Gjest Helene_Mari Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Heihei Driver og sparer opp til silikonpupper nå, også lurer jeg på en ting; jeg har hørt at man ikke lenger trenger bytte ut protesene etter 10 år, fordi de var forbedret nå og kunne vare livet ut. Er dette sant, eller må de skiftes ut med tiden?
Rødtoppen86 Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Silikonprotesene i Norge har livstidgaranti. De skal uten problem vare livet ut.
FatallyYours Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 min søster tok for 2 mnd siden, og fikk beskjed om at de må byttes etter noen år. dessuten vil mange proteser kapsle seg inn, og da må man fjerne både protese og vev, og de fleste vil da bytte ut med nytt silikon.
Daniel84 Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Jeg har hørt at man må bytte ut etter 15 år eller noe? Men finnes vel forskjellige typer og da..
Rødtoppen86 Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Det du har hørt, gjelder gamle silikonimplantater De som fikk silikon for 15-20 år siden burde muligens bytte, men per idag brukes det noe helt annet enn før, og det skal vare livet ut.
Daniel84 Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Det du har hørt, gjelder gamle silikonimplantater De som fikk silikon for 15-20 år siden burde muligens bytte, men per idag brukes det noe helt annet enn før, og det skal vare livet ut. Kjenner ei som tok silikon for et par år siden, og hun må bytte etter 10-15 år.. Tror de som varer livet ut kanskje koster mer eller noe, for de finnes forstatt de som du må bytte ut
Rødtoppen86 Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Hm... det høres jo ikke helt bra ut da. Jeg har forstått det slik at dagens implantater skal vare livet ut. Lurer på hvilke implantater som må byttes ut etter 10-15 år.
Gjest Helene_Mari Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 Ok, takker for svar Har noen erfaring med Teres klinikken i Bodø? Trenger jeg henvisning fra fastlege?
Camilla7 Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 Jeg skal snart ta silikon, og har selfølgelig lurt på dette selv.. Svaret jeg fikk, var at de protesene de har i dag, er mye mer holdbare enn de de hadde for noen år siden.. Etter 10-15 år anbefales det å gå inn til årlige sjekker, i tillfelle noe skulle skje!
Gjest Helene_Mari Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Jeg skal snart ta silikon, og har selfølgelig lurt på dette selv.. Svaret jeg fikk, var at de protesene de har i dag, er mye mer holdbare enn de de hadde for noen år siden.. Etter 10-15 år anbefales det å gå inn til årlige sjekker, i tillfelle noe skulle skje! Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #11 Skrevet 10. august 2010 De holder kanskje livet ut, men de kommer garantert ikke til å se fine ut resten av livet..!
Gjest sarah Skrevet 29. mai 2013 #12 Skrevet 29. mai 2013 min søster tok for 2 mnd siden, og fikk beskjed om at de må byttes etter noen år. dessuten vil mange proteser kapsle seg inn, og da må man fjerne både protese og vev, og de fleste vil da bytte ut med nytt silikon. oi, du vet jo ikke hva du snakker om..... google baby, google
Sirah Skrevet 29. mai 2013 #13 Skrevet 29. mai 2013 Jeg skal snart ta silikon, og har selfølgelig lurt på dette selv.. Svaret jeg fikk, var at de protesene de har i dag, er mye mer holdbare enn de de hadde for noen år siden.. Etter 10-15 år anbefales det å gå inn til årlige sjekker, i tillfelle noe skulle skje! Jeg fikk vite det samme
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #14 Skrevet 29. mai 2013 Noen proteser har livstidsgaranti, det gjelder da protesekostnad og dekker ikke ny kirurgi. Ellers får man nok ulike svar fra ulike kirurger, fordi nye proteser har man selvsagt ikke testet ut i 60 år, og noen er mer opptatte av å ikke love ting man ikke kan garantere enn andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå