Gjest Gjest marianne82 Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg er ei jente på 28 som er dater en flott gutt. Vi har ennå ikke hatt sex, men det er nok rett rundt hjørnet. Har kun hatt sex med den forrige kjæresten min så jeg er litt grønn på dette området, derfor spør jeg etter gode råd her. Jeg bruker p-piller,men vil at han skal bruke kondom i tillegg i begynnelsen. Hvordan sier jeg dette til han på en ordentlig måte? Jeg har tenkt har tenkt ut følgende: - Sier til han på forhånd at jeg bruker p-piller, men at jeg vil han bruker kondom i tillegg, og forventer at han skaffer seg det. - Sier ingenting på forhånd, regner med at han tar ansvar og har ordnet med dette. - Sier ingenting på forhånd, men kjøper kondomer selv og har i bakhånd. Hvor lenge er det vanlig å bruke kondom i et nytt forhold? Hva er deres forslag og erfaringer?
Gjest Pucifer Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Kan være greit å ha noen kondomer selv også, i tilfelle han ikke har. Ellers bare si det rett ut at du ønsker at han skal bruke kondom.
sauen87 Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Ville hatt noen kondomer liggende, og sagt ifra at du ønsker å bruke kondom. Det vanlige (ihvertfall mest fornuftige) er at man bruker kondom til forholdet begynner å bli seriøst, og man bestemmer seg for å teste seg for kjønnssykdommer. Mange tenker kanskje at det er fælt å mistenke noen for å ha kjønnssykdommer, men det skal faktisk lite til. Har man ubeskyttet sex en gang med noen som har kjønnssykdommer, kan man bli smittet - man trenger ikke være "løs" for å få det. 1 av 10 norske unge har klamydia, og denne gir få eller ingen symptomer. Og du kan i verste fall bli steril av å få sykdommen.
Teriyaki Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Er ikke noe å være redd for. Bare å ha kondomer liggende i skuffen det. Så bruker dere selvsagt kondomer fram til dere har testet dere. Hvis dere ikke har tenkt å teste dere, så forsvinner jo poenget med å bruke kondom den første tiden.
kristian82 Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 (endret) Jeg er ei jente på 28 som er dater en flott gutt. Vi har ennå ikke hatt sex, men det er nok rett rundt hjørnet. Har kun hatt sex med den forrige kjæresten min så jeg er litt grønn på dette området, derfor spør jeg etter gode råd her. Jeg bruker p-piller,men vil at han skal bruke kondom i tillegg i begynnelsen. Hvordan sier jeg dette til han på en ordentlig måte? Jeg har tenkt har tenkt ut følgende: - Sier til han på forhånd at jeg bruker p-piller, men at jeg vil han bruker kondom i tillegg, og forventer at han skaffer seg det. - Sier ingenting på forhånd, regner med at han tar ansvar og har ordnet med dette. - Sier ingenting på forhånd, men kjøper kondomer selv og har i bakhånd. Hvor lenge er det vanlig å bruke kondom i et nytt forhold? Hva er deres forslag og erfaringer? Er bare å si det du sier her, at du bruker p-piller men vil han skal bruke kondom i tillegg. Akkurat hvem som skal skaffe kondomene er vel ikke så nøye. Du bør nok ha kondomene klare første gangen, det er svært mange gutter som aldri bruker kondom (de har ikke helt forstått greia ) så fort har han nok ikke med kondomer. Jeg bruker kondom til man har blitt sammen og begge har vært hos legen. Alt annet er fullstendig uaktuelt. Det er jo de som tror at så lenge man er kjærester kan man ikke få sykdommer Er faktisk sånn de fleste får sykdommer, i alle fall de verste sykdommene. Endret 10. august 2010 av kristian82
Auraya Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 (endret) Kjøp kondomer selv, så vet du at en av dere har, og når dere nærmer dere sex kan du si at du vil at han skal bruke kondom. Så finner han enten frem sine egne, eller spør om du har. Hvis han spør hvorfor er det bare å si at du vil dere skal teste dere før dere dropper kondom. Og jo mer motvillig han eventuelt er på å teste seg eller bruke kondom, jo hardere bør du stå på din beslutning, siden det da er lite sannsynlig at han har gjort dette tidligere også. Endret 10. august 2010 av Auraya
kristian82 Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Kjøp kondomer selv, så vet du at en av dere har, og når dere nærmer dere sex kan du si at du vil at han skal bruke kondom. Så finner han enten frem sine egne, eller spør om du har. Hvis han spør hvorfor er det bare å si at du vil dere skal teste dere før dere dropper kondom. Og jo mer motvillig han eventuelt er på å teste seg eller bruke kondom, jo hardere bør du stå på din beslutning, siden det da er lite sannsynlig at han har gjort dette tidligere også. Nettopp!! Da VET du jo at du har med en kar å gjøre som fort aldri har testet seg og som ikke tenker på kondom. Alle varsellamper bør gå av.
Gjest brutal_mann Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 Er jo bare til å vise kondomen til han før dere puler først gang. da tar han hintet på begge måter Forøvrig anbefaler jeg alle kvinner å lære seg å tre på kondomer med både hender og munn. Da blir det mindre fumling og mye mer morro for begge parter.
kristian82 Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 Er jo bare til å vise kondomen til han før dere puler først gang. da tar han hintet på begge måter Forøvrig anbefaler jeg alle kvinner å lære seg å tre på kondomer med både hender og munn. Da blir det mindre fumling og mye mer morro for begge parter. Kan ikke akkurat si jeg hadde følt meg så sikker på effekten av det kondomet var det tredd på med munnen men.
Gjest chris Skrevet 11. august 2010 #10 Skrevet 11. august 2010 Jeg ville heller testet meg først (begge to) og så hatt sex. Kondom er jo turnoff..!
Gjest brutal_mann Skrevet 11. august 2010 #11 Skrevet 11. august 2010 Kan ikke akkurat si jeg hadde følt meg så sikker på effekten av det kondomet var det tredd på med munnen men. Det er derfor hun må trene på det Med riktig teknikk så er det nok tryggere det enn ei med lange negler.
kristian82 Skrevet 11. august 2010 #12 Skrevet 11. august 2010 Det er derfor hun må trene på det Med riktig teknikk så er det nok tryggere det enn ei med lange negler. Jeg setter bestandig på kondom selv jeg, føler det er tryggest
Gjest marianne82 Skrevet 16. august 2010 #13 Skrevet 16. august 2010 Hei, det er TS igjen med en oppdatering. Jeg sa rett ut til han at jeg forlangte kondom hvis vi skulle ha sex. Han svarte at det ikke var noe problem for han å bruke det, og han tok det som en selvfølge. Vi lå sammen noen ganger i løpet av helgen og det var veldig deilig. Vi har blitt enige om at vi inntil videre bruker kondom. Takk for gode svar.
kristian82 Skrevet 16. august 2010 #14 Skrevet 16. august 2010 Hei, det er TS igjen med en oppdatering. Jeg sa rett ut til han at jeg forlangte kondom hvis vi skulle ha sex. Han svarte at det ikke var noe problem for han å bruke det, og han tok det som en selvfølge. Vi lå sammen noen ganger i løpet av helgen og det var veldig deilig. Vi har blitt enige om at vi inntil videre bruker kondom. Takk for gode svar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå