AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg har da fått soppinfeksjon tror at det er det.Hva kommer det av egentlig?Jeg dro til apoteket egentlig for å kjøpe canasten for det er vel til soppinfeksjon?Dama der annbefalte lactal så jeg kjøpte den også leser jeg på pakningen skal ikke brukes ved KLØE OG SVIE .Og soppinfeksjon klør jo som helvete og jeg klør mest utvendig ikke noe inni,klør på klitorisen og rundt der.Hva skal jeg gjøre.Er det soppinfeksjon eller noe annet? . Håper på svar
Gjest Pucifer Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Soppinfeksjon kan komme av at du får i deg for mye sukker, at bakteriefloraen ikke er helt i balanse m.m.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 antibiotika også eller?Jeg har gått på antibiotika snat i 3 måneder kan ja få sopp så langt tid etter?? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Veldig vanlig å få soppinfeksjon etter antibiotikabehandling. Også en tid etterpå fordi bakteriofloran din forandrer seg.
Virvel Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Tulledame på apoteket. Det høres jo ut som et skoleeksempel på soppinfeksjon. Kjøp Canesten, det hjelper nesten umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Tror Canesten har pakker med både vaginal kapsler/tabletter og krem. Du kan ha infeksjon "inni" også, så det er best å helgardere med å bruke begge deler.
Virvel Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Ja, når det er så ille at det virkelig svir og klør bør du helt klart kjøpe pakken med vagitorie + krem. Vær obs på at det vil komme ut noe temmelig ekkel gugge dagen etter at du har brukt vagitorien, så ikke ta på deg ditt peneste undertøy, og ikke inviter til besøk der nede...
Gjest Iah Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Jeg har bedre erfaring med Pevaryl enn med Canesten. Fungerer på samme måten. Tror Pevaryl er litt billigere.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Ja, når det er så ille at det virkelig svir og klør bør du helt klart kjøpe pakken med vagitorie + krem. Vær obs på at det vil komme ut noe temmelig ekkel gugge dagen etter at du har brukt vagitorien, så ikke ta på deg ditt peneste undertøy, og ikke inviter til besøk der nede... Heheheh tusen takk for svar.Ja dro til apoteket igjen i går og kjøpte hele pakka.Brukte den veg tabletten og smørte med krem igår kveld.Litt bedre idag,men klør forsatt.Tar det langt tid til det bedrer seg?Når kan jeg ha sex igjen?Har en veldig masete samboer .Det klør ikke inni heller bare utvendig,men tok den veg tab likevel siden det starter vel invendig.Faen ta den soppen alltså irriterende
Virvel Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Du bør bli ganske mye bedre i løpet av to-tre dager, men fortsett med kremen likevel slik det står i pakningsvedlegget. Slutter du for tidlig, selv om du ikke har symptomer, kan det lett blusse opp igjen. Sex kan du for så vidt ha når som helst, det er ikke en kjønnssykdom, men det er jo ikke noe særlig så lenge det klør og er ubehagelig. Vær også obs på at kjæresten din kan bli kolonisert med sopp og "smitte" deg tilbake. Menn får sjelden symptomer, men om han skulle få det (eller du stadig får nye infeksjoner) kan han bruke den samme kremen.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #11 Skrevet 13. august 2010 Du bør bli ganske mye bedre i løpet av to-tre dager, men fortsett med kremen likevel slik det står i pakningsvedlegget. Slutter du for tidlig, selv om du ikke har symptomer, kan det lett blusse opp igjen. Sex kan du for så vidt ha når som helst, det er ikke en kjønnssykdom, men det er jo ikke noe særlig så lenge det klør og er ubehagelig. Vær også obs på at kjæresten din kan bli kolonisert med sopp og "smitte" deg tilbake. Menn får sjelden symptomer, men om han skulle få det (eller du stadig får nye infeksjoner) kan han bruke den samme kremen. Tusen takk for svar.Det er bedre allerede idag,men jeg er beskymret:(Da det grusset av veg tab kom ut var det lyse rosa.Dvs det var litt blod idet tror jeg.Hva kan det være da?Håper på svar jeg har aldri brukt dette og heller aldri hatt soppinfeksjon derfor vet jeg ikke så mye om det.
Virvel Skrevet 13. august 2010 #12 Skrevet 13. august 2010 Det var rosa det som kom ut hos meg også, så det skal nok være sånn. Jeg har gudskjelov bare trengt den vagitorien én gang, det var temmelig gufne greier, og hver gang jeg trodde det var tomt for "grus" kom det litt til og litt til. Jeg har hatt begynnende soppinfeksjoner et par ganger til etter det, men nå kjenner jeg igjen symptomene veldig tidlig, så da klarer jeg meg med kun kremen. (Smører både inni og utenpå.) God bedring, og måtte du aldri få det igjen!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #13 Skrevet 13. august 2010 Det var rosa det som kom ut hos meg også, så det skal nok være sånn. Jeg har gudskjelov bare trengt den vagitorien én gang, det var temmelig gufne greier, og hver gang jeg trodde det var tomt for "grus" kom det litt til og litt til. Jeg har hatt begynnende soppinfeksjoner et par ganger til etter det, men nå kjenner jeg igjen symptomene veldig tidlig, så da klarer jeg meg med kun kremen. (Smører både inni og utenpå.) God bedring, og måtte du aldri få det igjen! Tusen takk:)Ja det er grusomt har bare brukt/bruker kjerring truser denne perioden her.Det har blitt mye bedre,men klør forsatt litt.Sex har jeg holdt meg unna tror kanskje det blir verre hvis jeg har sex nå. Takk for fine ord TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå