Gå til innhold

Middag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser dere middag hver eneste dag?

Og hvem lager den? Vi er to stk. jeg og samboeren og matlaging bytter vi på. Og vi har middag hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middag hver dag, og 99% av gangene er det jeg som lager. Det hender han lager hvis vi skal ha taco. Det kommer naturlig hos oss at det er jeg som planlegger middager, handler inn og så lager.

Hvis vi skal bestille mat er det han som ringer :ler:

Skrevet

Middag hver dag, og 99% av gangene er det jeg som lager. Det hender han lager hvis vi skal ha taco. Det kommer naturlig hos oss at det er jeg som planlegger middager, handler inn og så lager.

Hvis vi skal bestille mat er det han som ringer :ler:

Hos oss deler vi en del på det :)

Blir du noen ganger lei av å lage? Er du hjemme fra jobb før han?

Hvis vi bestiller så drar vi enten sammen eller jeg drar alene :)

Skrevet

Hos oss deler vi en del på det :)

Blir du noen ganger lei av å lage? Er du hjemme fra jobb før han?

Hvis vi bestiller så drar vi enten sammen eller jeg drar alene :)

Ja blir jo lei, men han er så surrete på sånn. Hvis jeg gir han ansvar for middagen så glemmer han enten å kjøpe inn noe eller så kjøper han noe vi nettopp har hatt fordi han ikke kommer på noe annet. Og ikke er han så veldig flink til å lage mat heller. Men han tar alltid oppvasken da :)

Skrevet

Spiser varm mat til middag og kvelds! Av og til lunsj.

Bor alene så jeg lager vanligvis alt i stor kvanta. For å fryse og tine, så sparer jeg tid.

Lager 30 grove hamburgerbrød + 30-40 hamburgere.

Lager pizza med grov bunn, helst 4 langbrett om gangen med 400gr kjøtt på hver, 1 middels løk, 1 paprika, sopp, ost!

Steker 2kg kyllingfilet om gangen som er nok til ca 8 porsjoner. Koker 700gr ris, paprika, løk, brokkoli, lager saus, vanligvis to forskjellige. Legger det i oppbevaringsbokser og fryser det.

Er vanligvis dette jeg pleier å ha liggende klart i fryseren, tar ikke all verdens tid å lage noe av det når en først er i gang. Er raskt og enkelt å tine.

Hvis jeg har tid til å lage mat så lager jeg, ellers tiner jeg bare.

Skrevet (endret)

Jeg er min egen matlaging middager

Endret av Helen
Skrevet

Neida vi spiser ikke middag hver dag :gjeiper: Våre matvaner er litt på tryne. Hvis vi spiser middag så spiser vi på kvelden, i 10-11 tiden så vet ikke om det kan kalles middag. Jeg og kjæresten lager all mat sammen hvis vi ikke spiser ute :)

Gjest goodtwin
Skrevet

Jeg syns dagen ikke er helt komplett uten middag jeg, går gjerne å gleder meg hele dagen til middagen og planlegger hva jeg skal lage. Kjæresten min er mer brødskivetypen, han ser ikke helt nytten av å lage skikkelig middag hver dag, men han spiser det gjerne =)

Skrevet

Middag hver eneste dag, ja. Med barn i huset syns jeg ikke jeg kan la være - dessuten er jeg middagssulten sjøl. ;) Vi bytter på å lage middag, men jeg gjør det ofte fordi jeg liker det.

Skrevet

Middag hver dag - men henter take-away som regel en gang eller to i uken. (Gjerne indisk.)

Jeg lager all mat her i huset - og han henter!

Skrevet (endret)

Vi lager middag hver dag ja. Innimellom blir det brødskiver til middag, men da lager vi ofte eggerøre, omelett, karbonader, spekeskinke, middagsrester, kjøttpølse, stekte poteter, stekte grønnsaker, salat o.l. til.

Vi bytter på, jeg lager middag omtrent 60% av tiden og han 40%. Det er litt tilfeldig hvem av oss som lager middag når, ettersom hva vi skal ha, hvor slitne vi er osv.

Vi bestiller aldri.

Endret av Zoo
Skrevet

Jeg lager middag 3-4 ganger i uka. Bor alene så her lager dessverre jeg all maten. :fnise: Bestiller aldri mat.

Gjest Pucifer
Skrevet

Her spiser vi (2 stk) middag hver eneste dag (nesten)

Jeg lager middag hver gang, mens samboeren min er den som kommer med forslag og lager ukesmenyer. Det syns jeg er greit, da jeg syns det er greit å lage mat, men sliter med å variere menyene og finne på nye ting.

De eneste gangene jeg ikke lager mat er om jeg har så mye smerter at jeg ikke klarer. Da "lager" min samboer mat...dvs han bestiller noe :fnise: Sjeldent vi bestiller burgere og pizzaer m.m., da bestiller han thaimat o.l. til meg fordi han vet jeg elsker det :rødme:

Når han er bortreist, så hender det at jeg ikke gidder å lage noe, men det er sjeldent. Frister det lite å lage mat til bare meg selv, så ringer jeg ei venninne av meg og hører om hun vil ha hjemmelaget mat - noe hun stort sett alltid har lyst på :)

Skrevet

Spiser middag sånn ca hver dag. Min sambo jobber skift, så blir ofte enkle middager på meg når han jobber ettermiddag. Det er som oftest jeg som lager middagen når vi spiser sammen, han sier at jeg lager bedre mat enn han, hehe, og det er forsåvidt rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...