Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal lage gulrotkake i dag for en 55 års dag i morgen. Har kjøpt inn physalis for å pynte kaken med, men bladene ligger tett rundt bæret (eller hva det betegnes som). Hvordan åpner jeg bladene uten å ødelegge dem? De er jo like stor del av pynten som selve bæret inni...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg skal lage gulrotkake i dag for en 55 års dag i morgen. Har kjøpt inn physalis for å pynte kaken med, men bladene ligger tett rundt bæret (eller hva det betegnes som). Hvordan åpner jeg bladene uten å ødelegge dem? De er jo like stor del av pynten som selve bæret inni...

Det er jo nesten umulig da. De bladene er jo tørket, du kan jo knapt puste på dem uten å ødelegge dem. Jeg ville heller ha pakket ut de fleste for så og lage en liten dekorasjon midt på kaken bestående av noen som var pakket ut og noen som ikke var det, kansje og noen som var halvutpakkede (for eksempel ved å ta en skikkelig skarp kniv og kutte av bladet på ene siden).

Skrevet

Dra i bladet fra to sider og samle de bak, ta litt tak i de og vri de litt rundt for at de skal holde seg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...