Gå til innhold

hjep..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter en innleggelse skrev psykiateren ut Seroquel Depot til meg.

Hentet ut på sykehusapoteket.(blå resept)

Han sendte søknad om å få dekket det på blå resept, men dette har jeg fått avslag på.

Har gått på lamictal før, uten effekt, og denne gangen ble det diskutert flere typer medisiner men legen mente det var denne jeg skulle ha.

Jeg var usikker på medisinen, men idag angrer jeg ikke et sekund og jeg klarer meg ikke uten.

Men nå har jeg gått tom....

Og i avslaget står det at annet ikke er prøvd tilstrekkelig,(gått på lamictal i 2 år), og de så ingen grunn til at jeg ikke skulle kunne ta vanlige seroquel tabletter.

Det er i hovedsak pga at jeg sliter med å ta medisiner overhodet, og jeg har småbarn og kan heller ikke gå rundt i konstant trøtthet, da fungerer jeg ikke. Ikke hadde jeg klart å huske å ta alle dosene heller...

For meg er det mer enn nok å huske å ta kveldsdosen min til riktig tid slik at jeg har sjangs til å stå opp dagen etterpå.

Ringte fastlegen idag for å høre hva jeg skulle gjøre, for helfo skrev at jeg fikk igjen penger etter årets slutt, men jeg har ikke råd til å betale 1000,- pr pillepakke. jeg er tidsbegrenset ufør.

Men de kunne skrive ut en resept til meg, men kunne ikke svare om jeg da kunne hente ut på sykehusapoteket som vanlig, eller om jeg må betale full pris.

Første gangen jeg hentet var på sykehusapoteket, men når jeg fikk vedtaket kunne jeg hente ut på hvilket som helst apotek fikk jeg beskjed om da jeg fikk resepten aller første gang.

Dette gjelder en bipolardiagnose type 2 rapid cycling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet noe om hvordan dette fungerer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...