MonThe Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #2201 Del Skrevet 6. mars 2012 F er blitt såååå flink til å reise seg -- nå er det travelt til hu mor,og alt av duker og pynt er i dag ryddet ut av rekkevidde, for nå får ingenting stå ifred! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #2202 Del Skrevet 7. mars 2012 Nå ligger lillemann ute i vogna si og sover, og imens han har sovet så har jeg både trent og dusja, er såå deilig når han finner søvnen sånn! Tullete natt i natt foresten, etter x antall byssinger og opvåkninger tok jeg han over i vår seng i 4tiden, og der sov vi mer eller mindre sammenhengende til 06.30 (mannen var på nattevakt, så da kunne jeg trygt legge han innerst i senga ) Fotografering av leiligehten vel overstått i dag , spent på å se det ferdige prospektet ...og dere?? I dag er det akkurat fire måneder til jeg blir fru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. mars 2012 #2203 Del Skrevet 7. mars 2012 Koselig å lese inne hos deg 4 måneder! Det blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. mars 2012 #2204 Del Skrevet 7. mars 2012 Er så koselig å lese om hverdagen deres med F Og kun 4 måneder igjen til dere gifter dere?! De kommer til å fly avgårde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #2205 Del Skrevet 8. mars 2012 Koselig å lese inne hos deg 4 måneder! Det blir bra! Er så koselig å lese om hverdagen deres med F Og kun 4 måneder igjen til dere gifter dere?! De kommer til å fly avgårde Er ganske så koselig også Mye "arbeid", og mye moro Jaa, nesten så jeg blir pittelitt stressa... Tror vi har det meste under kontroll da! Uff, for en natt. Sovna kl 19, uten et eneste kny.. Våkna 23 for mat. Så var det igang med gråting (ala jeg-vil-ikke-ligge-i-senga-mi-for-jeg-er-vååååken), styring, byssing og "lure-isøvn-amming", og først like før 01 falt han til ro. For en liten stund. Etter å ha tatt han opp og ned, hysja og sunget i søvn så og si hele natten tok jeg han over i vår seng i 4 tida.Og halv6 var det morgen Heldigvis tok mannen han fra 07-10 så jeg fikk sovet, deilig! Nå skinner sola, og vi er straks klare for 8mnders kontroll. Gleder meg til å vise fram flinkisen min som reiser seg Finfin dag til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 8. mars 2012 #2206 Del Skrevet 8. mars 2012 Hei MonThe Her er det jo bare stas og koselig å lese gjennom de siste sidene i dagboka di. Men bryllupsplanlegging, huskjøp, lille F som reiser seg og kvalitetstid med mannen Godt å se at alt er bra med deg og dine. Og den bryllupsreisen høres bare helt fantastisk ut Stikker plutselig innom deg igjen Nå skal nettleseren med KG være oppe her fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. mars 2012 #2207 Del Skrevet 8. mars 2012 Hei Monthe-dama! Har vært innom og lest hver dag jeg, men har ikke hatt "evnen" til å kommentere før nå Godt å høre at kjæreste-lørdagen ble perfekt! Jeg blir veldig inspirert av å høre om sånne fortellinger Kanskje på tide å prøve noe tilsvarende selv også Men si meg en ting; sov F bedre hos søster, enn når han er hjemme? Bare lurte på om det da kanskje kunne være en idè å prøve han på eget rom? Kjedelig med sånne slitsomme netter som dere har, sånn er det jo her også. Men godt å vite at jeg ikke er den eneste i verden med unge som ikke sover fra 8-8 Jeg har lagt frem problemet vårt hos helsesøstrene - de sier bare at jeg må lære han å finne søvnen selv.. men det virker jo ikke som det er noe garanti for at de skal sove lenger strekk akkurat.. F sovner jo selv på kvelden ikke sant? Og jeg har spurt dem om dette med å gi pupp hver gang, og det virker ikke som det skal være noe problem. Men det tror jeg faktisk Etter mange netter med oppvåkning annehver time og innimellom enda oftere, så bestemte jeg meg for at det skal gå minst 3 timer i mellom.. var det mindre så ble det kun byssing. Det tok bare en natt eller 2 før han lot seg bysse veldig greit og enkelt altså... og jeg tror at det vil ha effekt sånn at han ikke våkner så ofte i det hele tatt snart... tror jeg skal utvide timene faktisk Det har vært litt mye greier hos oss, med ny seng og snørr og forkjølelse så.. Men snart, snart... blir det god søvn på oss alle.. Og du skal straks gifte deg! 4 mnd går superfort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #2208 Del Skrevet 9. mars 2012 Hei MonThe :goodbye Her er det jo bare stas og koselig å lese gjennom de siste sidene i dagboka di. Men bryllupsplanlegging, huskjøp, lille F som reiser seg og kvalitetstid med mannen Godt å se at alt er bra med deg og dine. Og den bryllupsreisen høres bare helt fantastisk ut :rodmer Stikker plutselig innom deg igjen Nå skal nettleseren med KG være oppe her fremover :jepp :fnise Ariel Så koselig at du stakk innom! Håper alt er bra med deg og dine også, lenge siden jeg har vært inne å titta til deg! Håper dere får ei fin helg Hei Monthe-dama! Har vært innom og lest hver dag jeg, men har ikke hatt "evnen" til å kommentere før nå :eeeh Godt å høre at kjæreste-lørdagen ble perfekt! Jeg blir veldig inspirert av å høre om sånne fortellinger Kanskje på tide å prøve noe tilsvarende selv også :lur Men si meg en ting; sov F bedre hos søster, enn når han er hjemme? Bare lurte på om det da kanskje kunne være en idè å prøve han på eget rom? Kjedelig med sånne slitsomme netter som dere har, sånn er det jo her også. Men godt å vite at jeg ikke er den eneste i verden med unge som ikke sover fra 8-8 :fnise Jeg har lagt frem problemet vårt hos helsesøstrene - de sier bare at jeg må lære han å finne søvnen selv.. men det virker jo ikke som det er noe garanti for at de skal sove lenger strekk akkurat.. :sjenert F sovner jo selv på kvelden ikke sant? Og jeg har spurt dem om dette med å gi pupp hver gang, og det virker ikke som det skal være noe problem. Men det tror jeg faktisk :jepp Etter mange netter med oppvåkning annehver time og innimellom enda oftere, så bestemte jeg meg for at det skal gå minst 3 timer i mellom.. var det mindre så ble det kun byssing. Det tok bare en natt eller 2 før han lot seg bysse veldig greit og enkelt altså... og jeg tror at det vil ha effekt sånn at han ikke våkner så ofte i det hele tatt snart... tror jeg skal utvide timene faktisk :lur Det har vært litt mye greier hos oss, med ny seng og snørr og forkjølelse så.. Men snart, snart... blir det god søvn på oss alle.. :sove Og du skal straks gifte deg! 4 mnd går superfort :overrasket Heii Ja, er inne på tanken på å flytte F på eget rom. Snart. Veldig snart. Nesten rart du nevnte det, bestemte oss faktisk i går for å gjøre det iløpet av neste uke. Og ja, han finner søvnen selv når han legger seg for kvelden ja. Så er ikke der problemet ligger.. Tror man må høre på seg selv og følge sine "instinkter" jeg. Selv om det er kjekt å kunne få råd fra helsesøster Du er flink som klarer å bysse og "dra ut tida" om natta, jeg velger stort sett den enkleste løsningen Og synes så absolutt du og mannen skal ha dere en kjærestekveld. Det anbefales FInfin helg til deg og gutta Line ------ Herreguuud, jeg er så trøøøøøtt!! *et tonn med store stein i øya* F tok natta kl 19. Ekstra-amming 21. Så gikk jeg å la meg klokka 23....Og ble liggende å vente på at F skulle våkne, noe som ikke skjedde før 01. Så sov vi greit fram til F fant ut at det var på tide å stå opp -- klokka 04.25 Drøyde den i det leengste, med ignorering/legge ned i senga&be over dyna, før jeg bare måtte gi opp like over 05, da var det full hyling og rop. Blir nok å legge meg sammen med ham på første hvilen, skal jeg overleve dagen Kontrollen i går gikk bra F har ikke gått så mye opp i vekt siden sist, men HS mente dette skyldes hans "høye aktivitetsnivå" ( ) , og så lenge han virker fornøyd og spiser bra så var det vist tingenting å bekymre seg for. Han er nå 8,6 kg og 71,6 cm Ellers så snakket vi en del om nattamming/søvn. Jeg luftet tanken om natt-avvenning, noe HS mente vi godt kunne gjøre. I tillegg foreslo HS at det kunne være en ide å flytte han over på eget rom. Så vi har bestemt oss for å gjøre det, både natt-avvenne, og flytte på eget rom. Må bare finne energi og tid til det. Og en strategi *Går i tenkeboksen i helga* Ellers så har jeg en strååålende helg foran meg -- det er nemlig klart for scrappetreff Kvelden i kveld, og hele morgendagen er satt av til scrapping og kos med en gjeng flotte damer, og i morgenkveld runder vi det av med vinkveld hos ei venninne! Søndag er satt av til familietid og "ingen planer", det skal bli deilig, for denne uka har vært litt hektisk Gooood helg til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #2209 Del Skrevet 10. mars 2012 Huff, enda en tullenatt. Hva er det egentlig som skjeeer?? Sovna 19, våkna for mat kl 21 (våkna nok sikkert av at han hørte meg komme hjem), sov så til 01. Mat, så