Ametrin Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #81 Del Skrevet 13. oktober 2011 Trøtt!! :sleeping: I dag er det lesedag. I dag skal Ametrin lese og lese og lese...skal være såååå flink! Men, vi får se da Så koselig! Er da ingen grunn til å vente om man føler det er riktig Vi har vært sammen en liten stund ja Det jeg føler vi er flinke til, er å minne hverandre på følelsene våre. Sier at vi er glad i hverandre og at vi elsker hverandre flere ganger om dagen, uten at det blir for mye. Vi får faktisk fortsatt kommentarer på at vi ser nyforelska ut Åh, så spennende! Er det slik at dere kan flytte rett inn, eller må dere pusse opp og slikt? Ja, vi får nok vente. Vi skal jo kunne leve litt ellers også...mat er jo viktig blant annet Forhåpentligvis tjener jeg litt mer penger etter studiene...hvis jeg får jobb vel og merke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #82 Del Skrevet 13. oktober 2011 Lesingen går strålende hittil Tester ut stoppeklokke-prinsippet — lese x minutter, pause x minutter, lese x minutter, pause x minutter osv. Litt usikker på fornuftig tid da, men har foreløpisg kjørt en økt med én time lesing, og så 5-10 minutter pause :happy: Målet er å komme igang med juss-oppgaven som skal leveres inn snart også Mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 13. oktober 2011 #83 Del Skrevet 13. oktober 2011 Wow, det må jeg si Du er så flink!! Gi meg litt av motivasjonen er du snill Vi kan heldigvis flytte rett inn, noe småtteri som må gjøres etterhvert men stresser ikke med det i begynnelsen. Planen er å være ferdig utpakket og ferdig med alt som har med flytte esker etc å gjøre hvertfall til begynnelsen av desember Vil at alt skal ha "kommet i hus" til julen kommer Hvilke jobber kan en ha, med den utdanningen du driver med? nyskjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #84 Del Skrevet 13. oktober 2011 Tusen takk! Følte meg litt flink ja, må si det Men, nå har jeg mistet litt motet igjen Men prøver likevel, her må man dele det lille man har! Sender over litt motivasjon Så deilig at dere kan flytte rett inn da De småtteriene kan jo være hyggelige hobbier, for å gjøre det helt slik dere vil Ja, hva kan jeg bli? Litt usikker selv jeg Er en veldig bred utdannelse. Vi har mye rettet mot arbeidslivet og juss, så saksbehandling og personal (HR) er sentralt. Men NAV er den arbeidsplassen det er siktet mest inn på da Men veldig spennende altså, trives kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 14. oktober 2011 #85 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Synes du er kjempe flink jeg, masse flinkere enn meg hvertfall Tusen takk, den motivasjonen trengte jeg virkelig du er så snill som deler Jepp, Mr. Handyman skal få vise hva han kan imponere med og hjelpe til med etterhvert Aha, spennende da! Blir jo en nokså variert arbeidsdag sikkert? Slipper å gjøre det samme hver eneste dag er jo ikke noe morsomt Hvor holder du til i landet forresten? Nord, sør eller midten? Selv holder jeg meg i midten Endret 14. oktober 2011 av Lampeskjermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #86 Del Skrevet 16. oktober 2011 Ja, håper det blir litt varierte arbeidsoppgaver. Gleder meg iallefall til å ha en utdannelse, så jeg slipper å «gro fast» i butikk resten av livet Jeg holder til innenfor østlandsområdet I går ble det ikke mye lesing gitt...ikke en linje faktisk Men så jobbet jeg da, og da jeg kom hjem var jeg sammen med mannen Vi lagde middag sammen, så på film og spilte scrabble over et glass vin på kvelden — en skikkelig koselig lørdagskveld! Nå er det back to the books and the laptop Men først... kaffe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 16. oktober 2011 #87 Del Skrevet 16. oktober 2011 Ahh, hørtes ut som dere har hatt en kjempe herlig helg da Her sovnet vi på hver vår sofa tidlig på kvelden Vært en lang uke Har du fått lest noe i dag da?? Ikke noe lesing her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #88 Del Skrevet 16. oktober 2011 Ferdig med 2 av 3 arbeidskrav dette semesteret Ellers har det vært en daff søndag, som alle andre søndager. Uansett hva jeg har gjort tidligere i uka, så er og blir søndag en skikkelig daffedag Det forekommer gjerne et stort kaffeinntak på søndager, bare for å klare å holde seg nogenlunde våken Siste koppen nå...Skål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #89 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hallooo Lampeskjermen! Lange uker ja...for min del kunne de gjerne vært lenger Eksamen nærmer seg Det er helg! Tror det er lov å ikke lese så mye da, etter det jeg har hørt Deilig med sånne daffe dager da Gjort noe spennende i helgen? ...Sånn bortsett fra å sovne på sofaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 19. oktober 2011 #90 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hei igjen Ametrin Hvordan går det, opptatt med studier og lesing? Hvordan ble brødene forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 19. oktober 2011 #91 Del Skrevet 19. oktober 2011 Heeei, har gått i ett sett her, hver eneste dag.. Pakke pakke pakke... For et stress! Hele helgen gikk med å pakke og rydde ting og tang, samt kaste en hel del som man egentlig ikke trenger Hvordan går det med deg? Vært flink med lesingen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #92 Del Skrevet 19. oktober 2011 Halloooo MrsTula og Lampeskjermen Så koselig at dere stikker innom altså! Her har det stort sett gått i lesing og oppgaveskriving. Er det lov å si at man er litt lei av lesing allerede? Føler liksom ikke at jeg gjør noe annet jeg... Skulle så gjerne hatt mer tid med kjæresten! Håper jeg får tatt igjen litt lesing frem til helgen, slik at jeg kan ta meg store deler av lørdagen fri for eksempel, og bare være sammen med ham Hvordan går det med dere da, jenter? Hatt en fin uke så langt? Nå nærmer flyttingen seg med stormskritt, Lampe! Brødene ble veldig bra, MrsTula Prøver meg litt frem for å gjøre lavkarbobrødet enda bedre. Så blander oppi en dæsj salt, basilikum og litt knuste nøtter Neste gang lurer jeg på om jeg skal blande oppi en dæsj, creme fraîche, men vet ikke om jeg tør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 19. oktober 2011 #93 Del Skrevet 19. oktober 2011 Man trenger absolutt noen dager helt fri også. Kjærester må ikke forsømmes Når det gjelder brød og annen matlaging, er det vel bare å eksperimentere i vei. Hvis noe ikke blir så bra, er det jo bare å ikke gjøre det flere ganger Er det forresten slik med lavkarbo at man ikke skal drikke vanlig melk, kun bruke fete melkeproddukter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #94 Del Skrevet 19. oktober 2011 Denne putrer i grytene i dag; Chili Texas style Oppskriften er hentet fra Lavkarbo.no 1 kg kjøttdeig av storfe Smør til steking 2 bokser hakka tomater (400 gram pr boks) 2 ss tomatpuré 2 medium gul løk 2-3 fedd hvitløk 5 dl vann 1 terning oksebuljong 1/2 ts chilipulver (eller mer, mitt er kruttsterkt) 2 ts malt spisskummen 1 ts kanel 1 ss provencekrydder (eventuelt diverse italienske krydder, som timian, merian, basilkum, oregano etc). Salt og pepper etter smak Stek opp kjøttdeig. Skru ned varmen og tilsett tomatpureen. Hakk løk og stek sammen med kjøttdeigen til den er blank, krøst hvitløk over. Kok opp vann, og rør ut buljongen. Hell vann og kjøttdeig i en stor kasserolle sammen med de hakkede tomatene og kok opp. Skru ned varmen til den er under kokepunktet, og la den stå og trekke i to timer (uten lokk!), rør litt i gryta med jevne mellomrom. Tilsett alt krydderet bortsett fra salt, og la trekke en time til. Smak til med salt. Da er det bare å vente på at samboer kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #95 Del Skrevet 19. oktober 2011 Kjærestetid er veldig viktig! Ja, ikke sant Er bare det å huske hva man gjorde som man ikke skal gjøre igjen Stemmer vel det, at man ikke skal drikke så mye melk. Men er litt forskjell på hva slags melk. Jeg er ikke av de som kjører dette så veldig nøye, så jeg hadde drukket melk om vi hadde det i hus og jeg hadde hatt veldig lyst på Fete melkeprodukter brukes innimellom. Fløte bruker jeg en sjelden gang, og er også noe jeg creme fraîche gjerne har i kjøleskapet Det det går mye av her i huset er egg og CC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 19. oktober 2011 #96 Del Skrevet 19. oktober 2011 Må si du virker som en racer på kjøkkenet iallfall Da jeg studerte var det Mr Lee, pasta eller ris med ketchup og Toro-lasagne som gjaldt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #97 Del Skrevet 19. oktober 2011 Haha! Nei du, ikke overdriv `a Trives på kjøkkenet da, synes det er kjekt å prøve nye ting. Selv om til det daglige så blir det testing av enkle retter da, slik som den over Vet ikke om jeg er så veldig flink, men jeg hører sjelden klaging fra mr.samboer Er bare å stjele oppskriftene altså Synes det er kjekt å legge de inn her, for da er det lettere å finne frem til de jeg testet og som er verdt å lage igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 19. oktober 2011 #98 Del Skrevet 19. oktober 2011 Synes du er flink uansett jeg Skal helt sikkert prøve flere av oppskriftene. Jeg går jo ikke på lavkarbo, men er faktisk litt lei av pasta og ris... Menn klager vel forresten sjelden så lenge de får servert mat (Jeg er som oftest veldig positiv når mannen min lager mat til meg også da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #99 Del Skrevet 19. oktober 2011 Flere av disse rettene kan du spise med pasta, ris eller poteter Mr.samboer spiser gjerne den siste gryta med pasta eller ris, akkurat som chili con carne Burgeren jeg har skrevet over, er jo ypperlig med burgerbrød og kanskje noen potetbåter ved siden av Det som er så fint, som jeg har begynt å sette pris på, er at man lager maten fra bunnen av. Har kuttet ut det meste halvfabrikata Åjaaa, så han bare gliser uansett hva jeg lager!?! Mannfolk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 19. oktober 2011 #100 Del Skrevet 19. oktober 2011 Han vil jo ikke risikere at du slutter, og han må lage maten sin selv Helt enig når det gjelder halvfabrikata. Det som er når man blir vant til hjemmelaget, er at det smaker ikke godt engang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå