Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Jeg lagde halv porsjon av denne:

http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Sjokoladepudding-og-vaniljesaus

Men med nesten dobbel 70 % kokesjokolade (altså jeg brukte nesten 100 gram på halv porsjon) + 1-2 dl sterk kaffe ;)

Tror jeg brukte litt mere melk også... Du får en ganske heavy tykk røre..

Den ble herlig mektig! :duskedame:

Kjører ukeshandling og meny her også for å lette ettermiddagene... er kun søndag hvor det kokkeleres litt :)

Foreldresamtale er stas :jepp::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lagde halv porsjon av denne:

http://www.matoppskr...-og-vaniljesaus

Men med nesten dobbel 70 % kokesjokolade (altså jeg brukte nesten 100 gram på halv porsjon) + 1-2 dl sterk kaffe ;)

Tror jeg brukte litt mere melk også... Du får en ganske heavy tykk røre..

Den ble herlig mektig!

Kjører ukeshandling og meny her også for å lette ettermiddagene... er kun søndag hvor det kokkeleres litt

Foreldresamtale er stas

Nammm, det hørtes fantastisk digg ut :sikle:

Åhhhhh, bunkra oss ned foran tven på tirsdag, veldig klar for å få med oss "The Final Rose" -- og tror du jaggu ikke dekoderen av enellerannen grunn hadde streika, og IKKE tatt det opp :sur:

Håper dere har ei finfin uke :klemmer:

--------

Puuh, da er det endelig torsdag, og snaaart fredag! :hoppe: Kjenner jeg blir innmari sliten av den der fulle uka, og dagene på jobb er så travle atte jeg rekker nesten ikke puste innimellom :bond: Men det går greit, sålenge jeg får nattesøvnen min :) ...har kjent litt på noe som jeg lurer på om er bekkenløsningssmerter denne uka da, og har flere ganger måtte "stoppe opp" og gå sakte, da det stikker nedover bena/korsryggen når jeg går fort/ gjør brå bevegelser. Håper det ikke blir verre :pls:

Uansett - i morgen er det fredag, og det skal bli superdeilig med helg! Skal på julebord med jobben i morgen ( gleder meg vilt til pinnekjøtt og kålrabistappe :sikle::fnise: ) , og på lørdag har jeg og mannen en kinodate -- mens svigermor kommer hit og passer F :yvonne::popcorn: Søndagen skal bukes til å lade opp til neste ukes travle jobbuke - da blir et lange dager med foreldresamtalerog møter.

Nå - en episode av Dexter :veslejenta:

Fin torsdag til alle, og god helg :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

God kveld :vinke:

Innom en snartur, før jeg tar kvelden :Gjesp: Eendelig helg, etter en lang uke med supertravle, og lange dager på jobb. Er storfornøyd med uka til tross for dette - de fleste foreldresamtalene er unnagjort, og jeg kjenner jeg har fått utfordra meg litt på jobb-fronten, og mestra det :tommelopp: Kjenner og at jeg har en morsom, og veldig takknemlig jobb! Og ikke minst flotte kollegaer som gjør dagene kjekke, til tross for laber form! :klem1:

Formen er sånn passe for tiden. Hatt mye vondt i ryggen (bekken?? :vetikke: ) , og endel kvalme, og er generelt trøtt og sliten. Kjenner helga skal brukes til fint lite for å si det sånn :wink: Gleder meg til to hele dager sammen med mannen og F, og bare kos :hjerte:

Ringte frestn til helsestasjonen for å bestille meg time til JM for svangerskapskontroll i uke 24, fikk da beskjed om at kommunen for tiden er uten jordmor, og at det kommer ei ny jordmor i april :omg: Så da må jeg ta alle kontrollene mine hos fastlegen.. Synes det er dumt, trivdes så godt med å gå til jm sist svangerskap. Men men, ikke stort å gjøre med det :sur:

Nå er jeg så trett at tårene triller og trynet er en eneste stor gjesp -- poples plutselig! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ja, da er jammen meg søndagskvelden her igjen, synes tiden bare flyr avgårde :daane: Tenk, 23 fullgåtte uker i dag :strix::rodmer: Føles på en måte ut som om jeg har vært gravid i en evighet, på en annen side så føles det ut som om det har gått mye raskere enn svangerskapet med F, har liksom ikke hatt tid til å tenke over det på samme måten, med full rulle på jobb, og hjemme med F :)

Ble ferdig med pleddet til Lille i går -- ble litt skjevt og skakt, men er jo mitt første skikkelige prosjket (sett bortifra den mislykka halsen som ble til et putetrekk *kremt* ) , og jeg blir litt stolt av at jeg har lagd noe til babyen :rodmer: Lurer på om jeg skal tørre prøve på å strikke en "blondekant" til å ha rundt, det ser ikke heelt umulig ut :wink:

Har hatt ei fin helg -- i går hadde vi en rolig formiddag hjemme med julepynting og div. før vi dro til byen for å handle litt. Var også til frisøren med F for første gang -- han var ikke så veeldig interessert i å sitte stille og bli klipt, men hun fikk tatt litt bak, og over ørene (F har mye og tykt hår), og F fikk diplom med bilde av seg selv på, og kjærlighet på pinne i premie :fnise: Det hele var over på ca ti minutter (inkl. 7 min overtalelse/avledning/synging/grimaser/etcetc), og vi slapp å betale da frisøren mente hun ikke kunne ta seg betalt for det der :ler:

Jeg har frisørtime på tirsdag -- gleeeder meg sånn! :hoppendeglad: Skal bli deilig å få klipt vekk tjafsene (håret har blitt skikkelig livløst mens jeg har vært gravid, i tillegg til alt annet :sukk: ), og hvis jeg har tid skal jeg stripe etterveksten og. Har ikke vært til frisøren siden rett før bryllupet, så det skal bli deilig :nigo: Men blir vel ikke like billig som med F ... ;)

I dag har vi slappet av hjemme ( har vært - 10 ute i dag, og vind :fryser: ) , og så har vi vært til svigermor og bakt kakemenn og colakaker sammen med svigersøster og ungene. Elsker søndager! :gullengel:

Nå er guttene ferdig på badet, og vi skal spise kvelds -- god søndag til alle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

God kveld :vinke:

Innom en snartur for å si at vi lever, og har det bra! Vært hektisk i det siste, travelt på jobb og hjemme, men vi har det bra :jepp: Var på 24ukers kontroll hos fastelegen min tidligere -- Lille i magen virker å ha det strålende (myye aktivitet :pasha::hjerte: ) BT og urin fin, og SFmålet ligger i på den grønne linja :) Gått opp 6 kg sålangt, så har vært litt bekymra, men JM mente det måtte være såpass :wink:

Ellers har jeg virkelig begynt å kjenne det i bekkenet, nå er det ikke bare om kvelden/når jeg er sliten, nå kjenner jeg det om morgenen også. Håper det ikke blir noe særlig verre, er jo mange uker igjen enda :sukk: Fikk beskjed fra JM om at når jeg skal løfte noe så skal jeg bare skal løfte halvparten av det jeg hadde tenkt å løfte (enklere sagt enn gjort :sjenert: ) , og at jeg må legge meg ned og hvile når jeg er sliten så er vel på tide å ta det på alvor, og ikke bare kjøre på og tenke at "dette klarer jeg". Har iallefall blitt mye flinkere til å ta hensyn til det på jobb, og unngår de mest unødvendige løftene. Og mannen tar mye mer her hjemme enn han har gjort, og er blitt superflink til å be meg om å sette meg ned istedenfor å styre på. Selv om det også er enklere sagt enn gjort...

Sånn ellers så er vi ferdige med alle julegavene som skal handles, og nå gleder jeg meg noe innmari til jul! :tree: I dag har F lagd julegave til olde- og besteforeldre -- fingermalt på lerret, og det ble sååå fint :jepp: Skikkelig morsomt! Og så har vi lagd pepperkaker! :gullengel: ...de kan vel strengt tatt ikke serveres til noen andre enn oss her i huset, da det ble mye deig og fingre i munnen mens vi bakte, men var kjempekoselig å holde på sammen med F, skikkelig julekos :hjerte:

Nå skaa jeg straks krype under dyna og se en episode av "Once upon a time" - pleier å rekke å se en halv episode før jeg sovner om kvelden :fnise: Og, må jo selvfølgelig :strix: for 25 uker i dag!! :bolledeig::hjerte:

Håper alle har det bra, finfin kveld til dere KGdamer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :vinke:

Usj, for en start på ferien, og julefeiring - jeg har ligget langflat med spysjuka fredag og i går, og i dag var det mannens tur :sukk:

Innimelllom alt har vi lagd ferdig julekort og tatt gaverunden ( type -vi er kanskje smittsomme, setter presangene på trappa, good jul! :wink: ). Og nå har jeg og F har kommet oss vel i hus hos mamma, forhåpentligvis blir mannen bedre og kommer hit i morgen :sukk::hjerte:

Håper bare F slipper unna, fæle greier den der omgangssyka altså :kvalm:

Sånn bortsett fra det så har vi det bra, og ser veeldig fram til 1,5 uke med juleferie :strix:

Ønsker alle her inne en flott jul, måtte den bli alt dere ønsker dere :jul: :nisse::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Hei hei!

Er vel ikke så mange som er innom her og leser, og ikke er jeg spesielt flink til å opdatere heller.

Rett og slett hatt litt skrivesperre i det siste. I tillegg til at det er travelt.

Sånn kort oppsummert så ble det ei litt fin jul, og ei ganske trist jul. Stas å få oppleve julaften med F, med pakkeåpning, besøk av julenissen og stor ståhei, og hadde en super nyttårsaften med søstersen og tantegullene på besøk. Midtimellom disse to kvelden var det mye trist. Etter mange ting (som jeg ikke orker å gå innpå her) så fortalte mannen meg 2.juledag at han i perioder sliter med angst og depresjoner, og at han har gjort dette i årevis (type 10-15 år). Dette har gitt utslag i søvnløse netter, noe som han igjen har forsøkt å "kurere" med å ta seg en øl eller fler om kveldene, i de tunge periodene. Noe som igjen har ført til dårlig stemning her hjemme, og en hel mange bekymringer fra min side. Det har egentlig vært en lang, og kjip høst.

Orker ikke gå sånn supernøye innpå det her, men når han slapp "bomba" i jula så ble det en hel masse tårer, mange og lange samtaler mellom oss 2, "krisemøte" med familien hans og en slagsplan for hvordan vi sammen skal kunne takle dette (med hjelp fra fastlege + psykolog). Etter at han fortalte dette følte jeg at mange ting falt på plass. Jeg har nok alltid visst at det har vært noe som skurret, og det var en lettelse å høre han selv si det. Nå er det "out there", og da kan vi jobbe med det. Ufattelig godt å ha pratet med svigerfamilien også, godt å ha noen å kunne prate med. For jeg har som sagt altid visst at det var noe, men har ikke kunnet prate med noen, fordi jeg har følt at det hadde villet vært å bryte tilliten mellom oss. Om det gir noen mening :sjenert: Kjenner også på at mannens ærlighet også fører til noen vonde følelser. Er såret over at han ikke har fortalt noe før. Sinna fordi at an har villet utsette meg og F for tullet som innimellom har vært, uten å ta tak i det og oppsøke hjelp. Trist fordi at han har løyet til meg, og sagt at det "ikke er noe" når jeg innstendig har bedt han om å prate med meg. Og hjertet mitt brister over å tenke på hvor mye mannen har slitt, og hvor hardt han har prøvd å "holde fasaden", i redsel for at jeg ikke ville ha noe med han å gjøre, at jeg ikke orker :grine:

Men, har bestemt oss for å holde fokus på det gode. Vi har hatt en god start på det nye året, og jeg håper det holder seg slik. Han har allerde vært hos fastlegen sin, fått henvisning til psykolog, og har ikke rørt en dråpe alkohol siden 2.juledag. Håper han får time til psykolog snart, slik at han kan begynne å "rydde opp". Jeg kjenner jo en liten angst for at han skal falle inn i en dårlig periode igjen, før han har fått hjelp, og at vi ikke takler det. Men det skal vi :hjerte:

Sånn, da var vel skrivesperra oppheva. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver det her inne. Har vel et behov. Kjenner det var godt å "skrive av seg litt".

Over på noe mer hyggelig - hverdagen :skravle: F er så vanvittig herlig for tiden (perioden han er inne i nå må være min absolutte favoritt-tid sålangt :jepp: ) - han prater og synger i ett sett (vanvittig hvor fort han lærer nye ord!) , og er med på det meste som skjer. Elsker å lese i bøker, synge og danse, er flink til å leke seg selv på gulvet, og er veeldig glad i mammaen sin :rodmer: Til tider kan det være litt slitsomt med denne "mammadaltingen", men kan ikke annet enn å smelte når det første jeg hører om morgenen er F som roper "mammaaaaa" fra rommet sitt :rodmer:

Lille i magen har det også bare bra - h*n har et vanvittig ativitetesnivå så jeg har ikke bekymret meg for om det er liv der inne siden jeg begynte å kjenne bevegelser jevnlig. Magen hopper og spretter, og det er mye turning og snuing der inne :hoppe: Kjenner jeg "gruer" meg litt til de siste ukene, er ganske kraftige spark som innimellom gjør ganske vondt allerede :fnise: Jeg kjenner jeg begynner å bli ganske babyklar, og gleder meg bare mer og mer til Lille kommer. Har snakket litt med F om det, har fortalt at mamma har en baby i magen, og at han skal bli storebror. Det er nok ikke så mye av det an forstår, men han sier iallefall ordet "baby". Da gjenstår bare å vise ham en baby "in real life", han har jo knapt har sett en baby i hele sitt liv :fnise:

Ellers så har vi kjøpt søskenvogn, og jeg gleeeder meg sånn til trilletur :strix: Fikk tak i en nesten ubrukt Babytravel Dublin av ei jeg kjenner, til den nette sum av 1200 med regntrekk, fottrekk, softbag og vårpose :hoppe: Har ikke fått testa vogna skikkelig, bare her inne, men den kjennes veldig snerten ut! :glise: Og F syntes det var veldig stas med ny vogn, klatra opp helt selv og satt og gliste med kosen under arma. Skjønte vel ikke heelt vitsen med det 2. setet, men det finner han tidsnok ut :ler:

Formen min er ikke helt på topp. Det er den hersens bekkenløsninga, som absolutt ikke har blitt noe bedre. :angry: Kjente det hjalp på å ha lang juleferie, men etter ett par dager på jobb så var det likens som før jul. Og denne uka har det "toppet "seg skikkelig, i går klarte jeg ikke å gå når jeg kom hjem fra jobb. Så i dag er jeg hjemme, og stotrer meg rundt. Satser på at det hjelper på med ei rolig helg, og at jeg er klar for jobb på mandag. Men jeg innser nå at jeg ikke klarer å ha det sånn. Dette går ikke. Jeg må kunne fungere sånn noenlunde her hjemme også. Prøver så godt jeg kan å ta hensyn til det på jobb, men det er mange løft som er vanskelig/umulig å unngå, og den totale belastningen er vel for tung, uansett. Skal på kontroll førstkommende onsdag, så får jeg høre hva legen sier, om hun kan henvise meg til en type behandling eller om det er gradert sykemleding/evt mer tilrettelegging som er løsningen.Egentlig j*vlig irriterende hele greia, for føler meg så fin og stabil i humøret og energinivået for tiden. :sur:

Det er helt sprøtt, hvor fort tiden har gått, 28 + 5 i dag, dvs at det er knappe 12 uker til termin, og knappe 9 uker igjen på jobb!! :hakeslepp: Har så smått begynt å tenke på permisjonsløsninger, og håper på å få avklart de siste detaljene og sendt inn papirene til NAV iløpet av neste uke :)

Oj, ble et laaaangt innlegg dette. Skrivesperra er visst virkelig opphørt :ler:

Om noen skulle titte innom blir jeg glad for et lite pip, god helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei! først må jeg bare si at det var trist å lese om mannen din. men samtidig godt av dere tar tak i det. håper alt ordner seg til det beste! :-)

skulle skrevet mer, men sitter på en treg mobil. eller jeg sitter jo ikke på den, men du skjønner vel.

28 uker allerede ja. herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg MonThe :vinke:

Trist å høre at mannen har slitt, men godt at han endelig fortalte deg om det slik at dere kan få sett fremover :jepp:

F høres helt herlig ut! Gleder meg sånn til E kommer i den alderen :) Hun er herlig nå også, misforstå meg rett, men gleder meg til at hun begynner og prate med oss og kan gjøre seg mer forstått :Nikke: Er ikke like lett alltid å gjette seg frem til hva hun tenker ;)

Det nærmer seg virkelig nå med Lilles ankomst! Hardere mye dere må ordne eller har dere det meste etter F?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser :klemmer:

Trist å høre han har følt han må holde det for seg selv så lenge, men jammen er det et styrketegn at han nå tar tak i ting! :jepp:

Dette skal helt sikkert gå kjempebra, tenk på hvilken enorm byrde han nå har fått av skuldrene!!!! :klemmer:

God helg til dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei! først må jeg bare si at det var trist å lese om mannen din. men samtidig godt av dere tar tak i det. håper alt ordner seg til det beste! :-)

skulle skrevet mer, men sitter på en treg mobil. eller jeg sitter jo ikke på den, men du skjønner vel.

28 uker allerede ja. herlig!

Takk for det :klemmer: Er selv mye innom på mobilen, og er vel derfor jeg ikke er så flink til å kommentere inne til dere andre, så vet hva du mener! Ja, tiden har flydd! God helg til deg og dine :klem:

Godt å høre fra deg MonThe

Trist å høre at mannen har slitt, men godt at han endelig fortalte deg om det slik at dere kan få sett fremover

F høres helt herlig ut! Gleder meg sånn til E kommer i den alderen Hun er herlig nå også, misforstå meg rett, men gleder meg til at hun begynner og prate med oss og kan gjøre seg mer forstått . Er ikke like lett alltid å gjette seg frem til hva hun tenker

Det nærmer seg virkelig nå med Lilles ankomst! Hardere mye dere må ordne eller har dere det meste etter F?

Så hyggelig du er innom :klemmer: Ja, fokuserer på at vi/han nå kan jobbe med det, og se fremover :jepp:

Åh, du har sååå mye å glede deg til, å være mamma blir bare mer og mer morsomt! :hoppe: På en annen side så har jeg vel alltid tenkt at "alderen han nå er inne i er den morsomste hittil", så alle perioder har sin sjarm :jepp:

Vi har mye etter F, men litt som må på plass og. Det eneste vi kjøpe er seng og madrass, ellers har vi nok det meste :) Har fått låne ei sovevogn til F i bhgen, sånn at Lille kan bruke den vogna F har nå (gleder meg sånn til å ha på bagdelen på vogna igjen, den er så fiiin :rodmer: ). Blir nok å handle litt klær og sånt om det er ei lita frøken som kommer, men om det er en gutt så har vi masse klær/sengetøy/etc :)

Du? Mens jeg kommer på det, hadde du kunnet sendt tilbake Mobywrapen, om du er ferdig med den? Ikke noe stress, bare jeg har den i hus iløpet av mars ;) Håper alt er bra med deg og dine :klemmer:

Jeg leser

Trist å høre han har følt han må holde det for seg selv så lenge, men jammen er det et styrketegn at han nå tar tak i ting!

Dette skal helt sikkert gå kjempebra, tenk på hvilken enorm byrde han nå har fått av skuldrene!!!!

God helg til dere!

:klemmer:

Synes det er helt forferdelig å tenke på, at han har gått og bært på dette i mange år, uten å ha sagt noe til meg. Men som han sier selv så holdt han det for seg selv i starten i frykt for å "skremme meg vekk", og så ble det lissom ikke noe lettere ettersom tiden gikk heller. Og så har han tenkt at han skal klare å takle det selv, og etter hver "nedperiode" så har han tenkt at neste gang skal bli bedre.

Men det er veldig godt at han nå har åpnet seg til meg, og tatt tak i det -- nå blir det bedre, dette skal vi klare :hjerte:

God helg til deg og dine :klem:

----------

Rolig start på dagen her, F sov helt til 07.30, før det ble lang frokost og et bad! En kjapp tur ut i sted (han er så vanvittig fasinert av småfugler for tiden, blir stående helt paralysert og se på de mens han sier "pipp-pipp" :fnise: ) , og nå sover han i vogna si. Dvs. ett par timers sløving på sofaen på meg :nigo: Mannen er på jobb i dag, så blir vel ikke store aktivitetene senere heller - noe som passer meg perfekt :wink:

God lørdag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var på tide med en slik en nå :rodmer:

På vei: 28+6

Igjen til termin: 78 :hakeslepp:

Kjønn: Vet ikke. Men har en liiten jente-følelse :)

Utålmodig?: Nei, ikke enda. Men gleder meg bare mer og mer.

Hodet ned: -

Aktivitet i magen: Ja, en hel masse -- håper Lille sover mer utenfor magen enn inni, hvis ikke kan det jammen bli travelt :fnise:

Navn: Hvis det er ei jente har vi navnet klart. Har det gaanske klart om det er en gutt og :hjerte:

Vektøkning: 7 kg opp

Vann i kroppen: Får sokkemerker om kvelden, men har ikke merket noe bortsett fra dette.

Kynnere: Ja, innimellom. Men synes jeg kjenenr mindre til kynnere nå enn tidligere i svangerskapet.

Humør: Kjenner meg fin og stabil i humøret - har sålangt ikke vært den berg-og-dalbanen som det innimellom (ofte) var i svangerskapet med F :wink:

Barnerom: Lille blir å ligge på vårt rom i starten. Planen etter dette er at F og Lille skal dele rom (om det funker)

Utstyr: Må ha seng + madrass (regner med at F forstatt ligger i sprinkelsenga si når Lille kommer). Har kjøpt søskenvogn, og lekegrind. Ellers har vi nok de meste! Blir nok kjøpt litt nye klær etter fødselen om det er ei lita frøken. Gleder meg foresten noe veldig til å sette på bagdelen på vogna, og kjøpe en liten "kos" til senga til Lille :rodmer:

Strekkmerker: Har noen fra sist, som vises ganske godt nå som magen har vokst og huden har strukket seg ut igjen. Men tror ikke jeg har fått noen nye, har iallefall ingen som er røde.

Magen: Har vokst en hel masse!! Og jeg synes selv den er så fiiin, trives veldig godt med gravid-magen min denne gangen :) Sammenlignet med bilder fra sist graviditet ser den ut som magen min i uke 31, så er nok endel større nå enn sist. SFmålet lå like over grønnstreken på sist kontroll :)

Melk i brystene: Nei.

Tanker om fødsel: Gruer meg. Veldig. Kjenner det knyter seg i magen bare jeg tenker på det.. :sjenert:

Kroppslige symptomer/plager : Bortsett fra bekkensmerter så føler jeg meg i strålende form! :) Blir selvfølgelig fortere sliten, og BL preger jo hverdagen, noen mer enn andre - men på de gode dagene føler jeg meg ganske lett i kroppen og hodet :)

Kosthold: Blir for lite fisk, men er flink til å spise frukt og grønt, så er nok sånn passelig greit :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på Kid i dag for å kjøpe nytt sengetøy til F (skal gå over til juniordyne), og da ble det med et sengetøy til Lille i handlekurva også - hvitt med små hjerter i forskjellige farger :rodmer:

(det er faktisk den første tingen jeg har kjøpt til Lille! Kjenner det frister å handle mer, blir på en måte mer virkelig da :hjerte: )

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

Har vært på kontroll i dag - BT/Urin/SFmålet/vekt er fint, og hjertelyden til Lille er som alltid nydelig (rart, hvor spesielt og stort det er, hver gang :hjerte:

Gikk derifra med en gradert sykemelding (20% -> 1 dag i uken), og en henvisning til fysio, så håper på at det hjelper på bekkenet! Blir å ha fra hver onsdag (har jo frafør fri annenhver onsdag for går i 90% stilling) , samt annenhver fredag, og jeg kjenner at det skal bli veeeldig godt! Skal ta en ringerunde i morgen og prøve å få meg time til fysio, håper jeg ikke må vente i ukesvis på å få time. Første SMdag er allerede nå på fredag, og da har jeg en plan om å benytte meg av et gavekort jeg har på et SPA her i nærheten, varmt vann og avslapping må vel være rette tiltaket på en slik en dag ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

MonThe!

Her tar jeg meg en liten, lang, KG-pause, åsså blir du gravid igjen?!

GRATULERER!

Så utrolig gøy :bolledeig:

Ha en super helg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MonThe!

Her tar jeg meg en liten, lang, KG-pause, åsså blir du gravid igjen?!

GRATULERER!

Så utrolig gøy :bolledeig:

Ha en super helg! :biggrin:

Heiii! :vinke: Der var vi visst innom til hverandre samtidig :skravle:

Hehe, jaa, det skjedde litt sånn plutselig for min del også :fnise:

Koselig at du stikker innom, og kjekt å lese i boka di :klemmer:

--------

Der var det lørdagskveld, puh! :veslejenta:

Hatt ei litt småkjip uke, hvor alt har kjentes litt tungt og trist. Hormonene har ligget tjukt i kroppen og har resultert i masse grining over altmulig og ingenting, og jeg har grublet og tenkt mye på hvordan jeg skal klare å ha to små, og at jeg ikke kommer til å takle det osvosv :trist: Det har vært dårlig med nattesøvn pga tannframbrudd hos F/halsbrann/vondt i bekkenet/"mauring" i føttene/ja - you name it :bond: ...Føler meg virkelig gravid for tiden :fnise: Litt lettere i humøret i dag, for natta var ganske god, og det har vært en deilig, rolig dag sammen med mannen og F :hjerte:

Har også startet på behandling hos fysioterapeut denne uka - var heldig og fikk time raskt, hos ei supertrivelig dame ved navn Nina :) Skal gå til henne 2 ganger i uken fram til fødselen. Usikker på om det kommer til å hjelpe så veldig, kjenner ikke noe bedring til nå, men det kan iallefall ikke skade, og det er deilig å kjenne at jeg bruker kroppen litt, selv om det ikke akkurat er i kategorien trening :jepp:

Og når vi snakker om trening -- gleder meg så vanvittig til jeg kan begynne å trene igjen!! Når Lille er ute skal jeg spandere på meg selv nye løpesko og treningsklær! :nigo: Elsker å ha gravid-mage, men kjenner de der ekstra kiloene som har lagt seg på hofter og andre plasser ikke er så veeldig velkomne, og litt vanskeligere å trives med. De skal iallefall av i superfart når Lille er ute :opplyser:

Og når det er sagt, nå skal jeg stupe ned i ei snopeskål (som ikke er så veldig liten heller :fnise: ) mens jeg skal se en episode "Once upon a time" ;) Finfin kveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe nåneder siden så bestemte vi at vi skulle slutte med natta-flaska til F (han har fått ei flaske melk med seg i senga, og har kost seg såååånn med den.. ) Planen var å erstatte mer og mer av melka med vann, for deretter å ha kun vann, og så kutte den ut. Men så har det seg sånn at vi synes det var veeldig vanskelig å slutte med flaska, ettersom han ble så glad hver gang det plinga i mikroen, og nærmest løp inn på soverommet når han skjønte det var legge - og flasketid.

Nå har vi hatt en periode med mye våketid på nettene, der det innimellom har virket som om han har våkna for å få flaske ( han ligger og roper "Mammaaaa" , "Meeeelk" , "Flaskeeee" :fnise: ) bestemte vi oss i går for at må vi slutte med flaska. Så i går fikk han kun ei flaske med lunka vann når han la seg. Og protesterte ikke i det hele tatt. I dag fikk han ingenting. Ingen protest! :hakeslepp: Skjønner ikke hva vi har somla sånn med, dette var helt klart verre for mor og far enn for F :fnise::wink:

Ellers har vi hatt en fiiiin søndag :hjerte: Tok meg en lang hvil mens F sov duppen sin, vi har vært på middag hos svigermor, og så har jeg fått utløp for litt kreativitet/redebyggetendenser ved å reorganisere litt på bilder/pyntdiv småmøbler :) Synes det er så kjekt med sånn små-ommøblering, det blir jo nesten som nytt når man flytter på ting og setter det sammen på nye måter :jepp:

Ellers så må jeg :hoppe: litt for fullgåtte 31 uker i dag :strix: Bare 9 uker og 2 dager igjen til termin!! :bolledeig: Og bare 6 uker igjen på jobb :hakeslepp::danse:

Det tror jeg jaggu jeg skal feire med å scrappe en LO til Fs album. Kan ikke huske sist jeg scrappa. Og det er deilig å kjenne at jeg har energi, og lyst! :) Finfin kveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blaffet av energi og overskudd var nok et forbigående fenomen :sjenert:

Skikkelig drittnatt pga bekken/"urolige føtter" (hva f*en er greia lissom - så vanvittig irriterende!!! :kjefte: ) og så har jeg blitt forkjølt og er så innmari tett i nesa. Så våkna F i 5tida, med feber. Mannen begynte sent i dag slik at jeg fikk dratt på jobb til kl 7 og gjort unna en del ting som måtte gjøres. Superhektisk på jobb de timene jeg var der, så jeg var mer eller mindre utslitt når jeg kom hjem 11.30. Fysio måtte avlyses. Resten av dagen har gått med til å prøve å få F til å sove/spise, noe han ikke har villet. I tillegg dro mannen rett fra jobb og til en kompis -- der skal han være til i morgen, og hjelpe han å tapetsere stuen. For så å dra rett på jobb igjen, og ikke komme hjem før i morgen kveld. Kjenner jeg er dritsur.

Usj, dette var dagen utblåsning.

F har forsåvidt vært i grei form og i godt humør, men feberen har ligget på 38,3 hele dagen, og han har ikke villet noe annet enn å bli bært/sitte i fanget. Forsåvidt deiilg med så mye kos da :rodmer: Ser det er ei tann som presser på, så håper på at det er den som er skyld i feberen, slik at han er feberfri i morgen. Om han er det tenker jeg han drar en tur i barnehagen, iallefall i noen timer. Jeg har SMdag i morgen, og hadde virkelig trengt en dag for meg selv til å lade opp.

Er nesten litt vittig, sist ukes Smdag måtte også F være hjemme fra bhgen med feber (tannfeber, varte kun 1 dag). Så sålangt har ikke SMdagene gått til å lade batteriene og slappe av for å si det sånn.. :sukk:

Kjenner at det er ganske tungt å være mamma, og gravid, og i jobb :sukk: Og med det tar jeg med meg ei bok og går og legger meg :Gjesp:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det høres tungt ut. :klemmer: Får håpe F blir bedre snart! :)

Her får forresten O også en flaske før leggingen, men må vel slutte med det etter hvert også. Det er jo ikke bra for tennene..Men han også setter sååå pris på den.. :sukk: Dessuten tenker jeg den gjør han litt mettere slik at han sover lengre.. :klo: Hadde det ikke vært for at tennene tar skade av det så hadde han kune fått det så lenge han ville for vår del.. :) Vi har litt over en pose junior-melk igjen, så vurderer å begynne å tynne ut i slutten av den siste posen..

Er jo ikke lenge til du er høygravid! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...