Gå til innhold

Dårlig til å synge


Marteet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 14 år, bor i Trondheim.

Jeg kan absolutt ikke synge, men jeg sang en gang på en forestilling. Å det gikk rett i dass! Men jeg vil veldig gjerne lære meg å synge fint :)

Har ikke lyst til å begynne i kor, jeg skal klare å synge vanlige sanger, ikke opera e.l.

Kanskje det er noen av dere som vet om en veldig bra sangpedagog i Trondheim, som jobber med nybegynnere?

- Marteet

Endret av Marteet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på ditt nivå er det ikke noe poeng i å kaste bort mye penger på byens beste pedagog.

på ditt nivå(nybegynner) er et veldig fint tips f.eks kulturskole.

dersom det ikke finnes i din by kan du også ta kontakt med konsevatoriet/jazzlinje eller liknende på bachelornivå(høyere utdanning, høyskolen) for å høre om noen av elevene drive rmed undervisning.

de er billigere enn en profesjonell pedagog, og du kommer sannsynligvis aldri til å trenge noe mer hvis du bare skal ha det som hobby.

de kan lære deg teknikk og alt du trenger for å forbedre sangstemmen din betraktelig:)

gikk selv på musikklinjen med klassisk sang som hovedinstrument, og husker godt at det var veldig forskjell på folk.

noen hadde bare en drøm av en stemme uten hardt arbeid, andre måtte jobbe litt mer for det - men få like bra resultat - og noen forble bare kråkesangere:)

syng med den stemmen du har, teknikk kan gjøre ganske mye på å holde rene toner etc. mendet kan nok ikke forandre selve stemmetonen i seg selv.

vet ikke hva prisene idag er, men du må nok regne med at du får tilbud om en halvtime av gangen - og det vil nok koste noen hundre kroner gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen er flinkere å synge enn andre, men man kan faktisk øve seg på å bli bedre til å synge. Jeg hadde samme problem som deg, men etter mye synging noteøving og kurs ble jeg faktisk ganske god!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...