ludo Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg sliter med hodepine og har fått konstantert at det er spenningshodepine/stressnakke som er problemet. Jeg går rundt og spenner meg, klarer liksom ikke å slappe av. Jeg begynner å bli rimelig deprimert av dette.... Har fått høre at jeg må trene trene og trene opp musklene i rygg nakke. Men synes det er vanskelig å finne motivasjonen. er det noen her som har blitt bedre,helt bra av dette? Trenger virkelig en solskinnshistorie da jeg begynner å grine snart!
I.am.me Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Jeg har også en svært alvorlig form for spenningshodepine. Utløses av støy, trang luft og å være stressa. Det eneste som hjelper for meg er en fjelltur, eller treningstur helt for meg selv eller sammen med noen som ikke stresser meg
Neala Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Jeg sliter også med dette. Gå på fjellet, i skogen, hvor som helst bare ikke på asfalt - asfalt spenner deg enda mer. Det er viktig at du tar deg god tid og selvfølgelig at du har gode nok sko. Skoene påvirker rygg og nakke - gå til en sportsforretning, gjerne G-sport som lover hjelp med gode sko, og legg heller ut litt ekstra penger enn å gå rundt med hodepine. Få nok luft iløpet at en dag, og rett opp holdningen din, samtidig som du bør øke vanninntaket ditt. Det hjelper mye!
Daniel84 Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 sliter også med dette.. gikk til legen og fikk tabletter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Når kommer dette? Det kan trenes med fysioterapeut, f.eks. med et apparat med elektroder som piper/blinker når du spenner opp musklene, f.eks. ved pcbruk, slik at du etterhvert lærer å ikke spenne slik. Jeg vet forøverig ikke om dette er noe som er vanlig å bruke, er bare noe jeg lærte om på skolen
Neala Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 sliter også med dette.. gikk til legen og fikk tabletter Det er ikke bare å gå til legen og få tabletter for spenningshodepine. Det oppstår pga spenninger i kroppen, og man må derfor lære seg å løse spenningen.
Vivica Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 (endret) . Endret 11. januar 2015 av Vivica
Daniel84 Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 Det er ikke bare å gå til legen og få tabletter for spenningshodepine. Det oppstår pga spenninger i kroppen, og man må derfor lære seg å løse spenningen. Har ME så er sannsynligvis derfor jeg har det... derfor jeg bare fikk tabletter
Fjellrypa Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Jeg har ikke hatt så alvorlige problemer som enkelte her, men for meg har i alle fall shakti-matten vært en enkel og nyttig "dings" som definitivt hjelper til med å spenne av.
Neala Skrevet 10. august 2010 #11 Skrevet 10. august 2010 Har ME så er sannsynligvis derfor jeg har det... derfor jeg bare fikk tabletter Åja, men da blir det jo en helt annen sak enn for TS Forresten TS: har du prøvd slike varmeputer, som du varmer i mikro, over skuldre og bak nakke? Det kan hende det hjelper å sitte med pute f.eks når du sitter ved pc, siden det da er lett å anstrenge seg (som en annen sa i sted) du må egentlig bare prøve deg fram og se hva som fungerer for deg, og det viktigste av alt: vær tålmodig og IKKE GI OPP Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå