Gå til innhold

Vil de at barna skal død, eller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett utrolig mange filmer med gisselsituasjoner eller kidnapping.

Noe som ofte går i gjen er at familien, eller offeret gjerne snakker gjerningsmannen i mot. Noen prøver å angripe dem også, enda de er bevæpnet.

Så man kan kan jo begynne å lure på om de vil dø eller at barna skal død.

Men det er vel for å lage litt drama i filmen?

Men hvordan ville dette vært på ordentlig egentlig? Jeg har en følelse av at folk ville kanskje stivnet helt om noen pekte en pistol mot en? Man ville vel ikke kranglet med "den slemme"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvordan ville dette vært på ordentlig egentlig? Jeg har en følelse av at folk ville kanskje stivnet helt om noen pekte en pistol mot en? Man ville vel ikke kranglet med "den slemme"?

Beskyttelsesinstink ovenfor sitt barn er sterkere enn man tror, så det er nok ganske sannsynlig at man ville fløge på slemmingen om slemmingen trua med å drepe barnet, eller om man trodde det ville gi barnet ein sjangs til å komme seg unna og i sikkerhet. De fleste foreldre ville nok gitt livet sitt for å redde barnet.

Skrevet

Nå er jo dette sankk om filmer da, men i en sånn situasjon handler man ikke alltid rasjonelt

Skrevet

Film er film. Folks spontane reaksjoner kan være forskjellige og det er nok ikke alle som evner å "holde hodet kaldt" i en situasjon hvor barnet deres er truet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...