soving frem til kl 03. Og da var det visst på tide å stå opp Lot han bare styre på i senga si (reiste seg/ropte/skrek/hylte i protest hver gang jeg la ham ned og hadde over ham dyna), og etter 50 minutter tok jeg ham over i vår seng. Da sovna han omsider, til det var på tide å stå opp klokka 06.30. Håper dette med å være super-våken midt på natta bare er en periode, som går over raskt Nå stikker jeg på scrappetreff, god lørdag damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #2210 Del Skrevet 11. mars 2012 Nikos på scrappetreff, fikk lagd en masse fine LO`er til albumet til F, og lærte meg litt nye teknikker! Og, ikke minst deilig å sitte en hel dag å skravle med jentene, og treffe nye folk I dag har vært en rolig dag, har stort sett abre vært hjemme. Bortsett fra en kjøretur for å se på nyhuset Det er så fiiint! Gleder meg noe innamri til å flytte altså! Kom over et ordtak på en blogg, som jeg vil dele med dere, synes det var så fint ~ Making the decision to have a child is momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body ~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. mars 2012 #2211 Del Skrevet 11. mars 2012 ~ Making the decision to have a child is momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body ~ Den stjeler jeg glatt og sprer den videre på facebook Veldig fin... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #2212 Del Skrevet 13. mars 2012 Hei hei Fin natt i natt - noe av grunnen var kanskje at han ble liggende i senga vår Sovna kl 20 (da hadde han ikke sovet siden 14 ), våknet og fikk litt mat 23, og så havna han i senga vår en ellerannengang iløpet av natta (kikka ikke på klokka), spiste, sovna, og så sov vi helt til 06.30 I dag har vi egentlig ingen spesielle planer. Skal rydde i Fs kommode, og pakke vekk klær som ikke passer lengre (de skal vi gi til "varme små hjerter" ) Har foresten bestemt oss for å flytte F på eget rom på onsdag. Så ser vi hvordan det går, og tar en evt nattavvenning om det ikke blir noe bedring. Gleder meg til å få igjen soverommet vårt -- lese på senga om kvelden, og kjærestekos uten å være "musestille" ...og om F i tillegg sover bedre om natta så hadde det vært heelt fantastisk Men prøver å ikke ha noen forventninger, forbereder meg på maange våkenetter :gjeiper: Finfin tirsdag til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #2213 Del Skrevet 13. mars 2012 F har nettopp våknet, etter å ha sovet i 3(!!!) Timer ute i vogna si det er ny rekord!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #2214 Del Skrevet 13. mars 2012 Har helt glemt å si - prøvde brudekjolen min forrige uke, med underskjørt og full pakke - og følte meg så fiiin Den var enda mer nydelig enn jeg husket, og jeg gleder meg så vanvittig til mannen min skal se meg i den ...nå sitter jeg å skriver en jobbsøknad Permisjonen min er ferdig i slutten av april, men skal strekke den til august, med fjorårets + årets ferie, samt litt ulønnet permisjon. Men det blir vanskelig for å meg å komme tilbake på jobb og fortsette å jobbe turnus. Hadde mannen hatt en 8-16 jobb kunne det gått, men han jobber jo både dag+kveld+natt om hverandre, og da blir det vanskelig. Vil ikke at hverdagen vår skal bli et eneste stort stress mellom jobbing/bringing/barnevakt/barnehage Har ikke fått snakket med sjefen min enda, men må vel bare gjøre det snart. Gruer meg. Men det kommer vel ikke overraskende på de, de vet jo hvordan mannen jobber. Uansett, spennende med jobbsøking. Og skummelt Håper det dukker opp noe! Har hedligvis god tid, iogmed at jeg skal være hjemme til august Mannen har foresten bestemt seg for hvordan han skal bruke pappapermen sin -- han tar ut gradert perm, og skal ha hver mandag fri hele neste skoleår Det betyr at F bare trenger 80% bhgplass, og guttene kan kose seg hjemme hver mandag. Det blir kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #2215 Del Skrevet 13. mars 2012 Herregud, kjenner jeg blir litt stressa jeg altså. Det er så vanvittig mye som skal foregå framover. Bryllupsplanlegging. Pakking. Flytting. Jobbsøking. Bryllup. Altså, fantastiske ting alt sammen, men er det lov å glede seg litt til alt roer seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #2216 Del Skrevet 14. mars 2012 Da sover F -- i senga si på rommet sitt Tok ikke noe lengre tid enn vanlig før han sovna, men han brukte lang tid på å spise "kveldspuppen", da vi satt i en gyngestol på rommet hans, istedenfor å ligge i senga vår, og det var mye å se på :gjeiper: Spent på hvordan natta blir. Prøver å innstille meg på mange turer mellom soverommene. Men skal holde ut. Det er til det bedre. Og mannen er hjemme i en uke framover, så da kan vi dele på morgenene Håper alle får en finfin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. mars 2012 #2217 Del Skrevet 15. mars 2012 Jaa.. hvordan gikk det i natt? Urgh, jeg blir så misunnelig på alle med ca like gamle babyer som meg og som fortsatt skal ha perm flere mnd til.... Deilig da, kos å få være hjemme med de skjønne udyrene Håper det dukker opp en fine gode nye jobbmuligheter for deg. Jeg har søkt litt etter jobber nærmere oss for å korte ned reiseveien (og for mere flexibel arbeidsgiver), men det drøyer.... like greit å bare innstille seg at jeg må tilbake der jeg var først... Så kan forandringene komme etterhvert Mye som skjer fremover her også. Man må bare ta det etterhvert som det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #2218 Del Skrevet 15. mars 2012 Jaa.. hvordan gikk det i natt? Urgh, jeg blir så misunnelig på alle med ca like gamle babyer som meg og som fortsatt skal ha perm flere mnd til.... Deilig da, kos å få være hjemme med de skjønne udyrene Håper det dukker opp en fine gode nye jobbmuligheter for deg. Jeg har søkt litt etter jobber nærmere oss for å korte ned reiseveien (og for mere flexibel arbeidsgiver), men det drøyer.... like greit å bare innstille seg at jeg må tilbake der jeg var først... Så kan forandringene komme etterhvert Mye som skjer fremover her også. Man må bare ta det etterhvert som det kommer Natta gikk ikke så bra :gjeiper: Ja, er veldig takknemlig foratjegkan være hjemme noen måneder til. Tiden går så fort, og udyrene vokser i superfart Spennende med jobbsøking hos deg da Line! Er innom i boka di og leser stort sett hver dag, men fortsatt ikke så flink å legge igjen spor. Sikkert greit å instille seg på at du skal tilbake dit du var, når du har mulgiheten til det (ift mannens jobb etc), så dukker det plutselig opp noe Hvordan blir det med årets ferie? Skal du ha den som en forlengelse av permisjonen, eller "sparer" du den til sommer? ------ Owææææ - for en natt Altså, han sovnet ganske kjapt. Men våknet igjen like før 20.30, og var helt hysterisk. Etter mye byssing og hysjing ga jeg ham pupp, og han sovnet (..og jeg vet jo at han egentlig ikke var sulten da...). Sov så til 22.30. Hysterisk/byssing/bæring/pupp. Sovnet. Våknet 00.20. Hysterisk/byssing/bæring. La ham ned hver gang han roet seg, og da våknet han til og begynte å skrike hysterisk igjen. Opp/ned/opp/ned/opp/ned - etter en time ga jeg ham pupp, og han sovnet Da sov han til ca 03.30. Da gikk mannen inn og roet han. Våknet til igjen kort tid etter, da gikk jeg inn. Så var det på`an igjen, med opp/roet seg - ned/skriking. 05.40 sovnet han, etter å ha fått pupp. Da sov han til 08.15, da var det på tide å stå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #2219 Del Skrevet 15. mars 2012 På den positive siden så tilbrakte han hele natten på rommet sitt/i senga si, det er jo bra! Det er en tilvenningsprosess, for både liten og stor dette. Og klart det er rart for lillemann, som er vant til å få komme opp i senga vår, og sovne inntil meg hver natt. Har nok gjort meg selv en bjørnetjeneste tidligere, ser det nå På en annen side så har det vært deilig og koselig å sove inntil den lille, varme kroppen hver natt Ville ikke vært foruten det. Blir nok å gjøre meg selv samme "tjeneste" med nestemann og *holde på den der gode følelsen når det evt står på i natt og* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #2220 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hei hei Litt bedre natti natt! Sovna like over 19, våkna og fikk litt pupp 22.30, sovna med en gang og sov fram til 0230. Ble noen timer med styr fra 02.30-04.30, men det var mer type "mammaaa-det-er-så-kjedeliiiig-når-du-går-for-jeg-er-våååken-og-vil-stå-opp-skriking" enn hysterisk-skriking. Når han omsider sovna (etter at far fikk roet ham) sov han til like over 8. Håper og tror vi er på rett vei I dag er det strålende sol ute, så må nok ut å trille en tur. Ellers ingen planer, bortsett fra å poste jobbsøknaden og spise taco i kveld Fin fin fredag til alle Endret 16. mars 2012 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå