Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Litt bedre natt i natt, men fæl, på en måte :sjenert:

Tok kvelden i 20tiden, etter mye gråting. Våkna for mat 23.30. Sov så til 01. Da gikk mannen inn for å ta ham, siden vi visste han ikke kunne være sulten (spiste jo godt og lenge 1,5 time tidligere). Hysterisk gråting mer eller mindre sammenhengende i to timer. Helt forferdelig å ligge å høre på :grine: Altså, visste jo at mannen tok godt vare på ham (synging/byssing/kos/tilbød vann i flaske/smokk) , men klarte ikke gjøre annet enn å gråte selv jeg, der jeg lå og hørte på lillemanns såre gråt, og hadde forferdelig dårlig samvittighet for at jeg ikke var der inne selv :sukk:

Over til det som var bra da --- hadde egentlig forventet at han kom til å våkne relativt kjapt igjen etterpå (måtte jo egentlig begynne å bli på tide med mat?), men neida, han sov til klokka 0630 :hakeslepp:

Det vil si at han faktisk har gått hele natten uten mat! Og det var en blid og fornøyd gutt som stod i sprinkelsenga si når jeg gikk inn på rommet hans :)

...mulig jeg tenker "feil", men hadde han virkelig vært sulten så hadde han vel "vekket seg selv" for mat tidligere? :klo: Kanskje det er det rette, at pappaen tar ham om natta, og at vi rett og slett "avvenner" ham i samme slengen? Er jo faktisk den roligste natten sålangt (3. natten på eget rom).

Uansett, lørdag, mannen har frihelg, og vi har iingen planer! Det er deeeilig :nigo:

Ønsker alle en finfin lørdag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det var en blid og fornøyd gutt som stod i sprinkelsenga si når jeg gikk inn på rommet hans :)

Du får ta mest vare på denne setningen! :)

Skjønner at det er fælt å høre på sår gråt over lang tid.... (gruer meg jeg også når vi skal... :sjenert: ), men som du ser - det funker jo! Og det beste for alle parter er jo at F sover mest mulig i strekk i motsetning til å våkne opp hele tiden. Så har dere desto mer overskudd til kos på dag og kveld ;)

Forundrer meg ikke om dere har helt nye lange, rolige netter når helgen er over :hoppe:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta mest vare på denne setningen! :)

Skjønner at det er fælt å høre på sår gråt over lang tid.... (gruer meg jeg også når vi skal... :sjenert: ), men som du ser - det funker jo! Og det beste for alle parter er jo at F sover mest mulig i strekk i motsetning til å våkne opp hele tiden. Så har dere desto mer overskudd til kos på dag og kveld ;)

Forundrer meg ikke om dere har helt nye lange, rolige netter når helgen er over :hoppe:

God helg! :klem:

Takk for gode ord, snille :kose: Lykke til når det er deres tur :klemmer:

------

Jeg tør nesten ikke si det høyt, men jeg lurer på om de siste dagenes opplegg fungerer! :unsure:

Tidenes beste natt i natt (og da mener jeg tidenes altså, det er ikke bare en talemåte! ) Sovna rundt 19.30. Sov da helt til klokka 01.15. Da gikk jeg inn, ammet og brukte totalt 30 minutter fra jeg våkna av at han skrek til jeg var tilbake under dyna mi igjen. Da sov han til klokka 04, da gikk mannen inn. Småskrek/sutra i 5 minutter før han sovna igjen. Og da sov vi til 06.15 :nigo:

Vi har dermed fått mer søvn enn på mange måneder mens hele familien har vært i hus, og det er deeeilig! Måtte det gjerne fortsette slik! :tommelopp:

I dag er det prosjekt-rydde her hjemme -- har så smått begynt å pakke litt, og har lagt ut en del ting for salg --> genialt med slike brukt/bytte grupper på Facebook altså, allerede blitt kvitt en hel masse "skrot" :)

Finfin søndag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket opplegg! :nigo:

:klemmer:

Taakk.. tror jeg :sjenert: ..for det er vel sånna t med en gang man tror man begynner å få rutine på ting så endrer det seg plutselig :ler:

------

Ok natt i natt og! :tommelsmil:

Sovna rundt 19.30, fikk mat 23.30. Våkna 01,03 og 04, da gikk mannen inn, og det eneste han gjorde var å bre over F dyna og så sov han igjen i samme øyeblikk. Våknet igjen klokka 05, da gikk jeg inn for mammahjertet fortalte meg at nå måtte han jo være skrubbsulten. Spiste godt og lenge, og var lys våken etterpå, med det resultat at når klokka var 05.45 så var vi ferdig stelt og påkledd begge to :wink: Uansett framgang at han ikke spiste mellom 23.30 - 05, og jeg tør påstå at vi er på rett vei :jepp: Mannen skal være hjemme på natt helt fram til fredag, så vi kjører på med samme opplegget fram til da, så håper vi det sitter da, og ikke blir krøll når jeg skal begynne å ta ham på natta igjen :)

Ellers så har vi vært og skrevet kontrakt på nyhuset i dag, nå er det offiselt vårt på papiret!! :hoppendeglad: ...da gjenstår bare å få solgt leiligheten til en ok pris, så er vi på flyttefot, og som jeg gleeeder meg!! :bolledeig:

Håper alle har en fiin mandag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har blitt forkjølt, så ble ikke "natt-avvennigs-natt" i natt (håper det ikke tuller det til :sjenert: )

Sovnet rundt 19, og våknet rundt 22, da var han skikkelig hes, tett i nesen og varm. Han sovnet raskt igjen( uten mat) , men når han våknet til igjen en liten time senere tok jeg ham over i vår seng. Rett og slett fordi at jeg ikke fikk ro i meg når jeg visste han ikke var helt i form :kgbaby: Så som så med soving resten av natta, vært litt våken/sutrete, noe som er helt forståelig, stakkars lille. Ga ham pupp flere ganger i natt (tenkte han hadde godt av det når han ikke var helt i form), men følte de var ganske tomme, lillemann sugde og sugde, men var ikke så mye svelging... Det er vel naturlig, siden jeg har ammet lite på natt siste uken. Men han virket heller ikke misfornøyd, så det bekrefter egentlig at han er "mest ute etter" kosen, ikke at han er sulten ;)

Han virker å være i fin form i dag da, litt varm (temp på 37,9) men blid og fornøyd og har spist godt. Akkurat nå ligger han ute i vogna si og sover -- tok "sjansen" på det, det er jo vindstille og 6 grader ute, og han ligger godt nedi dunposen sin med tynt ulltøy på.

Ellers ingen planer i dag, blir vel bare her hjemme siden F ikke er i form :)

Finfin tirsdag til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går lagde jeg en diiger porsjon "gryterett" til lillemann med kyllingfilet, couscous, squash, søtpotet, brokkoli og gulrot som var finmost sammen.

Var så spent når han skulle få, for han har spist alt det overnevnte bortsett fra couscous og kyllingfilet, så regnet med det kom til å falle i smak :wink:

Ga ei skje, og det framkalte de dypeste brekningene og "brekningslydene" jeg har hørt, stakkars liten :fnise: Menneh, hva er egentlig greia med at han ikke liker middagsmat?? Han spiser alt av frukt og grønnsaker, men med en gang det kommer i en slags "middagsform" med pasta/ris + kjøtt så kommer det bare opp igjen? Noen innspill?? :klo:

Har sålangt prøvd pastagryte + det overnevnte (av hjemmelagde middagsting, forutenom "rene grønnsaksgryter") + et haav av middagsglass og ingenting faller i smak :forvirret:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Sånn passelig grei natt i natt :wink: Brukte laang tid på å falle til ro i går, tror klokka var nærmere 20.30 før det var stille. Våken 22 og 23, da fikk mannen roa ham ned. Våknet like før 01, da fikk han mat. Sovna raskt når han ble lagt itlbake i senga si, og sov til 04.30, da var han egentlig klar for å stå opp han :Gjesp: Mannen byssa og hysja og nynna og han sovna rundt 05.30. Sov da til 06.15, og da var det bare å stå opp.

F er fortsatt snørrete, og har hoste, men har ikke hatt feber siden i går morges, så tror vi slapp unna det verste :)

I dag er vi invitert på lunsj hos ei på barselsgruppa, så tror vi tar turen dit. Ellers ingen spesielle planer - ute plasker det ned, men så lenge det er regn og ikke snø skal jeg ikke klage :regn:

Ønsker alle en fin onsdag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F hadde foresten nesten "tørr" bleie når jeg skifta på han i morges, vanligvis bruker den å være ganske så tung etter natten.. :forvirra:

..må nok følge med på at han drikker godt i dag :unsure:

Edit. Og der kasta han opp igjen all frokosten sin :forvirret:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. blir ikke riktig klok på om han er i form eller ikke :unsure:

Altså, spiste ca en halv porsjon grøt. Fikk en liten bit brødskive med leverpostei. Og uten forvarsel kastet han plutselig opp, type "kraftig-stråle-ut-av-munnen", hele fire ganger. Ulikt de gangene han brekker seg for at han ikke liker konsistens/smak, nå var det ingen brekninger eller noe, det bare kom helt plutselig.

Etterpå virka han litt pjusk. Men så plutselig tødde han opp igjen, og har etterpå spist et beger med fruktmos/drukket godt, og turna rundt på gulvet. Og nå sover han sin første lur ute på verandaen. Får se hvordan han er når han våkner, om han virker pjusk da blir vi nok bare hjemme i dag.

Liker ikke når han ikke er i helt i slag :sukk:

----

Tann nr 4 er foresten på tur ut, lille vampyren med to hjørnetenner oppe, og ingen fortenner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

Da er lillemann i seng, stuuptrett etter å ha vært våken siden klokka 13.30 :sleeping:

Han er fortsatt litt snørrete, og hoster, men ellers i fin form :) I dag har vi hatt besøk av svigermor, og vært på lekedate hos naboen, som har en liten en som er 6 uker eldre enn F :)

Natta i går gikk bra -- amming når jeg la meg, ca kl. 22.30, sov så til klokka 03. Da gikk mannen inn, og etter en time med gråting og kav (blanding mellom "jeg-vil-ha-mamma" og "jeg-er-våååken") sovna han, og sov da til 06.30 :) Det er første gangen det har gått så langt tid mellom ammingen. Om han våkner til før jeg sovner i kveld blir det samme opplegg i natt også.

I morgen skal mannen på nattevakt, så da gjelder det for mamma`en å være sterk, og ikke "gi etter" og amme... Gruer meg :sjenert: Har erfaring med at han har lettere for å roe seg uten pupp hos pappa`en enn hos meg (har vel skjønt at det ikke er et alternativ hos pappa`en :ler: ) . Men får være sterk, kan ikke "spolere" opplegget nå!

I kveld tror jeg vi kal krype til sengs tidlig, og se serier på pc`n. Ikke så dumt å ha fått "tilbake" soverommet sitt :lur:

Ønsker alle en finfin torsdagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :Gjesp:

Natta begynte bra men ble litt styrete etterhvert. Våkna to ganger ikke så lenge etter at han sovna, hysterisk skriking og mye promping (lurer på om det var druene han spiste til "dessert" i går? :klo: ) . Falt endelig til ro rundt 21, og da sov han helt til 03 :hakeslepp: Når han da våkna gikk jeg inn, amma, og han falt til ro igjen. For en kort stund. Kort fortalt var det gråting og kaving fra ca 03.30 - 05.30, og morgen 07.15.

Han er veldig snørrete og "slimete" i brystet, tror nok det er det som plager ham. I tillegg er som nevnt tann nr 4 på tur ut. Skal lissom være alt på en gang nå :sjenert:

Har blitt forkjølt jeg og nå, og foran oss har vi en hektisk helg med mannen som skal både på natt- og dagjobbing, og leiligheten som må shines til visning på mandag. Var fort gjort å shine til fotografering, da var det jo bare å stue alt som står rundt omkring (les: haavet med ytterklær i gangen/pappesker/stellebord/fotbad/katteklorestativ/etc :fnise: ) på de rommene som ikke skulle taes bilde av, som boden og vaskerommet. Til visning må jo alt være ryddet. Hvor i alle dager skal vi gjøre av alt? :klo:

Nå roper lillemann, god helg damer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse er ikke noe gøy! :riste: Spesielt ikke hos de små....

Høres ut som nettene allikevel ikke har vært sååååå ille hos dere da, og det er jo bra :jepp:

Forkjølelse her også, heldigvis så var det ille hos meg bare et par dager så ga "sykdomsfølelsen" seg :ler: Kiipt å ha masse man må gjøre når man er helt ute av form - mer enn nok med å seg av liten propell liksom :bond:

Sliter med middag vi også.... han spiste jo det jeg lagde, men spagettivarianten fikk han vondt i magen av (inneholdt løk) så den ligger på pause i frysen. Kokos-gryta ville han bare spise litt av når han fikk den 2 gangen, så den har vært på vent den også.. :sjenert:

Forresten så er var det litt uvant for han med pastaen/couscous i.. for den ble det sånne små små klumper av selv om jeg brukte blender'n, men det gikk greit da...

