeg sliter nemlig.Kan ikke sitte normalt mer enn max 15min på gode dager.Ellers ligger jeg mer både når jeg ser tv og er på dataen. Hmm må innom hjelpemiddelsentralen for å få ideer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt nøysomt arbeid med disse små perlene, så jeg vet ikke hvor godt det ville fungert med å ligge egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøysomt kan jeg tenke meg ;)

Jeg fikk et ? av min kjære i går, Kan den derre pekeknipesaken din plukke opp ei perle?

(Har en slik sak som plukker opp ting fra gulvet for meg) ser for meg at smykke deler detter på gulvet og at jeg skal få tak i dem igjen.

Jeg tror jeg må i tenkeboksen gitt.Se om det finnes ligge-løsninger og smykkemaking

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ha serverigsfat med kanter på.... om du glipper det, så detter d oppi fatet. ligg du helt flatt? få seng som vippes opp?? så du e liggende men likevel oppe......så du får arbeidet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer ann på dagsformen.Noen dager ligger jeg rett ut/flatt på rygg med beina høyt.Andre dager kun på en side. De gode dagene sitter jeg lent mot en side,altså nesten aldri "riktig" rett opp og ned.

Ligger nesten bestanding i sofaen,da vi ikke har plass til en ekstra seng med heve/senke funksjon i stua.Dessuten fungerer ikke løfte/hvilestoler på ryggen.De blir helt feil i forhold til hvor jeg trenger søtte osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, kom bare til tenke på slike senger som kan vippe hel senga å ikke bare ryggstøtten. men om det ikke er plass til det så er det ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som var sengeliggende ei god stund i fjor. Hun lagde mange smykker på den tiden. Hun lagde mest sånne armbård med makrame(?) knuter og litt store perler, en bunke med navn av bokstavperler til småjentene i familien og vennekretsen. Mener hun hadde en kleshenger som hang i et tau fra taket for å få noe å knyte i mot. (var iallefall en hjemmelaget løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...