hegejenta30 Skrevet 10. februar 2011 #881 Del Skrevet 10. februar 2011 Høres deilig ut med en tur til sol og varme! *meg også lyst på* Men magen min er nok for stor til noe sånt nå... De har jo regler disse flyselskapene for oss gravide... Jeg har også et litt skrudd bilde av "syden" etter å ha sett på Charterfeber på TV3, men mannen som har vært i syden et par ganger sier at det er litt hva man gjør det til selv visst nok. Så ønsker man å ikke være på norkse barer så klarer man fint å unngå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 10. februar 2011 #882 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Har dere begynt å kikke på permisjonsløsninger etc? Tenker jeg må begynne å sette meg inn i det...snart :gjeiper: Ja, vi har tenkt såpass på det at jeg skal begynne i jobb igjen i januar 2013. Så jeg blir leeeenge hjemme Har foreldre som vil støtte oss økonomisk så vi skal klare ca 6-7 mnd hjemmme uten at jeg får lønn. Jeg synes det er supert, og da vi ikke har noe spes høye utgifter mht lån så tror jeg vi skal klare oss fint med kjære sin lønn, støtte fra kommende besteforeldre og bufferen vi har/som vi sparer opp nå mens vi har to fulle inntekter. Er mange som lurer på hvorfor vi vil prioritere sånn, det er vel flere årsaker til det. Men mest av alt har jeg lyst til å ha en fin høsttid hjemme sammen med en liten gutt som da kan gå og stadig gjør fremskritt i utviklingen.. Ikke sikkert vi får flere barn, så det er noe med å ha den tiden med den lille uten å tenke lønn og kr om vi kan klare det. Sikkert litt sært, men... det er nå sånn det er. Når det gjelder fordeling mellom mor og far så har vi lest om reglene osv og tenker at det blir at jeg tar ut ferie mens kjære er hjemme i sine perm.uker. Har ikke satt opp noe konkret ukesfordeling akkurat, men får vel tenke litt på det de neste ukene. Jeg har 8 uker ferie for 2011 (måtte overføre 3 fra i fjor pga litt vanskelig ferieavvikling på jobben min i 2010). Har dere tenkt noe på dette med perm.løsning? Endret 10. februar 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 10. februar 2011 #883 Del Skrevet 10. februar 2011 Syden kan være fint det Så lenge det er varmt og godt, noe som tross alt er det viktigste Blir ikke noen tur på oss slik vi hadde tenkt. Kjære skal bytte jobb i april, så da får vi det ikke til. Må gjøre seg ferdig med alt han skal før han begynner den nye jobben, så blir ikke noe opphold til slikt. Får heller ta med poden etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #884 Del Skrevet 10. februar 2011 Høres deilig ut med en tur til sol og varme! *meg også lyst på* Men magen min er nok for stor til noe sånt nå... De har jo regler disse flyselskapene for oss gravide... Jeg har også et litt skrudd bilde av "syden" etter å ha sett på Charterfeber på TV3, men mannen som har vært i syden et par ganger sier at det er litt hva man gjør det til selv visst nok. Så ønsker man å ikke være på norkse barer så klarer man fint å unngå det. Ettersom jeg kan lese så kan du fortsatt reise en tur til sol og varme om du vil! Så lenge du har legeerklæring på at du kan fly tillater de fleste flyselskaper gravide å reise fram til uke 36 ..er nok charterfeber, og chartersvein, som har gitt meg syden-skepsis også Forhåpentligvis kommer jeg hjem med et litt annet inntrykk! Ja, vi har tenkt såpass på det at jeg skal begynne i jobb igjen i januar 2013. Så jeg blir leeeenge hjemme Har dere tenkt noe på dette med perm.løsning? Så fantastisk, at dere har muligheten til det! Syens absolutt ikke det er sært, man skal gjøre det som føles riktig for en selv og familien. Noen ønsker å være raskt tilbake på jobb, andre ikke Hadde nok også kunnet tenkt meg å vært hjemme lenge, om jeg hadde hatt muligheten. Vi har ikke satt oss sånn kjempegodt inn i det, men har tenkt at vi skal prøve å være hjemme til august 2012. Kjære jobber på skole, så han har lærerferie hele sommeren, og det hadde vært fantastisk om vi kunne nytt sommeren sammen alle 3 Kommer nok også til å benytte meg av overførte ferieuker mens kjære har pappaperm. Slik har vi iallefall tenkt det så langt Syden kan være fint det Så lenge det er varmt og godt, noe som tross alt er det viktigste Blir ikke noen tur på oss slik vi hadde tenkt. Kjære skal bytte jobb i april, så da får vi det ikke til. Må gjøre seg ferdig med alt han skal før han begynner den nye jobben, så blir ikke noe opphold til slikt. Får heller ta med poden etterhvert Med vår "ferieflaks" blir vi vel sittende på norske-baren mens regnet høljer ned utenfor Herlig å ha en ferie å se fram til når lillemann kommer og da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. februar 2011 #885 Del Skrevet 10. februar 2011 Så herlig at det blir ferie til varmere strøk for dere! Det høres superdeilig ut!! Vi har faktisk vært på info-møte hos NAV ang foreldrepenger og permisjon i dag. Ble ikke så mye klokere... Det som jeg syns var mest oppsiktvekkende var at damen som holdt møtet ikke var klar over at det fra 1. juli 2011 er 47/57 uker permisjon og 12 uker fedrekvote!!! Og den infoen har jeg funnet på NAV sine egene sider....! Vi kommer til å gå for 80% permisjon og 100% dekning. Allikvel så klarer vi å strekke permisjonen helt til august 2012 ved å bruke ferie. Jeg vil være tilbake i jobb i slutten av mars (tar 4 uker ferie i permisjonen) og mannen vi ha permisjon + 7 uker ferie etter meg og da er det blit august Deilig å kunne klare å strekke den så langt og også få 100% betalt! Vi har ikke så godt betalte jobber noen av oss så det skal bli deilig å ikke måtte snu på krona for å få det til å gå rundt Hadde det gått økonomisk for oss så hadde nok vi også tatt mer permisjon :)Så jeg skjønner veldig godt de som gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. februar 2011 #886 Del Skrevet 10. februar 2011 Oi, glemte nesten; HURRA FOR 20 UKER OG HALVVEIS!! Sååååååååååååå fantastisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. februar 2011 #887 Del Skrevet 10. februar 2011 Uff, jeg har ikke sagt gratulerer med gutten! Gratulerer Monthe!! So so so very very much altså! Så koselig Bra at dere har fått bestilt dere ny ferietur også. Har vært i Tenerife en gang for 100 år siden. Om jeg ikke husker feil så er los cristianos "gamlebyen", ganske koselig der. Og syden og chartersvein og norske barer er jo hva man velger selv Angående perm så har vi ikke noe klart her ennå annet enn mine ønsker. Det blir helt sikkert 47 uker med 100 % lønn. Og jeg ønsker å komme tilbake på jobb i januar 2012 på 50 %. Sånn at jeg og kjære er hjemme på halvtid liksom.. Syns det må være det optimale Med ferie får vi strekt permisjon til midten av august og forhåpentligvis 1 uke eller 2 med overlapp i barnehage 20 uker også! Og halvveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 10. februar 2011 #888 Del Skrevet 10. februar 2011 Det som jeg syns var mest oppsiktvekkende var at damen som holdt møtet ikke var klar over at det fra 1. juli 2011 er 47/57 uker permisjon og 12 uker fedrekvote!!! Og den infoen har jeg funnet på NAV sine egene sider....! Hm, ja.. Stemmer det.. Er det slik da at om barnet blir født 30.06 så gjelder gamle regler og blir bebisen født 02.07 så gjelder nye regler? Da må jeg nok henge i strikken Kjære synes det er mer enn nok med 10 uker permisjon, hehe... Blir samme for meg da iom jeg skal være hjemme uansett. Er bare at kjære sliter litt med å være borte fra jobben over lengre perioder (og han vil helst ha så mye av perm. samtidig). Det skal ikke være enkelt dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 10. februar 2011 #889 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Vi var også på et slikt møte. Der fikk vi beskjed om at dette forslaget(12 uker til far) fortsatt ikke var vedtatt, og at vi skulle forholde oss til 10 uker?? Ikke lett å bli klok hvis ikke engang Nav's ansatte vet hva som er gjeldende.. Endret 10. februar 2011 av VirreVapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. februar 2011 #890 Del Skrevet 10. februar 2011 Hm, ja.. Stemmer det.. Er det slik da at om barnet blir født 30.06 så gjelder gamle regler og blir bebisen født 02.07 så gjelder nye regler? Er sånn jeg har forsått det ja.... Vi var også på et slikt møte. Der fikk vi beskjed om at dette forslaget(12 uker til far) fortsatt ikke var vedtatt, og at vi skulle forholde oss til 10 uker?? Ikke lett å bli klok hvis ikke engang Nav's ansatte vet hva som er gjeldende.. Nei, det er jammen ikke det... Jeg vet jeg hadde lest det på NAV's egne sider og måtte finne tilbake til det når jeg kom hjem og her er linken til hva jeg fant. Ser det ikke ut for dere som at dette er vedtatt? Jeg kan ikke se at det står noe sted at det fortsatt er oppe til høring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #891 Del Skrevet 10. februar 2011 Fortsett gjerne permisjonsdiskusjonen her inne, ble litt klokere jeg og nå!! ..Men når det gjelder fedrekvota fra 1. juli, så kan jeg ikke forstå annet enn at det er vedtatt, utifra det jeg leser... Tenk det, at jeg er halvveis i svangerskapet mitt i dag!! Om tiden fortsetter å fly så er han plutselig her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #892 Del Skrevet 10. februar 2011 Kan man foresten bare ta kontakt med NAV og avtale møte med de vedr. permisjon og penger og sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #893 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Kom over en litt søt side; http://guttelus.no/ Endret 10. februar 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 11. februar 2011 #894 Del Skrevet 11. februar 2011 Kan man foresten bare ta kontakt med NAV og avtale møte med de vedr. permisjon og penger og sånt? Det kan man... Men... Jeg forsøkte på det på onsdag. Ringte da nr som stod på siden over kontakt info på det Nav kontoret jeg hører til. Det gikk automatisk over til et kundesenter i Oslo eller noe... Og hun jeg snakket med la inn en beskjed om at de skulle ringe med opp igjen og få satt opp en avtale - siden jeg er i 100% jobb så har jeg ikke lyst å bruke en halv dag på det der liksom... hele gårsdagen gikk uten at noen ringte og tviler igrunn på at de ringer i dag også - så om jeg ikke har hørt noe så møter jeg opp når de åpner på tirsdagen. Tror det er like greit nesten å møte opp jeg - så får man svar med en gang. De som sitter i telefonen kan sikkert også svare direkte på spørsmål - men jeg syns det er litt lettere å få ting forklart ansikt til ansikt, for da kan man peke på samme papiret om man er i tvil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. februar 2011 #895 Del Skrevet 11. februar 2011 Kom over en litt søt side; http://guttelus.no/ Ser at www.jentelus.no er til salgs.. kanskje jeg skal starte den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #896 Del Skrevet 11. februar 2011 Det kan man... Men... Jeg forsøkte ..... Tror det er like greit nesten å møte opp jeg - så får man svar med en gang. Ok, takk for svar Da tror jeg vi møter opp personlig jeg Ser at www.jentelus.no er til salgs.. kanskje jeg skal starte den.. Gjør det! Søte navn -------- Ønsker alle en fantastisk fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #897 Del Skrevet 11. februar 2011 Hatt en fin dag på jobb, ble faktisk en tur på Badeland med brukeren jeg var sammen med! Koste oss masse, fikk nesten litt sånn ferie-følelse! Styrte unna både boblebadet og badstua, men var kjekt allikevel Synes foresten det var kjekt å gå i bikini i dag, med gravidmage (første gangen det har vært kjekt på maaange år ) Nå skal jeg se opptaket av "Korslaget" før jeg finner senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 12. februar 2011 #898 Del Skrevet 12. februar 2011 Hatt en fin dag på jobb, ble faktisk en tur på Badeland med brukeren jeg var sammen med! Koste oss masse, fikk nesten litt sånn ferie-følelse! Styrte unna både boblebadet og badstua, men var kjekt allikevel Synes foresten det var kjekt å gå i bikini i dag, med gravidmage (første gangen det har vært kjekt på maaange år ) Nå skal jeg se opptaket av "Korslaget" før jeg finner senga Så deilig en arb.dag det hørtes ut som! Kunne typisk høres ut som du jobber et sted med utagerende atferd; men det er ikke det...? Da hadde du vel i tilfellet ikke vært i jobb nå Ja enig med magen; har ikke gått i bikini enda, men merker at jeg har funnet trange gensere igjen og bruker de mer - også for å få frem magen Korslaget!! Er så gøy det!! Synd det er over, og som sørlending må jeg si at det beste laget vant da siden jeg kjenner et par som er med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 12. februar 2011 #899 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg jobber i en bolig med utagerende brukere, og får ikke komme tilbake før etter permisjonen. Nå er jeg sykemeldt da, men skulle jeg bli i toppers form er det svangerskapspenger som gjelder.. Litt rart å tenke på at man ikke skal jobbe på så lang tid.. Håper du har en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 12. februar 2011 #900 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg jobber i en bolig med utagerende brukere, og får ikke komme tilbake før etter permisjonen. Nå er jeg sykemeldt da, men skulle jeg bli i toppers form er det svangerskapspenger som gjelder.. Litt rart å tenke på at man ikke skal jobbe på så lang tid.. Håper du har en fin lørdag Ja har en venninne også som gjør det, og hun er bare 13 uker på vei og skal ikke tilbake på jobb før etter permisjonen - må være litt rart for det blir jo lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå