AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg poster dette som anonym ettersom noen kanskje kan kjenne meg igjen hvis jeg bruker nicket mitt- På lørdag var jeg i utdrikningslag hos en gammel bekjent.Det var kjempekoselig å bli invitert selv om det ikke er en person som jeg henger mye med.Forloveren hadde gjort en kjempejobb og hun var helt alene om ansvaret.Jeg la tydelig merke til at brud og forlover ikke pratet mye sammen og at bruden virket arrogant ovenfor forloveren,som prøvde å gjøre alle fornøyde.Jeg hørte henne til og med si til en av de andre deltakerene "takk for at dere stelte dette i stand dette for meg".Jeg så på arragementet at forloveren hadde prøvd å dra med flere av de andre deltakerene på ting,men ingen kunne eller noen unnlot å svare.Jeg var på ferie og hadde ikke mulighet,men jeg stilte med kake på kvelden for å bidra litt. Uansett...på dagen hvor vi utførte alle aktivitetene informerte forloveren om planene underveis og diverse,men hun ble totalt overkjørt.Da hadde noen av de andre gjestene planlagt ting annerledes og de ignorerte faktisk henne så mye at jeg flere ganger tok henne i å tørke tårer. Jeg syntes de var utrolige respektløse mot hennes program for dagen,er jo tross alt hun som er forlover.På kvelden var det akkurat det samme og jeg så at hun nesten ga opp å kommunisere.Det endte med at alle dro hjem kl 23:00 og arragementet ble tidlig avsluttet.Hvorfor vet jeg ikke,men jeg valgte å dra når de andre dro.Kanskje feigt av meg,men det ble nå slik.Det jeg egentlig vil frem til er at jeg virkelig har lyst å si noe til bruden om hvordan hennes andre venninner behandlet forloveren hennes utover hele dagen?Hun selv var jo ikke akkurat hyggelig og imøtekommende og jeg fikk ett dårlig inntrykk til en personn som jeg tidligere har sett opp til. Hva mener dere jeg burde si og hvordan bør jeg legge det frem?jeg fikk virkelig vondt av hun som er forlover for denne bruden
Modic Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Har ikke noe godt svar til deg, annet enn at dette var forferdelig respektløst og dårlig gjort - både av brud og gjester i utdrikningslaget!! Det høres ut som om det var en gjeng 13-årige jenter på tur!
Barcelone Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Har heller ikke noe godt svar til deg, men jeg synes det er utrolig med respektløse bruder som oppfører seg som hele verden dreier seg om dem. Det er greit at de skal gifte seg, men de kan jo godt være takknemlige for det forloverne faktisk gjør! Det samme gjelder venninnene hennes. Hadde jeg vært forloveren tror jeg at jeg hadde dratt fra utdrikningslaget og sagt fra meg oppgaven som forlover!
Modic Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Har heller ikke noe godt svar til deg, men jeg synes det er utrolig med respektløse bruder som oppfører seg som hele verden dreier seg om dem. Det er greit at de skal gifte seg, men de kan jo godt være takknemlige for det forloverne faktisk gjør! Det samme gjelder venninnene hennes. Hadde jeg vært forloveren tror jeg at jeg hadde dratt fra utdrikningslaget og sagt fra meg oppgaven som forlover! Jeg hadde også sagt fra meg forloverrollen etter noe slikt, ja.
kaprifolen Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Uff, dette fikk jeg vondt av! Stakkars forlover! Denne bruden bør få sitt pass påskrevet med påminnelser om: 1. Hvem som er forloveren hennes. Kanskje greit at bruden kan få minne seg selv på hvorfor hun valgte henne også? 2. At forloveren jobbet hardt med å få til dagen. 3. Hvor respektløst det var å overkjøre hun som har jobbet hardt med dagen. 4. Hvor utakknemlig og egoistisk hun er som ikke så sin påståtte bestevenninne i denne situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Jeg har nå prøvd å prate med bruden men hun har ingen forståelse.Hun sier at venninnene hennes oppførte seg helt normalt og hvis det var slik at forloveren var lei seg så burde hun tatt det opp.Jeg fikk så utrolig vondt.Jeg skal hvertfall ringe hennes forlover og si at jeg syntes hun gjorde en fantastisk jobb og at jeg trivdes
lilleGrethe Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Huff da! Ja, den telefonen til forloveren synes jeg du skal ta - det fortjener hun.
FruN Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Jeg ser rødt! Ååå, så forbanna jeg hadde blitt om jeg var forlover! Eller om noen hadde behandla forloveren min på den måten! Nå er ho heldigvis flink til å si ifra om slike ting, men jeg hadde nok sagt ifra sjøl og. Utdikningslag er en venninnekveld hvor alle skal ha det bra! Jeg ønsker at alle deltagende i mitt lag samarbeider om hva som skjer. Jeg vil bare ikke vite om noe Men uansett - ring forloveren og takk for dagen! Det synes jeg var en veldig god ide!!
Supramundane Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Helt utrolig dårlig oppførsel.. At det går an. Syns det er veldig fint av deg hvis du ringer forloveren, det setter hun helt sikkert pris på.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #10 Skrevet 21. september 2010 Har helt glemt å gi tilbakemelding..jeg ringte forloveren og hun var ganske nedfor.Hun hadde fått noen meldinger fra bruden dagen etterpå og de var ikke akkurat hyggelige og hele skylden ble lagt på henne.Dvs hun fikk slengt i ansiktet at hun hadde ødelagt kvelden. Hun satte hvertfall veldig stor pris på at jeg ringte. Har også hørt at bruden i ettertid har pratet stygt om henne bak hennes rygg...de snakker hvertfall ikke sammen lenger. Helt utrolig hvordan folk kan oppføre seg
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. september 2010 #11 Skrevet 21. september 2010 Respektløst! Men noen mennesker er ikke naturlige ledere eller autoriteter, tar de ikke kontrollen konsekvent og bevisst, kan de dermed lett bli overkjørt. Kjenner til dette fordi jeg selv er en person som ikke er av "ledertypen" men som liker å arrangere ting. Vanskelig! En tanke som slo meg helt til sist: kanskje det er forloveren som har latt vær å inkludere gruppa, for å få det på sin måte? Og at det derfor blir litt rar stemning..?
Sunshine Skrevet 21. september 2010 #12 Skrevet 21. september 2010 Hmm denne tråden minnet meg veldig om en som ble skrevet av en forlover tidligere i sommer. Kanskje det er samme brud?
Piper Skrevet 21. september 2010 #13 Skrevet 21. september 2010 Jeg hadde sagt i fra meg rollen som forlover, for jeg kunne ikke godkjent et ekteskap mellom en mann og et barn. Og det er slik jeg ser på bruden, når man oppfører seg som det hun gjorde. Men enkelte mennesker tror de har lov til å tråkke på andre mennesker, bare fordi de skal gifte seg.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #14 Skrevet 21. september 2010 Ved første gjennomlesning høres bruden ut som et hespetre. Men på den annen side: Det dukker jo fra tid til annen opp tråder hvor bruden klager over at forloveren kjører sitt eget løp når det gjelder planlegging. Hun planlegger aktiviteter som ikke bruden liker, planlegger altfor dyre aktiviteter og så videre. Men jeg aner jo selvfølgelig ikke om dette er tilfelle her, jeg skulle bare likt å vite hva brudens versjon av historien er.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #15 Skrevet 21. september 2010 Vel...jeg vet at forloveren spurte flere ganger om ideer og hvordan de andre ville gjennomføre det,men ingen ga noen form for tilbakemelding.Så da hun laget programmet så spurte hun om det så OK ut og om dagens aktiviteter var ok.Alle var enige om at aktivitetene var noe som passet alle,men likevel så fant noen på å endre dem underveis Aktivitene var valgt utfra brudens ønsker som hun hadde formidlet til sin forlover.. Synes bare det er barnslig og veldig unødvendig
FruN Skrevet 21. september 2010 #16 Skrevet 21. september 2010 Hmm denne tråden minnet meg veldig om en som ble skrevet av en forlover tidligere i sommer. Kanskje det er samme brud? Det samme tenkte jeg...
lilleGrethe Skrevet 22. september 2010 #17 Skrevet 22. september 2010 Hmm denne tråden minnet meg veldig om en som ble skrevet av en forlover tidligere i sommer. Kanskje det er samme brud? Har du sjekket datoen? Den ble jo skrevet i august..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #18 Skrevet 23. september 2010 Det er kanskje samme brud som har fått skilsmisse nå? Bra du ringte forloveren. Har aldri vært forlover, men har arrangert konfirmasjoner og dåp. Da er det mange som har meninger. Men noen ganger må man sette foten ned etter å ha lyttet til gode råd og forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå