Gå til innhold

Har AWD

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer dette til å bli?

Har hatt AWD to vintere og er blitt vant til å ikke ha problemer med å komme frem. Har en liten kneik opp til huset som kan være litt vrang hvis det ikke er brøyta noe særlig. Vil det bli veldig stor forskjell på disse to systemene? Eller er en forhjulstrekk grei å komme opp med i litt bratte og svingete veier?

Før jeg fikk AWD så hadde jeg bakhjulstrekk og kom meg opp hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å vite hvordan bakken(e) er så kan man ikke gi et svar på om du kommer deg opp eller ikke, men generelt synes jeg forhjulstrekkere er forferdelige på vinterføre. Firhjulstrekkere kommer seg opp "overalt" og bakhjulstrekkere er "bedre" en forhjulstrekk.

For the record så har jeg forhjulstrekker selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt avhenger av kjørestil og dekk.

til vanlig bruk trenger ikke ola potit 4wd, awd osv, det holder med bak eller forhjulstrekk, så om du legger om kjørestilen bittelitt og eventuelt har kjetinger ligende burde det ikke bli noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gode vinterdekk så går det helt fint med fwd. Kjørt det i alle år uten problemer, bor i indre østlandet, med rimelig heftige vintre.

Går mye bedre med fwd enn rwd. De fleste rwd er veldig lette i rævva, og det er ikke akkurat konge på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Enig med sistemann her. Har en liten bakke opp til husene her vi også og den kommer vi alltid opp med piggfrie dekk og forhjulsdekk. Så lenge du har noenlunde taket på å kjøre bil så har AWD liten hensikt her på sentrale deler av Østlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhjulstrekk er helt kurant å kjøre på vinterføre. Man kommer seg noenlunde godt frem overalt, og man slipper å tenke på at bakenden kan komme ut på siden som med bakhjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gøyeste å kjøre er helt klart bil med bakhjulsdrift. ;)

Pr i dag har vi forhjulstrekk, og vi kommer oss frem omtrent overalt.

Nå skal det sises at sambo han en kompis som bor æverst i verdens bratteste bakke, og det er bare å glemme for oss å komme oss opp der på vinteren (er så ille at man nesten ikke kommer seg opp der på sommeren :fnise: ) mens at han som bor der har kjøpt Gelenderwagen, og har 0 problem med å kjøre opp den bakken.

Vel, det jeg vil frem til at du behøver ikke grue deg for å kjøre på forhjulstrekk på vinteren. Man tilpasse jo kjørestilen etter forholdene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...