AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Hei alle forlovere her Det er selvsagt en stor ære og mye gøy med å være forlover, samtidig som det er mye som må organiseres og ordnes. Og alt koster jo penger. Hvor mye gjør dere ut av rollen som forlover? Og hvor mye antar dere at dere kommer til å bruke? Her er det jeg gjør: Utdrikningslag: Ca. 1500 ,- Ble en fin dag, men mye styr med noen av deltakerene. Noen har ikke betalt ennå (er ca. en måned siden), og noen ble syke og utgiftene deres havnet hos meg (Vi delte på brudens utgifter). Organisering av en slik dag tar mye tid, og et par av deltakerene var misfornøyd med opplegget og lagde mye styr i forkant (de ville blant annet ha bruden opp i fly, hun har høydeskrekk, ga seg ikke når jeg sa nei..). (La opp til et utdrikningslag som ikke skulle koste så mye, 500,- pr pers.) Nytt antrekk: Ca. 2000,- Har ingen penkjole jeg kan gå med i et bryllup, heller ikke tilbehør. Må jo følge visse retningslinjer med farge og kjolelengde osv. Gave til brudeparet: Ca. 500,- I tillegg er det forventet at jeg skal til frisør bryllupsdagen, men det vet jeg ikke om jeg har råd til. Er student og har derfor ikke så mye å rutte med. Føler det er feil å bruke det jeg har igjen etter jeg har betalt husleie på en dag. Føler meg litt gnien, men jeg har ikke så mye valg. Synes jeg har gjort/skal gjøre det som er forventes av meg, men jeg tenkte ikke at det skulle bli så mye organisering av å være forlover. Ting tar tid
ffjellrev Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Må du betale for frisør på dagen? Det høres merkelig ut. Greit at det går litt penger på utdrikkningslag, men synes at hvis man som brud krever noe av forlover, så må man betale for det selv. Enten det er en spesiell kjole eller hår .
Stine05 Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Min forlover får frisørtime og kjole i gave for at hun stiller opp og hjelper meg med forberedelser og arrangerer utdrikningslag.. Vi har det mye gøy i denne tiden og jeg vil gjerne takke henne for det
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Hei! Jeg er forlover til en venninne som skal gifte seg om noen uker=) Har akkurat hatt utdrikkingslaget, kjempekjekt! Gjorde det veldig enkelt. Tok en tur til en opplevelsespark, og fikk bruden til å ta elle de gøye tingene. Gikk en tur i parken etterpå og tok masse fine bilder. Samlet oss hos en av deltakerene og hadde tapas (alle som var med laget en rett hver). Gikk ut på byn. TIl sammen kostet dette oss 350kr. Passet bra siden alle er studenter. Kjole har jeg lånt av mamma! En veldig fin silkekjole til 4000kr, men der slapp jeg den utgiften! Må kanskje kjøpe nye sko, har ingen som passer... Der går det vel unna ca 500kr. Ellers blir det ca 500 kr i gave. Så ca 1350 hvis jeg kjøper nye sko, hvis ikke blir det 850 kr. Syns det er helt greit. Syns det var mye det du betalte. Jeg har jo spart masse på å låne kjole! Sykt dyrt å bruke 2000 eller mer på en kjole du kommmer til å bruke en gang, maks et par ganger... Latterlig at du må til frisør! Jeg hadde alrdi sagt ja til det! Kan fint fikse håret mitt selv. Har jo ikke tnekt å ha samme frisyre som bruden heller=P
ih84 Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Hei! Utdrikningslaget kan man jo gjøre så mye ut av som man vil.. Det viktigste er jo at bruden får en hyggelig dag/ kveld med sine venninner før ekteskapet starter Det er alltid noen som skal ha meninger om opplegget, og folk vektlegger forskjellige ting. Du er forloveren og kjenner bruden best - derfor er jeg sikker på at du gjorde det du mente var best for bruden. Det er forloveren som bestemmer, mener nå jeg. Jeg skal gifte meg 28. august. For meg er det en selvfølge at jeg betaler kjole, frisør og sminke for forloveren min. Forloveren min er egentlig ikke sånn som pleier å sminke seg noe særlig, og håret er stort sett i en hestehale. Men hun ville gjerne være litt ekstra fin siden hun skal være med på bilder og sånn. Dessuten synes jeg det er en hyggelig gest siden hun har gjort så mye for meg ifm utdrikningslag og bryllupsforberedelser. Nå vet ikke jeg hvordan økonomi venninnen din har, men jeg synes nå hun kunne hjelpe deg litt med å betale. Iallfall hår og sminke. Det er jo tross alt for at du skal se fin ut i hennes bryllup og på hennes bilder du gjør dette. Det er neppe noe stort tillegg på budsjettet deres uansett. Særlig når hun vet du er student synes jeg det hadde vært på sin plass! Går det ikke an å lufte dette for henne da?
Barcelone Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Jeg skal gifte meg i oktober, og jeg forventer faktisk ingen ting fra forloveren min! Hverken hva kjole, utdrikningslag, tale el. Jeg vet at hun planlegger utdrikningslag og det synes jeg er veldig koselig. Tale skal hun slippe og holde for det skal vi uansett ikke ha. Har tenkt til å spørre henne om hun vil med til frisør og make-up, men hun har sin egen stil så jeg tror kanskje egentlig hun synes det er greit å fikse selv. Hva kjole angår så har hun visst en rød og en sort som er aktuelle og det synes jeg er helt greit. Hun er den hun er og jeg synes ikke hun skal skifte stil. Har du sjekket utleie av kjoler? Eller kjøpe noe brukt på finn.no?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Må du betale for frisør på dagen? Det høres merkelig ut. Greit at det går litt penger på utdrikkningslag, men synes at hvis man som brud krever noe av forlover, så må man betale for det selv. Enten det er en spesiell kjole eller hår . Ja, må nok det. Bruden lurte på om jeg skulle til frisør på bryllupsdagen, og jeg svarte ærlig at det tvilte jeg på, siden jeg ikke har så god råd. Hun svarte at jeg burde gå, og nå har hun bestilt time til meg og, som jeg må betale selv. Jeg er selvsagt ikke forlover for å få noe, men det blir jo veldig mange utgifter som ikke hadde vært der om jeg ikke var forlover.
Violet Hill Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Synes det høres ut som at du brukte ca det samme som meg da jeg var forlover, bortsett fra at jeg betalte en (ganske dyr) hotellovernatting kvelden før bryllupet. Men til gjengjeld fant jeg en nydelig kjole jeg hadde sett på lenge på salg hvis bryllupet skal være nå snart kan du kanskje gjøre det samme? Jeg er også student og skjønner at du føler det blir litt feil å bruke så mye penger, men min tankegang var at dette er en once in a lifetime-opplevelse, og jeg ville ikke sitte og se tilbake og tenke at jeg skulle ha gjort mer ut av det, så jeg tærte heller litt på sparekontoen. Som student får du jo også ganske bra med støtte i august
Gjest Stapler Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 Jeg arrangerte utdrikningsslag som kom på 500,- per deltaker. Brudens utgifter inkludert. Jeg betalte nok noe mer enn dette, blant annet et album og fremkalling av noen få bilder til dette albumet, men har ikke oversikt over hvor mye dette kom på. Kjole, sko, veske og sjal kom på ca 2000,- kroner. Samme antrekket har jeg også brukt i et annet bryllup i sommer og kan brukes ved flere anledninger kommende år. Jeg og bruden avtalte at jeg også hadde lyst til å stelle negler, sette opp håret og bli sminket på bryllupsdagen så dette betalte jeg selv. Det kom på totalt 2000,-. Jeg og mannen er et nært vennepar av brudeparet så gaven vår kom på 1500-2000,- kroner. Puh, når jeg ser gjennom utgiftene nå ser jeg at det kostet jo litt..! Men utgiftene ble fordelt over flere måneder så da er det ikke så galt. Dessuten har jeg kost meg veldig med brllupsforberedelser og selve bryllupsdagen ble helt fantastisk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå