Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

-----

God morgen :kaffekopp:

For en natt :daane: Klarte ikke tulle meg til sengs før klokka tolv.. Er vant til at F våkner når jeg legger meg, noe han ikke gjorde i natt. Istedenfor å nyte det, og sovne, ble jeg liggende å "vente" på at han skulle våkne, noe han gjorde 01.30.

De siste par dagene har han begynt å bite meg i puppen når han spiser :sjokkert: Nesten så jeg vurderer å bare slutte med hele amminga, det gjør vanvittig vondt. Husker jeg leste enellerannenplass at "mors forbasuede utrop" vanligvis får de små til å slutte å bite, men neida, det tror jeg har litt motsatt virkning her i gården, mener å kan se et lurt lite smil jeg altså :eeeh:

Hvordan er det med dere andre og amminga, nå som dere har begynt med faste måltider? Her mener jeg å merke godt at jeg har fått mindre melk, og føler egentlig aldri at puppene er spesielt fulle lengre. Tidligere har jeg kunnet kjenne etter hvilken pupp som sist ble spist av, nå kjennes begge bare tomme ut.. Hvordan skal jeg vite om han evt har behov for litt MME i tillegg til pupp? :vetikke:

:vinke:

Mornings! :kaffekopp:

Kjenner igjen den med å ligge å vente på at de skal våkne ja... :roll: Så innmari bortkastet! Du får se det positive i det at han faktisk sov lenger enn normalt før han våknet :ler: Støtter deg i å sove på første luren hans :jepp:

Her bites det også innimellom, men stort sett når han ikke er særlig sulten og han vil "leke" :daane: Jeg tror han skjønner at det ikke er lov... i alle fall noen ganger... :sjenert: Ser også lure smil der, og dette er gøy liksom :overrasket: Om han ikke gir seg, så pakker jeg bare inn puppen igjen ;) Merker vel at jeg har fått mindre melk jeg også, men opplever fulle mugger innimellom... Aner egentlig ikke hvordan man skal vite om det er nok :sjenert:

Ha en finfin mandag! Her er våren over for denne gang :sno:

:klemmmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mornings! :kaffekopp:

Kjenner igjen den med å ligge å vente på at de skal våkne ja... :roll Så innmari bortkastet! Du får se det positive i det at han faktisk sov lenger enn normalt før han våknet :ler Støtter deg i å sove på første luren hans :jepp Her bites det også innimellom, men stort sett når han ikke er særlig sulten og han vil "leke" :daane Jeg tror han skjønner at det ikke er lov... i alle fall noen ganger... :sjenert Ser også lure smil der, og dette er gøy liksom :overrasket Om han ikke gir seg, så pakker jeg bare inn puppen igjen ;) Merker vel at jeg har fått mindre melk jeg også, men opplever fulle mugger innimellom... Aner egentlig ikke hvordan man skal vite om det er nok :sjenert

Ha en finfin mandag! Her er våren over for denne gang :sno

:klemmmer

Glemte å si at han våknet to ganger fra han sovna og fram til jeg gikk å la meg da :ler: Tror nok det bites her når han ikke egentlig er sulten og. Synes godt han kan si ifra om det på en annen måte, det er vooondt :daane:

Hmm..F drikker mye vann, både til måltidene og utenom, så han har kanskje ikke behov for så mye pupp mer? :klo: Tenker jeg skal spørre HS på neste kontroll (neste uke) Her har våren såvidt titta fram i dag, med bare veier og 6 grader, wihii! Håper dere har hatt en fin mandag

:klemmer:

------

Jeg er tilbake i KGdagbok-modus! :jepp:

I dag har vært en bra dag, til tross for lite søvn :Gjesp: La meg sammen med han på første duppen, men ble bare 1 liten time før han var våken igjen. Fikk skvisa inn en treningsøkt før kjæresten dro på jobb, og ellers har vi vært ute på trilletur, lagd søtpotetmos og sviskemos, og kost oss inne :)

F sovna med en gang han ble lagt i senga si i kveld. Eller ikke med en gang, hørte han lå der inne og popla litt med selv, men plutselig var det stille, uten at jeg behøvde å gå inn en eneste gang! Det er lenge siden sist det, og jeg liker godt når det er sånn! :tommelsmil: Har kun sovet 1x1 time + 1x30 min tidligere i dag da, så han var vel trøtt. Skjønner ikke hvordan han kan være så våken jeg altså, han er nok laget av et annet materiale enn meg :ler: ....men mamma sier at jeg var akkurat likens når jeg var lita :wink:

Ellers så har ikke F villet ha puppen i dag :sukk: Han spiste littegrann før den første luren hans (ca klokka 08.30), og etter dette har han bare snudd seg vekk hver gang jeg har prøvd å gi ham. Ville ha igjen når han la seg da... Merker jeg ikke er helt klar for ammeslutt enda jeg altså, så håper det bare var en sånn dag i dag!

Gleder meg veldig til kjæresten kommer hjem fra jobb i kveld. Vi har hatt det litt travelt i det siste, og hatt lite "oss-tid", og det har vært litt dårlig stemning mellom oss. Har det med å bli det når vi får lite tid sammen, vet ikke helt hvorfor. Uans, i kveld skal vi koose oss i soffen med tv-serier og "byggotto" med svinekjøtt :sikle:

Finfin mandagskveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få gjort det iløpet av uka altså! :jepp:

Håper alt er bra med deg og den lille i magen :klem:

agen :dry:

Alt er bare strålende med oss :rodmer: Gleder meg over alle dytt og skubb jeg får i løpet av en dag, og gleder meg til hun er på utsiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bare strålende med oss :rodmer: Gleder meg over alle dytt og skubb jeg får i løpet av en dag, og gleder meg til hun er på utsiden :hjerte:

Jaa, det kan jeg tenke meg! Ikke lenge til hun er her nå :rodmer: Gleder meg til å følge med på siste innspurt, er såå spennende med evt. modningstegn, og når fødselen er i gang :jepp:

:klem:

------

Ganske bra sovenatt i natt :tommelsmil: Sovna på et blunk før 19 i går, fikk mat igjen 22.30, mat 03.30, så havna han i vår seng og fikk litt mat igjen enellerannengang i halvsøvne før mannen stod opp med han 06.30 -- og jeg fikk sove helt til 08.30 :nigo: Liker godt når mannen er hjemme om nettene og har rolige formiddager jeg altså!

Ingen planer i dag... bortsett fra at vi lurer på å legge inn bud på et hus :nigo: Forteller mer senere, når det evt er i boks :lur:

Finfin tirsdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er første gangen der jeg har tenkt at F har "trasset" når han har lagt seg. Sovna ikke før det hadde gått nesten en time, etter å ha ropt og brølt og hylt inne i senga si. Og den ene gangen jeg gikk inn så stod han mer eller mindre oppreist (litt sånn på skeiva) og hang i sprinklene mens han hylte :overrasket: Er glad vi senka sprinkelsenga ned itl det laveste hakekt for ett par dager siden for å i det sånn!

Tror ikke det er så lenge til han reiser seg sånn skikkelig, i dag har han flere ganger reist seg opp på knærne, og blitt sittende slik litt før han har falt over ende. Sterke, flinke gutten :rodmer:

Når det gjeder hus/bud så ble det så mye fram og tilbake pga megler med influensa/selgere på ferie at vi venter til i morgen. Men da gjør vi det altså! Speeeennende!! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!!! :bolledeig::danse:

Takk for det!! :skya:

Grattttttullllerer så mye med HUS!

:daane:

Dette skjedde veldig plutselig... eller kanskje ikke for dere.. :fnise:

Tuusen takk :klemmer: Var ikke så veldig plutselig for oss, men gikk fort når vi først la inn bud :hoppendeglad: Var på visning forrige mandag, men har prøvd å ikke ta helt av (okei da,hadde allerde begynt å innrede inni hodet mitt :fnise: ) før det var i orden :)

-------

Ja, vi har kjøpt oss hus! :duskedame: Ett superkoselig hus, bygd i 2010, med 4 soverom, stort uteområde, og med barnehage/skole/butikk i umiddelbar nærhet. Kroppen og hodet bobler over av glede-seg-lykke, og jeg er klar for å begynne pakkinga allerede i morgen :fnise::bolledeig:

Tar over i slutten av april, så nå krysses alle fingre og tær for at salget av vår leilighet går raskt. Megleren kommer allerede i morgen og titter :)

..åhh, som jeg gleder meg til å nyte sommeren på plena vår, og til å kunne rusle over gata til lekeparken sammen med F :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F datt ut av senga i morges :grine:

Tidligere har vi hatt hans seng helt inntil min ende, som en slags "vegg". Etter vi senka bunnen på sprinkelsenga flytta vi sengene fra hverandre, slik at jeg skal kunne gå mellom sengene (enklere å ta ham opp/ned). I 5tida i morges tok jeg ham over i vår seng, etter 100 byssinger, for å gi ham mat slik at han forhåpentligvis skulle sovne igjen. Plana vår å legge ham tilbake i senga si igjen.

Og så bråvåkna jeg av et dunk idet han traff gulvet, og så begynte han å hylgråte :tristbla:

Han slutta ganske raskt å gråte, har vært i godt humør etterpå, og både spist og drukket godt, så jeg tror det gikk bra med ham.

Men føler meg som verdens verste mor, som kunne "glemme" å legge han tilbake, og sovne ifra når han lå ytterst i senga :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... det er sånt som skjer Monthe, ikke ta det så tungt :klemmer:

Takk for klemmen snille du :klem:

--------

Da har vi hatt andre natten med prosjekt "F-tilbake-i-egen-seng-etter-amming", måtte bare begynne, ettersom F er blitt Mr.reise seg/klatremus. Det to siste nettene har det gått greit å legge ham tilbake i egen seng fram til klokken 04-04.30, etter ammingen rundt denne tiden har han våknet til idet jeg flytter ham tilbake, og han blir da liggende å hylskrike i senga si. I dag ble det stille etter en liten stund, før det kom et brak i bleien.. Og etter å ha skifta en gedigen bæsjebleie så var det bare å gi opp å få sove igjen :sukk:

Blir forhåpentligvis en laang dupp etterpå! :Gjesp:

Må løpe, skriver mer senere :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :vinke:

Fredagskveld i soffen, og det er gooodt etter en laang dag! Den tredje tanna (hjørnetanna oppe til venstre) er på tur ut, og det har prega dagen for å si det sånn :sukk: Var godt til både liten og stor når F sovna like før 20 ;)

Ellers så har F reist seg mange ganger i dag -- drar seg opp ved å holde i sfoaen/bena mine/stuebordet/sprinkelsenga, og blir stående med strake ben .... helt til han faller over ende, til sin store overaskelse, og forargelse :fnise: Store, flinke gutten :rodmer: Blir mer og mer stødig på krabbing også, nå velger han ofte å krabbe på alle fire framfor å "åle seg" :)

Nå har kjære akkurat dratt på nattevakt, og er vel ikke så altfor lenge til jeg skal finne senga jeg heller. Har kjøpt meg ei lita "bok-lampe" (pittelite LED-lampe som festes på boka) som jeg har tenkt å teste ut i kveld, hadde vært deilig om det gikk an å lese litt på senga uten å vekke F :) Ellers så grugledes det veldig til i morgen! Da skal nemlig F avgårde på overnatting til søstersen, mens jeg og mannen skal ha kjærestetid :yvonne:. Vi skal først på SPA (ansiktsbehandling og massasje), så skal vi ut å spise senere på kvelde. Søstersen henter F i morgen formiddag/ettermiddag (vi har time på SPA kl. 16), og vi skal hente ham når vi står opp dagen etter :)

Gleder meg veeldig til kvalitetstid sammen med kjæresten, det blir fantastisk! Gleder meg til spabehandling, og massasje. Gleder meg til å komme hjem etterpå, sette på noe deilig musikk, ta med rødvinsglassene på badet og bare slappe av og kose oss. Pynte oss og gå ut å spise, og bare nyyte hverandre :hjerte: Og ikke minst, til å sove skikkelig ut.

På en annen side så gruer jeg meg veldig til at F skal være vekke. Er redd for at han ikke kommer til å finne roen, slik at han ikke får sove. Redd for at han kommer til savne oss og bare gråte. Kjenner jeg blir litt stressa når jeg tenker på det, nesten så jeg angrer meg litt nå. Det begynner også å snike seg på en dårlig sammvittighet for at han skal ha barnevakt bare for at jeg og mannen skal kose oss :sjenert:

Hmm.. vanskelig med den der samvittigheta synes jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp:

Bra natt, med første amming 00.15, så i 03tiden. Men når han våknet litt over 5, ja da var det visst på tide å stå opp :Gjesp:

Har bestemt meg for å IKKE ha dårlig samvittighet for at F skal være vekke fra i dag til i morgen. Vi har nok bare godt av det, både små og store. Og jeg vet jo at han er i trygge hender, han har vært mye sammen med søsteren min, og kommer til å ha det bra der. Og jeg og mannen skal nok få det kjekt vi og :lur:

Ønsker alle en finfin lørdag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du og mannen har en super plan! :jepp: Dere må kose dere max! :nigo:

Skjønner godt at du gru-gleder deg litt da - hadde man visst at alt går strålende bra med at små er borte hos andre så hadde det jo ikke vært noe problem :) Søstersen din takler nok eventuelle utfordringer ;)

Kjenner jeg blir litt stressa når jeg hører at F driver å reiser seg allerede :overrasket: Er det ikke litt tidlig? det er kanskje ikke det..... :sjenert: Så vet jeg hva jeg har i vente om noen få uker :gjeiper: Her er A blitt såpass husvarm at om den store yoga-matta tar slutt så er det ingen hindring for å åle seg videre rundt om ut i den i store verden..... :ler: :gjeiper: Vi har allerede flyttet og fjernet masse ting :fnise:

Igjen! - kos dere masse i dag/kveld! Det blir godt for dere :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du og mannen har en super plan! :jepp Dere må kose dere max! :nigo

Skjønner godt at du gru-gleder deg litt da - hadde man visst at alt går strålende bra med at små er borte hos andre så hadde det jo ikke vært noe problem :) Søstersen din takler nok eventuelle utfordringer ;)

Kjenner jeg blir litt stressa når jeg hører at F driver å reiser seg allerede :overrasket: Er det ikke litt tidlig? det er kanskje ikke det..... :sjenert: Så vet jeg hva jeg har i vente om noen få uker :gjeiper: Her er A blitt såpass husvarm at om den store yoga-matta tar slutt så er det ingen hindring for å åle seg videre rundt om ut i den i store verden..... :ler: :gjeiper: Vi har allerede flyttet og fjernet masse ting :fnise

Igjen! - kos dere masse i dag/kveld! Det blir godt for dere :kyss:

:klemmer

:vinke:

Ja, det hadde nok vært noe annet om F feks hadde sovet natta gjennom, det er jo egentlig det jeg bekymrer meg for. Men søstersen takler det nok som du sier, hun har jo tre barn frafør :jepp:

Vet egentlig ikke om det er tidlig jeg :vetikke: Jeg hadde kanskje trodd at de først skal kunne sitte selv, før de skulle klare å reise seg..? Noe F altså ikke gjør :klo:

Vi mammaene har nok travlere tider i møte Line :ler:

Ønsker dere en flotteflott lørdag :klemmer:

-----------

Da er F dratt avgårde, og det ble så stille her hjemme. Nesten så jeg følte meg litt "lost" når jeg gikk opp til huset etter å ha vinka hadet. Altså, jeg har jo vært alene her hjemme etter fødselen, men nå skal han jo ikke komme hjem hit før i morgen.. Men tror ikke jeg skal kjede meg altså, dette skal nyytes :sjarmor:

Nå skal jeg drikke en stooor kopp kaffe og sitte i soffen og høre på musikk. Så er plana :husarbeid: og vaske gulv, for neste uke kommer takstmann og fotograf. Om jeg orker skal jeg trene. Kan hende det utgår til fordel for en hvil. Får se. Kan jo ikke være utslitt når jeg skal på SPA og sånt koseri :ler: Og mannen skal stikke innom og handle rødvin og baileys på tur hjemfra jobb. Åååh, som jeg gleder meg til kvelden! :kline:

Ønsker alle en fantastisk lørdag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, jeg er såå spent på hvordan det gikk! :hoppe:

Det gikk kjempebra!! :5:

Håper dere har en flotteflott mandag :klemmer:

Håper dere fikk en fin kveld hjemme alene :jepp:

Det hadde vi :rodmer: Håper alt er bra med deg og lillemor :klem:

-------

Kjærestelørdag og Fs overnattingsbesøk var kjempevellykket!! :hoppe: Hadde vært litt skirking når han skulle legge seg (men det er det jo forsåvidt her hjemme og :fnise: ), men før klokken 20 sov han -- da sov han til klokka 00, fikk litt vann (ville ikke ha flaske med MME, men kopp med vann funka), og så sov han mer eller mindre til klokka 0630. Han hadde våknet til litt innimellom, men da hadde han fått litt vann og kos, og så sovna han igjen.Og han hadde vært så blid og fornøyd hele dagen :rodmer: Såå deilig at det gikk bra, hadde gruet meg litt, og må innrømme at jeg sjekka telefonen med jevnen hele dagen :fnise:

Og kjærestelørdag, det var heelt fantastisk!! : :yvonne: SPAbehandlingen (25 min m/massasje + 25 min m/ansiktsbehandling) var ubeskrivelig deilig, og så badet vi og tok tyrkisk badstue etterpå. Vel hjemme fant vi ut at vi ikke orka å "stresse" med å dra ut å spise, så vi spiste hjemme, og delte ei flaske rødvin. Utpå kvelden dro vi til byen, der noen venner av mannen skulle ha konsert -- ja, ble rett og slett en fest på byen på oss :skaal: Vel hjemme like før 02, utslitt, brisen og lykkelig, og vi sov til klokka var 10 på søndag! :nigo:

Dro til søstersen for å hente F når vi var vel oppstått, og så ble det ribbemiddag hos mamma på ettermiddagen. Skikkelig kvalitetshelg! :)

Denne uka er det litt på tapetet -- i morgen kommer takstmann, på onsdag kommer fotografen, på torsdag skal vi på kontroll på helsestasjonen, og i helga skal jeg på scrappetreff :hoppe: Leiligheten må "renskes" litt før fotografen kommer, skal ta bort de mest personlige bildene + en del pynt, så begynner nok så smått og pakke ned i dag og i morgen :)

Må løpe, knirker i vogna her ute;) Ønsker alle en flott uke :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger lillemann ute i vogna si og sover, mens jeg nyter stillheten litt i soffen :kaffekopp: Den siste tiden har dagsovinga fungert godt i vogna, selv etter at vogna har stoppet :hoppe: Trille som oftest en god tur, men kjekt å innimellom bare kunne trille en liiten tur, og så sover han videre på verandaen :)

Takstmann var her i dag, og vi har så smått begynt å pakke vekk litt småtterier, og shinet til i morgen. Snille svigermor kommer og tar med seg F ut på en trilletur før fotografen kommer, sånn at vi får vaska over gulvet (utrolig hvor fort det blir møkkete igjen :fnise: ) og tatt sammen det siste. Blir godt å få unnagjort den der fotograferinga, blir litt stressa av sånt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...