Gå til innhold

Håndklær som lukter surt


lidia

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting, kanskje noen av dere kan gi meg noen svar. Når jeg vasker feks sengetøy så lukter det veldig godt etterpå. Men håndklær derimot, de lukter ikke godt i det hele tatt. Synes de lukter surt på en måte. Noen som vet hvorfor det er sånn? Hånklærne mine er også ganske stive etter vask, og ikke myke og gode. Jeg har ikke tørketrommel, kanskje det har noe med saken å gjøre? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på en ting, kanskje noen av dere kan gi meg noen svar. Når jeg vasker feks sengetøy så lukter det veldig godt etterpå. Men håndklær derimot, de lukter ikke godt i det hele tatt. Synes de lukter surt på en måte. Noen som vet hvorfor det er sånn? Hånklærne mine er også ganske stive etter vask, og ikke myke og gode. Jeg har ikke tørketrommel, kanskje det har noe med saken å gjøre? Noen som vet?

Vil tru at det er fordi handkleda vert liggande i skittentøyen våte, og at lukta kjem av det. Slik lukt går ikkje nødvendigvis vekk i vask. Spesielt ettersom du seier at sengekleda ikkje vert slik, vil eg tru det er det som er grunnen. Om det er slik at du heng opp handkleda over dusjen eller liknande, og dei ikkje vert liggande våte, så anar eg ikkje kva årsaka er.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Annie19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme som Annie19 - ligg dei vått i skittentøykorga eller etter vask, før du heng dei opp til tørk?

Kor mange grader vaskar du dei på? Eg vaskar våre på 95 grader om ikkje kvar gong, så iallfall kvar andre/tredje gong. Det tek lukt bedre enn 60 grader. Brukar tøymyknar utan lukt, er altfor kresen på lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme som Annie19 - ligg dei vått i skittentøykorga eller etter vask, før du heng dei opp til tørk?

Kor mange grader vaskar du dei på? Eg vaskar våre på 95 grader om ikkje kvar gong, så iallfall kvar andre/tredje gong. Det tek lukt bedre enn 60 grader. Brukar tøymyknar utan lukt, er altfor kresen på lukt.

Takk for svar begge to. Nei jeg pleier ikke å la de være våte i kurven, men mulig noen av ungene har gjort det, men kan nok være noe av grunnen. Vasker aldri på 95 grader, vasker de på 60 grader. Kanskje jeg bør prøve å vaske på høyere tempratur. Jeg har aldri vasket noe på 95 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker også håndklærne mine på 95 grader innimellom. For å få mykere håndklær må du enten bruke tøymykner eller tørketromle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...