Gjest Silje90 Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Hei, er ei 20år gammel jente som har prøvd en del prevansjonsmidler, og plages med å finne det rette for meg. jeg har prøvd P-piller som jeg fikk masse strekkmerker av, særlig på rumpen. pluss at jeg er superglemsk og dermed ikke var særlig flink å huske på p-pillene. jeg prøvde p-plaster som jeg var veldig fornøyd med, men reagerte på selve plastret. Det klødde noe helt forferdelig og hovnet opp under plastret. så sluttet etterhvert med dette.. har også prøvd p-ring som jeg rett og slett fikk gnagsår av inni skjeden, det ble tilslutt så ille at det ikke var plass til en finger inni skjeden. Hadde ingen anelse om at det var pga p-ringen først. det var kjempevondt. P-stav har jeg hørt så mye negativt om at jeg rett og slett ikke tørr å få det, pluss at det er dyrt. p-sprøyte er jeg heller ikke for. har hørt mye om den og.. Jeg trenger virkelig råd her, syns det er greit å høre på erfaringer og andre sine synspungter (for det om folk reagerer forskjellig) blir glad for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Jeg blødde i et halvt år i strekk på p-pillen, med et humør uten like, da bestemte jeg meg for å bytte prevensjon. Gikk over til p-sprøyten (har søstre og en mor som bruker den uten problemer), og har ikke opplevd noen problemer enda. Jeg er kvitt blødningene, humøret er stabilt, sexlysten er på topp og det er lett å huske 4 ganger i året. Har hørt om svært mange som sliter med bivirkninger av p-sprøyte, men jeg har ikke opplevd noe enda. Som du sier er alle forskjellige, men jeg er svært fornøyd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå