Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Så bra at formen er fin! Å holde seg våken til 10-11 er jo en bragd i seg selv. :fnise:

Kjipt med deg og mannen da. :klem: Har kjent litt på de samme følelsene noen ganger, men du må huske på at det tross alt er mye som skjer i livene deres nå. Å være gravid samtidig som man har en ettåring er jammen ikke lett for noen av partene! Når i tillegg begge partene er superhormonelle (mannen min er seriøst sympati-hormonell sammen med meg :roll: ) blir det mye kjefting og smelling, ja. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så koselig å lese hos deg :)

Høres ut som om F er en skikkelig godgutt! :danse:

Isj, kjipt med vanskelig "avstand" til mannen, tror nok som de andre her sier at det er pga hormoner og alt som skjer hos dere om dagen... Går jo unna i svingene :fnise:

Så fint at nyheten falt i god jord på jobb da, det er alltid litt skummelt :fnise:

Jeg er borte ett år ekstra fra jobb, så her blir det ikke noe prøving før etter august neste år - men kjenner jeg alt gruer meg til å evt måtte fortelle (i tilfelle det skulle gå ganske fort igjen....) :vetikke:

Håper formen din holder seg bra og at høstferien gjør godt mht forholdet i heimen!

Stooor klem :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, parforholdet får testet seg med små barn... :roll:

I det siste har jeg tenkt: "....selv om forholdet med kjære ikke akkurat er best for tida, så har jeg det jammen bra allikevel! ...selv med søvnmangel og stress på jobb og alt" :ler:

Det blir bra igjen, det er jeg sikker på :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Lenge siden jeg har vært her nå..

15 uker allerede, ja. Skal si tiden går fort! Jeg går rundt og innbiller meg graviditet til stadighet, det begynner å bli så irriterende at jeg vurderer å kjøpe noen billig-tester slik at jeg kan sjekke regelmessig, sånn som nå hvor jeg har hatt litt spotting og har gått litt ofte på do om natten, så tenker jeg "det værste"..

Så flott at det kanskje er videre jobbmuligheter, spesielt siden det virker som om du stortrives i jobben!

Har du forresten kjent noe liv hittil? Litt tidlig enda da, men du er jo andregangs, så..

Heii :vinke: Så trivelig med besøk av deg :klem:

Ikke helt klar for andremann, med andre ord? :wink: Bruker dere prevensjon? Kan anbefale å handle på billigetester.no om du vil ha noen tester liggende hjemme! Har ikke kjent bevegelser enda, går og venter i spenning. Mener på at jeg kjente bevegelser i uke 17 med F, så er forhåpentligvis ikke sååå lenge til jeg kjenner noe :rodmer:

:klem:

Så bra at formen er fin! Å holde seg våken til 10-11 er jo en bragd i seg selv.

Kjipt med deg og mannen da. Har kjent litt på de samme følelsene noen ganger, men du må huske på at det tross alt er mye som skjer i livene deres nå. Å være gravid samtidig som man har en ettåring er jammen ikke lett for noen av partene! Når i tillegg begge partene er superhormonelle (mannen min er seriøst sympati-hormonell sammen med meg ) blir det mye kjefting og smelling, ja.

Takk for gode ord :klemmer:

Er ikke det at vi kjefter og smeller så mye, er bare litt sånn tung stemning på en måte . Men har troa på at denne uka vil hjelpe på, kjennes litt lettere allerede :jepp: Kjenner det er litt tyngre og være gravid denne gangen, sammenlignet med F. Er ikke bare å slenge seg på sofaen når man er ferdig på jobb, og sove lenge i helgene! :klemmer:

Hei!

Så koselig å lese hos deg

Høres ut som om F er en skikkelig godgutt!

Isj, kjipt med vanskelig "avstand" til mannen, tror nok som de andre her sier at det er pga hormoner og alt som skjer hos dere om dagen... Går jo unna i svingene

Så fint at nyheten falt i god jord på jobb da, det er alltid litt skummelt

Jeg er borte ett år ekstra fra jobb, så her blir det ikke noe prøving før etter august neste år - men kjenner jeg alt gruer meg til å evt måtte fortelle (i tilfelle det skulle gå ganske fort igjen....)

Håper formen din holder seg bra og at høstferien gjør godt mht forholdet i heimen!

Stooor klem

Heii :vinke: Long time, no see!! Eller, ser deg jo på FB, men, ja, du vet :fnise:

Jaa, F er en årntli godgtt :rodmer: Nå er ikke jeg akkurat objektiv, men han er nok snillere og søtere og mer morsom enn andre barn :wink:

Er ikke så enkelt det der med jobb, og graviditet/permisjon, men det er jo bare sånn livet er. Og en arbeidsgiver må ta høyde for at sånt skjer når man har kvinner i arbeidsstokken sin. Men det gjør det ikke noe lettere å fortelle det fordi, man kjenner jo litt på "presset" ! Hvordan trives du med å gå hjemme fortsatt? :klemmer:

Ja, parforholdet får testet seg med små barn...

I det siste har jeg tenkt: "....selv om forholdet med kjære ikke akkurat er best for tida, så har jeg det jammen bra allikevel! ...selv med søvnmangel og stress på jobb og alt"

Det blir bra igjen, det er jeg sikker på

Line!

Takk for gode ord :klemmer: Ja, det blir bra igjen, det vet jeg. Det er jo ikke noe "galt" med oss. Det bare kjennes så kjipt når det står på. Er i utgangspunktet typen til å ta ting lett innover meg, og det er ikke akkurat bedre nå som hormonene raser rundt i kroppen ;) Håper alt er er bra med dere :klemmer:

-------

Var på kurs i går. Den ene foreleseren var filosof, og snakket om at vi mennesker bruker atfor mye tid og energi på å tenke på ting som vi ikke kan gjøre noe med. Om det er en ting som plager deg/irriterer deg/tapper deg for energi, still deg selv spørsmålet "Er dette noe jeg kan gjøre noe med?" Er svaret nei, legg det fra deg!

Dette synes jeg var en god "huskeregel" - jeg bruker nok aaltfor mye tid på å tenke på ting som har vært/kan bli, som er utenfor min kontroll, uten å gå noe nærmere inn på eksempler. Jeg vil bruke energien min på ting som jeg faktisk kan gjøre noe med. På ting som er positive, og som gjør meg godt :blomst:

Og i dag kjenner jeg at jeg har så vanvittig mye å være takknemlig over :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :vinke: Så trivelig med besøk av deg :klem:

Ikke helt klar for andremann, med andre ord? :wink: Bruker dere prevensjon? Kan anbefale å handle på billigetester.no om du vil ha noen tester liggende hjemme! Har ikke kjent bevegelser enda, går og venter i spenning. Mener på at jeg kjente bevegelser i uke 17 med F, så er forhåpentligvis ikke sååå lenge til jeg kjenner noe :rodmer:

:klem:

Hehe, både og. Jeg er nok litt verpesyk, og skulle veldig gjerne bare satt igang nå. Planen var jo alltid to tette, men så var ikke planen å få barn under studiet heller, så må nok bare innse at de ikke blir like tett som ønset. O er nok dessverre fire-fem år hvis ting går som planlagt. Er ferdig utdannet om to år, også vil jeg få meg jobb og jobbe noen måneder slik at dersom jeg blir sykemeldt under svangerskapet så har jeg fortsatt rettigheter.. :)

Så er bare derfor jeg ikke vil bli gravid, men hadde uhellet vært ute, så kan jeg ikke si jeg tror jeg hadde klart å ta abort, selv om det kanksje er det mest fornuftige.

Hehe, har faktisk bestilt tester..Er på vei i posten nå :sjenert:

Blir spennende å "høre" når du kjenner liv første gang nå da! Jeg kjente også liv rundt samme tiden som deg, skal si det var en spesiell følelse. :) To spark da jeg lå på sofaen, og to til da jeg la meg på magen i senga samme kveld for å kjenne etter flere spark.. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, både og. Jeg er nok litt verpesyk, og skulle veldig gjerne bare satt igang nå. Planen var jo alltid to tette, men så var ikke planen å få barn under studiet heller, så må nok bare innse at de ikke blir like tett som ønset. O er nok dessverre fire-fem år hvis ting går som planlagt. Er ferdig utdannet om to år, også vil jeg få meg jobb og jobbe noen måneder slik at dersom jeg blir sykemeldt under svangerskapet så har jeg fortsatt rettigheter.. :)

Så er bare derfor jeg ikke vil bli gravid, men hadde uhellet vært ute, så kan jeg ikke si jeg tror jeg hadde klart å ta abort, selv om det kanksje er det mest fornuftige.

Hehe, har faktisk bestilt tester..Er på vei i posten nå :sjenert:

Blir spennende å "høre" når du kjenner liv første gang nå da! Jeg kjente også liv rundt samme tiden som deg, skal si det var en spesiell følelse. :) To spark da jeg lå på sofaen, og to til da jeg la meg på magen i senga samme kveld for å kjenne etter flere spark.. *drømme*

Høres ut som om dere har en fornuftig plan foran dere :jepp: Skjønner godt at du tenker at du mest sannsynlig ikke ville tatt abort om du hadde blitt gravid igjen - for meg hadde det vært helt utenkelig, nå som jeg vet hva som kommer "utav graviditeten". Men, man må selvfølgelig gjøre det man føler er mest riktig for en :jepp: Forhåpentligvis slipper dere å ta stilling til dette før dere er klare for det :klem:

Var ikke akkurat planlagt til oss denne gangen, vi hadde egentlig bestemt oss for å vente med prøvingen til neste sommer, og fokusere på familielivet med oss tre, og jobb, i det kommende året. Heldigvis blir det ikke alltid som en planlegger, for nå gleder jeg meg noe iiiinnmari til det de neste månedene har å by på :rodmer:

------

Og når vi er inne på bevegelser. Jeg trooooor jeg kjente noe isted. Er ikke sikker, og får meg ikke helt til å tørre å tro det var Lille som ga seg til kjenne - men det var veldig likt slik jeg husker det var sist, en slags følelse av å ha "leamus" inne i magen, på det samme stedet, flere ganger, over lengre tid. Først flere ganger langt nede til venstre i magen, noen minutter senere litt lengre oppe til venstre.

Kan det være?

:rodmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Her startet dagen kl 05.15 , med hysterisk skriking- liiiitt for brått og tidlig for min smak :Gjesp: Roet seg ikke før vi kom inn på stua og skrudde på litt lys, så han hadde nok drømt eller noe. Så, nå har vi tatt oss en laaang dusj, tatt ut av oppvaskmaskina, spist en lang frokost, vaska klær, og støvsugd underetasjen. Og nå sitter jeg egentlig bare og venter på at F skal bli trøtt og klar for duppen sin, da vanker det en på meg og :lur:

Denne uka har vært fin :jepp: Har merka godt at mannen har hatt fri fra jobb - han har bringt og henta F i bhgen, tatt unna husarbeidet og handla mens jeg har vært på jobb, mao har vi hatt bedre tid og mer overskudd til hverandre, og F! Det har tilogmed blitt en runde med :sengekos: denne uka! :nigo::hjerte:

I helga har vi ikke de helt store planene. Må inn til byen for å kjøpe noen strømpebukser til F, og en hylle til badet (har fjerna stellebordet, så nå trenger vi ei hylle til alle hånddukene/bleiene/etc). Ellers har vi en kaffe/lekedate med svigersøster og ungene :hjerte: Har skrevet ferdig alle takkekortene, så må prøve å få levert ut de som skal ut her i byen. Og det er meldt strålende høstvær - kaldt, men sol! Kjenner dette blir en fin helg :sol:

Og, må jo :hoppe: for fullgåtte 16 uker i dag! :strix: Er ikke sikker på om jeg har kjent noe mer til Lille. Trooor det, men det er så svakt. Og så har jeg en sånn angst for at noe skal være galt, så tør ikke juble helt før etter UL jeg. Slik var det sist også. Det er vel bare sånn jeg er. Til tross for gravid-form-på-oppblåst-magen, superømme pupper og brekninger i tide og utide :wink:

Finfin helg til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 16 uker :strix:

Så godt å høre at det går bedre etter en fin uke.. Deilig å få litt "avlastning" i hverdagen :nigo:

Har du noe feeling på kjønn denne gangen eller?

Jeg må innrømme at jeg har kikka på det kinesiske fødselskartet når jeg har mine "hemmelige planleggingsstunder" for meg selv... :fnise:

Håper dere har en fin dag og helg tiltross for en tidlig start på lørdagen :skratte:

Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 16 uker :strix:

Så godt å høre at det går bedre etter en fin uke.. Deilig å få litt "avlastning" i hverdagen :nigo:

Har du noe feeling på kjønn denne gangen eller?

Jeg må innrømme at jeg har kikka på det kinesiske fødselskartet når jeg har mine "hemmelige planleggingsstunder" for meg selv... :fnise:

Håper dere har en fin dag og helg tiltross for en tidlig start på lørdagen :skratte:

Klem :klemmer:

Heii :vinke:

Ja, er deilig når man kan dele litt mer på alt som skal gjøres hjemme, og henting/bringing! :jepp: Nå måtte jeg inn på det kin.fødselskartet og sjekke -- ifølge det får jeg en gutt denne gangen også :babysmokk: Selv har jeg en følelse på jente. Rett og slett fordi at jeg synes graviditeten har vært så annerledes denne gangen, men mye mindre kvalme, ekstremt uren hud/livløst hår (sist strålte både huden og håret :sukk: ) og en mage som vokser "annerledes". Men det trenger jo ikke å ha noe å si det, da! :) Håper å få se på UL, synes det hadde vært kjekt å kunne planlegge innkjøp litt til Lille kommer. Og så føles det på en måte mer virkelig når man vet kjønn føler jeg :rodmer:

Håper dere har hatt en fin lørdag, og goood søndag i morgen :klemmer:

------

Ble lite med dupping på meg i dag, F sovna på et blunk i vogna si like før 10, og ti på 11 var han våken igjen :sjokkert: Han som mer eller mindre konsekvent alltid sover i 2 timer! Meen, hatt en fin dag allikevel, med litt shopping (var på "konkursutsalg" med masse fint yttertøy/fleece/ull til både store og små, og så fikk jeg de fiiineste vinterskoene i"bursdagsgave på forhånd" av mannen :hoppendeglad: ), fikk levert ut litt av takkekortene, og avslutta runden med kaffekos hos svigersøster :hjerte: Nå blir det straks film og mannens spesialbaguetter :sikle::kyss:

Deilige lørdag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Da blir det spennende å se etter UL, spent på dine vegne... :fnise:

Er jo det mange sier, at de merker forskjell på det meste i sv skap med forskjellige kjønn.. Meeen, jeg har ikke peiling - aldri opplevd det før :skratte:

God søndag til MonThe-heimen! Her venter vi på snøen de prøver å prakke på oss - jeg vil ikke ha noe enda - aaaaltfor tidlig etter min smak :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Da blir det spennende å se etter UL, spent på dine vegne... :fnise:

Er jo det mange sier, at de merker forskjell på det meste i sv skap med forskjellige kjønn.. Meeen, jeg har ikke peiling - aldri opplevd det før :skratte:

God søndag til MonThe-heimen! Her venter vi på snøen de prøver å prakke på oss - jeg vil ikke ha noe enda - aaaaltfor tidlig etter min smak :grine:

Spent jeg også :jepp: Synes tiden sneeelger seg fram for tiden! Og ja, aaltfor tidlig med snø :daane: Her i huset har vi allerede lagt om til vinterdekk, etter å ha måttet skrape ruta flere morgenen forrige uke. Synes vinteren kommer bare tidligere og tidligere jeg :sukk: Håper dere har ei suuper uke :klemmer:

-------

F er den herligste -- han har tidligere sagt "nei" og "ja", og virket å vite betydningen av ordene. Nå i det siste har han begynt med noe nytt --> han nikker, smiler bredt, og sier høyt og tydelig "neeeii" når han blir spurt om han vil ha mandarin/bade/drikke/ting-jeg-vet-han-vil. Kan ikke annet enn å le - han er så skjønn :fnise::rodmer:

I morgen er det onsdag, og jeg har friiii! Er sååå deilig med den der fridagen midt-i-uka, med aleneetid :hoppendeglad: Og så blir uka så kort, når det "nesten" er helg på onsdag :wink: Plana er å levere F i bhgen i 9tiden, og så ta en tur til byen, helt alene.. Skal kjøpe bursdagsgave til lillesøs. Ellers ingen planer. Kanskje en tur innom biblioteket med en deilig moccakaffe fra kafeen på hjørnet? Eller bare rusle rundt? Uansett, jeg gleeder meg! :nigo:

Nå skal jeg straks krype under dyna. Er jo waay past my bedtime (selv om jeg har fri imorgen så sover vel ikke F lengre enn vanlig :wink: ). Har begynt på en ny bok, "Saras nøkkel". Den tristeste, mest gripende boka jeg har lest på lenge. Er nesten så jeg ikke klarer å lese, allikevel så klarer jeg ikke å la være.

Det er så vanvittig mange skjebner der ute. Sett pris på livet, dere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese hvordan det går. :) er sikkert veldig artig når de begynner å snakke.. :)

Hva handler den boka om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese hvordan det går. :) er sikkert veldig artig når de begynner å snakke.. :)

Hva handler den boka om?

Ja, det er veldig morsomt! F prater som en foss - ikke så veeldig mange ord, men det blir vel! Nå synger han med på "Bæ, bæ lille lam" (iallefall på delen med bæææ bææææ :fnise: ), og sjarmerer mamma`n sin i senk :rodmer: Hvordan er det med dere for tiden? :)

Handlingen i boka er hentet fra 2. verdenskrig, og nåtiden, og handler om Sara på 10 år som sammen med familien sin blir sendt i konsentrasjonsleir, og om en journalist som ramler over Saras historie når hun skal skrive en artikkel for et magasin om jødeutryddelsen i Frankrike. Anbefales på det sterkeste!

-------

Gårsdagen var en deeeilig dag :jepp: Mannen starta sent på jobb, så det ble lunsj og litt rusling i byen sammen, før jeg tilbrakte noen timer hjemme i sofaen med strikketøy og musikk. Har igjen starta på prosjektet "Lære-meg-å-strikke". Begynte såvidt i fjor høst, og strikka en puff. FIkk aldri montert puffen, og mista motivasjonen (lurer på hvor den ligger hen?? :klo: ). Begynt på nytt prosjekt nå - jeg skal strikke en deilig, lys rosa hals. Trenger totalt 4 nøster, og jeg strikka 2,5 nøste i går, og det ser kjempebra ut :hoppendeglad: Hadde vært veldig gøy om det ble bra, da kan jeg kanskje avansere litt, ed å lære meg å strikke vrangt. Synes det er så mye fint som skal strikkes med ribbestrikk, og perlestrikk, så hadde vært gøy å fått til mer :) Har veeldig lyst til å strikke noe til Lille etterhvert :rodmer:

I kveld blir det tomatsuppe med pasta og mandagens episode av Ungkarskvinnen (min og mannens guilty pleasure :fnise: ).

F var frestn på en litt forsinka 15mnderskontroll i dag - frisk og fin gutt på 10,2 kg og 80 cm, som følger kurva si perfekt :) Vaksinen gikk også greit (han husker nok hs til neste gang nå :wink: ), ingen bivirkninger sålangt, håper han slipper unna :)

I morgen er det fredag og endelig helg, og vi får besøk av begge søstersene med smått, det blir kjekt :hjerte:

Finfin torsdag til alle, og god helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Her er det fullt hus, masse småttiser som løper rundt, koser seg, og krangler :fnise::hjerte: Kjekt å se hvor stor glede de har av hverandre! Og kjenner jeg gleder meg om mulig eenda mer til F blir storebror, og etterhvert kan leke sammen med sin lillesøster/lillebror :rodmer:

Fine morgener i det siste, i morges var det morgen halv7, og i går sov vi helt til halv9!! ( :hakeslepp: )

I dag har vi planlagt å pakke på oss med klær, ta med niste, og gå bort til barnehagen der jeg jobber. Ser ut som om sola kanskje titter fram også! Kjenner dette blir en deilig lørdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oog, må jo :hoppe: en hel masse for fullgåtte 17 uker i dag :hoppendeglad:

Gleder meg noe innmari til å få hilse på Lille på UL om noen uker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld :vin: (julebrus i glasset :wink:)

Her har vi hatt en fiin søndag, som startet med at F sov til halv9! :nigo: Altså, han var våken kl 05, fikk da ei flaske, og sovna igjen (takk-guud-for-flaska :pls: ). Søstersene dro i 12 tiden, og både jeg og mannen duppa mens F sov 1,5 time i vogna si. Så ble det kaffe hos svigerfar før middag på BK :lur:

Var innom en tidligere kollega på tur hjem - han hadde rydda på loftet og funnet noe DUPLO og Brio togsett som han lurte på om vi ville ha. En diiger eske, full av både lego og togting, til Fs stoore glede - det var snilt :jepp:

F er foresten veldig flink til å leke seg, og alt som kan trilles på (samtidig som han lager "kjørelyder" ala BRRRRRRR) og lego er blant de største favorittene! :)

Nå, "Dirty Dancing", og salsadip med nachos før jeg skal finne senga! Er så deilig å ha fått tilbake litt av kvelden/energien :jepp:

Finfin kveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig morsomt! F prater som en foss - ikke så veeldig mange ord, men det blir vel! Nå synger han med på "Bæ, bæ lille lam" (iallefall på delen med bæææ bææææ :fnise: ), og sjarmerer mamma`n sin i senk :rodmer:

Haha! A kan også Bæ, bæ lille lam, dvs bæ-bæ ;) De skulle ha sunget i band sammen, begge to :fnise:

Ungkarskvinnen ja, høydepunkt for meg på tirsdagskveldene (etter opptak mandag) - men du får med deg mannen faktisk?? :hakeslepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, måtte lese litt i boka di igjen! Så lenge siden jeg har vært innom her! De er jo ganske jevngamle disse guttene våre! Det er så moro når de begynner å prate litt :) gratulerer med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...