Har hatt noen alrighte netter her hos oss nå, og vært så redd for å skape noe magevondt, så vi har holdt på med det som funker :ler: Dvs aprikosgrøt, brødskive og egg, og avokado-grøt... :sjenert:

Ingen kjøpeglass som går ned hos oss heller.

Håper du får en fin helg Monthe! :sol::klemmer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forkjølelse er ikke noe gøy! :riste: Spesielt ikke hos de små....

Høres ut som nettene allikevel ikke har vært sååååå ille hos dere da, og det er jo bra :jepp:

Håper du får en fin helg Monthe! :sol::klemmer:

Uff, nei, det er pyton med dette forkjølelsesgreiene, og er ikke bare-bare å skulle være super-mamma når en selv er full av feber og verk :sukk:

Neida, nettene går seg vel sakte men sikkert til de :) Hadde forventa at det kom til å ta litt tid, og er fortsatt ved godt mot! ;) God helg til deg også :klemmer:

-----

Her er vi sylte forkjølt :syk: Pyton natt med en potte-tett F som etterhvert endte opp i vår seng for jeg klarte ikke ligge å høre på alle hoste/snufse-lydene, hørtes innimellom ut som om han ikke fikk puste. Skikkelig slimete og tett i brystet, og rennende nese. Får så vondt av ham :trist: Ikke har han villet ha noe særlig mat, verken i dag eller i går, og vi ringte legevakta i sted -- sålenge han virker blid og fornøyd, noe han er, så var det nok ingen fare mente de. Mye pupp, kos og saltvannsdråper skulle visst holde, var iallefall ikke noe vi kunne få mot slimhoste. Har bare vært inne i dag -- tok inn vogna, og han sover nå sin 2.dupp ute i gangen -> det er faktisk første gangen det har fungert å bare rugge ham i søvn i vogna :)

Nå skal jeg krype litt under pleddet på soffen, god lørdag til alle :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg. Leeeeenge siden nå. Igjen :sjenert: Har sletta min egen dagbok, klarte jo aldri å komme med noe fornuftig der, hehe. Så får vi se om jeg oppretter en ny en gang.

Ha en fortsatt flotters søndag :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg. Leeeeenge siden nå. Igjen :sjenert: Har sletta min egen dagbok, klarte jo aldri å komme med noe fornuftig der, hehe. Så får vi se om jeg oppretter en ny en gang.

Ha en fortsatt flotters søndag :)

Det synes jeg du skal! Vil nemlig gjerne følge med deg og lillemann! ;) Håper alt er bra med dere :klemmer:

-------

Hei hei :vinke:

Puh, for ei helg. Jeg har vært i elendig form, mannen har vært mye på jobb (både dag + natt), og F har også vært syk. Heldigvis sov F greit natt til i dag -- sovna rundt 19, fikk mat 21, sovna, fikk mat ca 00 (jeg gikk foresten og la meg kl 21 :fnise: ) , sovna igjen, fikk mat rundt 04 + over i vår seng, og der sov vi til 08. F har vært i litt bedre form i dag, og har spist noenlunde greit, har fått ned både litt gulrotmos til middag, fruktmos til lunsj + grøt til kvelds, så han er i bedre form :5:

Nattavvennings-biten er helt ute å kjøre, både mpt amming & sove i egen seng, men vi får begynne på`an igjen når vi er blitt friske. Det viktigste nå er at vi får sove mest mulig, og at F får i seg mat.

Innimellom har vi fått rydda til visning, det eneste vi trenger å gjøre i morgen er å vaske over gulvet på stua, bære stellebordet oppi garasjen + ta vekk litt yttertøy i gangen. Når mannen drar på jobb så tar jeg med meg F og drar på hytta en tur --> kos for oss + at da holder det seg ryddig her hjemme :fnise: ...hadde foresten mareritt i natt, om at jeg og F lå på gulvet og lekte, og plutselig dukka megleren + en haug med folk opp -- jeg hadde glemt at det var visning og huset så ikke uut! :daane::ler:

Spent på å høre fra megleren etter visning i morgen om det var noen interesse. Håperhåperhååper dette går raskt :bond:

Straks finne senga her nå, og krysser fingre og tær for at det er en friskere F og mams som våkner til en ny dag i morgen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med visning i morgen :)

Håper der går fort unna :jepp:

Har forresten fårr bæresjalet nå, så nå går jeg rundt og knyter og bærer på det jeg kan slik at jeg får øvd meg litt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: 1.budet kom allerede mens visningen foregikk, det ble budrunde, og klokka 12 i dag var leiligheta solgt for 190 000 over prisantydning :hoppendeglad:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...