Gå til innhold

Hvor spiser dere middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid egentlig benket oss foran TV'en med middagen, men nå når lille-gull begynner å bli stor så er det vel på tide å flytte inn til kjøkkenbordet og bli en "ordentlig" familie...jeg kjenner jeg nekter å bli en "TV-brett-familie"... Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)

Samboeren min er veldig fan av å spise forran tv'en men jeg synes det er koselig å spise ved kjøkkenbordet. tidligre når vi bodde i leiligheten spiste vi bare i stua, men nå i huset spiser vi faktisk stort sett ved kjøkkenbordet, noe jeg synes er veldig koselig :) hender vi spiser forran tv når vi spiser pixxa og annet enkel mat, og ofte på fredags og lørdags kvelder.

edit: så i ettertid at denne lå inne på barn og fam. vi har ikke barn men kommer nok til å følge det samme når vi eventuelt får barn :)

Endret av Cupcakes
Skrevet

Alle dager utenom fredag og lørdag, spiser vi på kjøkkenbordet. Fredag og lørdag spiser vi i stuen

Skrevet

Det er bare det at Darkannie-mannen har problemer med at jeg synes vi skal starte disse nye "rutinene".... :sukk: Jeg mener det er viktig med kvalitetstid, men han ser ikke på det slik...han kommer fra en typisk "TV-brett-familie", eller, han satt vel mest alene og spiste middag foran TV'en hele oppveksten.

Skrevet (endret)

Ja, kanskje jeg kan lokke med at Søndag-Torsdag spiser vi på kjøkkenet, og Fredag og Lørdag kan vi kose oss i stua! :jepp:

Endret av Darkannie
Skrevet

Vi har ikke kjøkkenbord og spiser ved spisebordet i stuen, i helgene spiser vi som regel foran TV

Skrevet

Siden vi er uten barn og som oftest spiser middagen på kvelden så sitter vi i stua. Men når vi har folk over er jeg veldig streng på å ikke spise ved TVen, særlig hvis det er barn også. Liker dårlig at barn griser på de dyre teppene og sofaen i stua, hehe :gjeiper:

Gjest wild bird
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å spise middag foran tv`n. Snakk om å være et dårlig forbilde for små barn, og lære de dårlige vaner tidlig.

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å spise middag foran tv`n. Snakk om å være et dårlig forbilde for små barn, og lære de dårlige vaner tidlig.

Er helt enig! Og det er nå han er begynt å interessere seg for TV, så da er det slutt på å spise i vippestolen i stua, for nå sitter han bra uten å sige til siden i baby-stolen på kjøkkenet også.

Skrevet

Vi har et knøttlite kjøkken for tiden, men en enorm stue. Derfor spiser vi middag i stua rundt spisebordet. Vi vil heller ikke bli noen tv-brett-familie, som noen så fint kalte det :)

Gjest wild bird
Skrevet

Er helt enig! Og det er nå han er begynt å interessere seg for TV, så da er det slutt på å spise i vippestolen i stua, for nå sitter han bra uten å sige til siden i baby-stolen på kjøkkenet også.

Så bra! Og flott at du er bevisst på dette. I en travel hverdag, så er ofte middagen det eneste samlingspunktet for hele familien. Synd om den skal brukes foran tv`n, syns jeg.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ved kjøkkenbordet til hverdags.

Ved spisebordet i stua når vi har laget noe ekstra godt, har litt ekstra god tid eller har gjester.

Ved TV`n en sjelden gang i ny og ned når vi skal ha pizza på en fredags eller lørdagskveld. Skjer kanskje 1-2 ganger i måneden.

Men nå spiste vi så godt som aldri foran TV`n før vi fikk barn heller, så vi har ikke følt behov for noen overgang.

Hva med at du og mannen koser dere med noe ala "kveldsmat" ved TV`n etter at barnet har lagt seg? Vi tar ofte med oss en kopp te i sofaen på kveldene (enten vi leser, snakker eller ser på TV)

Skrevet

På kjøkkenet. Kveldsmat og frokost i stua. Spiser fredags og lørdagskos også i stua.

Skrevet

Eg og sambo har alltid spist på stua, men eg tenker som så at når barn kommer inn i bildet og de er gamle nok, så skal det spises ved kjøkkenbordet uten TV eller pc i nærheten.

Skrevet (endret)

Vi spiser alle måltider sammen med barna i spisestuen. Vi voksne kan flate ut foran TVen etter legging med feks Taco på en fredag, men aldri sammen med barna. Ville ikke fallt meg inn...

Bor du i USA eller noe sånt? Der er det vel mer vanlig en her til lands. Tror jeg har lest ut fra dine innlegg at du ikke bor i Norge? Du får prøve å innføre spising sammen gradvis, kanskje mannen din får sansen for koselige familiemåltider?

Endret av Caramba
Skrevet

På kjøkkenet eller i spisestua hvis vi er mange. Har ikke hatt lyst å venne ungene til å spise i stua. Da gjør de det bare til en vane og jeg har kommet hjem til matrester og tallerkner på stuebordet. Ble fort slutt på det! Nå spiser vi fast på kjøkkenet hvis vi ikke har pizza og filmkveld på lørdag. Da er hele familien fritatt :)

Skrevet

På kjøkkenet eller verandraen!

Av og til på stua i helgene :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ettersom det kun er meg og samboeren i "familien" så spiser vi i stua foran TV'n. Har ikke kjøkkenbord og spisestua er under oppussing. Når det kommer barn inn i bildet blir nok rutinene endret en smule...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...