Gjest Gravid?? Skrevet 1. oktober 2003 #1 Skrevet 1. oktober 2003 Hei! Jeg tror jeg har lest et sted at man lettere får infeksjoner når man er gravid - stemmer det? Saken er den at vi prøver å få barn (har bare prøvd den siste måneden), og nå er jeg ganske sikker på at jeg har fått urinveisinfeksjon. Jeg skulle hatt min første pillefrie mens i går, men jeg har enda ikke sett noe til den. Jeg vet at det godt kan være fordi kroppen ikke har blitt "normal" igjen etter p-pillene, men jeg kjenner jo en del graviditetssymptomer, da... :oops: Har tenkt meg til legen senere i dag, og da må jeg vel si at jeg ikke vet om jeg er gravid. Jeg kan vel ikke ta antibiotika hvis jeg er det - eller? Kanskje han tester meg da?? :o Er spent, jeg! Men jeg tør liksom ikke håpe for mye på at det skal være noe annet enn en infeksjon heller... Noen som har erfaring med kombinasjonen urinveisinfeksjon og graviditet her??
14062003 Skrevet 1. oktober 2003 #2 Skrevet 1. oktober 2003 Ja, noen sliter med urinveisinfeksjon ved graviditet. Men så tidlig aner jeg ikke - ikke de jeg har hørt i alle fall. Dessuten kan sex også føre til økt mulighet for å få urinveisinfeksjon. Det anbefales å tisse etter en akt nettopp av denne grunn. Lykke til i dag!
Gjest Gravid?? Skrevet 1. oktober 2003 #3 Skrevet 1. oktober 2003 Ja, jeg vet. Jeg var nemlig mye plaget med urinveisinfeksjon for noen år siden, og lærte da hvilke forholdsregler jeg skulle ta. Derfor har jeg alltid vært flink til å gå på do rett etter sex. Men nå som vi prøver å lage barn, må jeg jo liksom bli liggende litt - og plutselig har jeg kanskje sovnet... :oops: Må visst skjerpe meg!
Gjest *nurket* Skrevet 2. oktober 2003 #4 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg var veldig plaget av UVI i mitt forrige svangerskap. Gikk på 4 antibiotikakurer tilsammen. Alle UVI var a-symptomiske, vil si at jeg ikke hadde noen symptomer (svie etc). Så første gangen merket jeg det ikke før det var på vei opp til nyrene - ukomfortabelt. Dette svangerskapet derimot har jeg ikke hatt en eneste UVI så langt. 25+4
Gjest Maria ikke innlogget Skrevet 3. oktober 2003 #5 Skrevet 3. oktober 2003 Fikk min føste UVI når jeg var 4 uker på vei. Og sånn fortsatte det gjennom store deler av svangerskapet. Begynte på Tranebærkapsler etter den 7 UVI, og det hjalp! Du må for all del si fra at du kan være gravid når du skal til lege, du må få andre tabletter når du er gravid. Selexid er vanlig å bruke under graviditet! Lykke til!
Gjest Gravid!! :o) Skrevet 13. oktober 2003 #6 Skrevet 13. oktober 2003 Om det har noen sammenheng med urinveisinfeksjonen eller ikke, aner jeg ikke (mest sannsynlig ikke) - men jeg er i hvert fall gravid! :D Jeg fikk en penicillinkur mot infeksjonen, og er kvitt den nå. Men for sikkerhets skyld tar jeg tranebærtabletter og drikker tranebærsaft for å unngå en ny infeksjon. Det er så fantastisk å tenke på at jeg har en liten spire i magen! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå