AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Ja, kan depresjon gå utover konsentrasjonen? Jeg var så grusomt deprimert i hele fjor, så jeg klarte ikke å konsentrere meg om skolearbeidet. Hele dette skoleåret ble ødelagt. Nå skal jeg gå om igjen dette året, så håper jeg får konsentrert meg bedre iår.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Depresjon kan helt klart gå utover konsentrasjonen. Får du behandling? Ta vare på deg selv, lykke til og god bedring!
Gjest jente_22 Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 hadde det på samme måte første året på høyskole. Klarte ikke holde ut lenger enn 10 min ut i en forelesning før jeg sluknet. Det dreper all konsentrasjon! Klarte ikke lese bøker, se på film, men fikk hjelp og har det idag helt supert! Gå til fastlegen din og be om henvisning til psykolog eller begynn på antidepressiva, livet er for kort til å være deprimert!!=) lykke til.
LeaMichele Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 eller hvis du tror på alternative metoder, anbefaller jeg rosenterapi på det sterkeste. bare vært på tre behandlinger og har det supert nå. hadde aldri trodd det sku hjelpe så fort. og jeg har sliti med depresjoner i 12 år.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Et av de mest klassiske tegnene på depresjon er svekket konsentrasjon. Det er en del av selve depresjonsdiagnosen. Når du har vært såpass deprimert at du ikke har klart å følge skolearbeidet betyr det at har vært veldig deprimert og at du da også har rett til hjelp fra psykolog. Det er viktig at du tar dette på alvår og oppsøker hjelp for å takle det neste året slik at det ikke skal bli på samme måte som forrige år. Du har rett til hjelp. Dype depresjoner er noe som ofte kan henge ved, så selv om du føler deg bedre og lettere nå er det viktig at du søker hjelp til å komme deg helt ut av denne situasjonen, heller enn at du skal bli dradd inn igjen til høsten og vinteren igjen. Så flott at du tar skoleåret omigjen forresten. Det vil sikkert gå mye bedre denne gangen og det viser en veldig stor styrke hos deg at du begynner forfra igjen heller enn å gi opp. Det er en imponerende styrke som ikke så mange har!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå