AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Hvor ofte spiser dere takeaway? Spiser selv dette veldig sjeldent da jeg synes det er så vanvittig dyrt. Men hører om studenter eller andre med dårlig råd som spiser takeaway ofte. Er det jeg som handler feil sted kanskje?
Nuith Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Har kjent endel studenter som spiser takeaway (dvs, bestiller pizza eller kjører drive-in på McDonalds) 4-5 ganger i uka. Det vil si, 4-5 ganger i uka de 2 første ukene etter at de får studielån. De to neste ukene lever de på potetmos med ketchup. Her har vi på to år hatt takeaway kinesisk èn gang (180 kr for 5 retter, mer enn nok til 2 personer, vi hadde til middag dagen etter også + stor flaske cola), takeaway McDonalds èn gang, og bestilt pizza 3-4 ganger fordi vi fikk overraskelsesbesøk som ikke hadde spist middag og var fryktelig sultne. 2 pizzaer for 4-5 personer totalt, ca 350 kr. Tror det er relativt normale, eller iallefall ikke spesielt dyre steder vi har bestilt fra. Jeg personlig synes det er "vanvittig dyrt" siden jeg kan lage hjemmelagd pizza fra bunnen av, nok til 5 personer, mye bedre enn Peppes, med 30 minutters innsats og 50-70 kr i råvarer... Men for mennesker som jobber mye og har lite energi til overs, kan jeg godt skjønne at å bestille noe en gang i blant er fristende.
Topplue Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Jeg synes nå 350 kr for pizza er dyrt. Har man allergier blir det igjen dobbelt så dyrt...
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Take away eller hjemkjørt mat er et godt alternativ når en pusser opp kjøkken eller står midt i en flytteprosess. Når det gjelder hurtigmat eller kafemat - ja det hender relativt ofte at jeg velger dette alternativet når jeg f.eks. skal fra et sted til et annet uten å dra hjemom først.
-Fisken- Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Vi har hatt takeaway én gang i løpet av de siste dagene, sushi for to personer kom på 170 kr. Hjemmelaget mat er stort sett bedre enn takeaway. Er jeg sliten en dag og ikke orker å lage skikkelig middag - da spiser vi suppe, ostesmørbrød med noen grønnsaker til, omelett, pytt i panne eller lignende.
Gjest Frosk Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 Vi henter take-away et par ganger i uken. Men vi bor ikke i Norge - prisene er "litt" lavere her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå