#Mj# Skrevet 18. april 2012 #1041 Del Skrevet 18. april 2012 når eg tok teorien leste eg i boka og tok diverse testar på nett. er den testen du har tatt ein av dei som er gratis? eg syntes at dei var helt greie, men fikk mykje meir ut av dei som ikkje var gratis. men eg starta ikkje å ta dei før et par daga før eg hadde tenkt å ta teorien. for meg var det viktigste egentleg å få øva på å lese spørsmåla ordentleg, er mange spørsmål kor fleire av svara er veldig like, og det riktige svaret er det som er mest rett. eg likte forøvrig ikkje veien til førerkortet, synes det var vanskeleg å få tak i kva dei egentleg meinte mange stader. eg øvde til eg sto på alle prøvene på nett, og følte at eg kunne det meste. sto på første forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 19. april 2012 #1042 Del Skrevet 19. april 2012 Takk for svar Mj Ja, jeg tok prøven idag (haha, sjekket førerkortsøknaden min rett etter at jeg postet her inne igår, så det ble litt intensiv-øving) og besto Ja, Veien til førerkortet er litt vanskelig å få taket på, men det hjalp meg å få oversikt. Jeg betalte for 1 ukes tilgang på teoritentamen.no og tok 7-8 tester før jeg igår også kjøpte på prove.no og teoriprover.no. Synes faktisk de to siste var en god del vanskeligere, og prove hadde flere varierte spørsmål. Teoriprover.no har sykt vanskelige spørsmål, så måtte øve en del der for å få det til. Ut i fra det jeg hadde lest i denne tråden overrasket det meg, siden det virket som om teoritentamen var best og vanskeligst. Men uansett endte jeg opp med å få over 20 skilt-spørsmål og resten stort sett eie/ansvarsforhold & parkeringsspørsmål, så jeg sto med bare én feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 19. april 2012 #1043 Del Skrevet 19. april 2012 så bra! gratulerer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 22. april 2012 #1044 Del Skrevet 22. april 2012 Jeg har problemer med rundkjøringer. Jeg har flere ganger holdt på å krasje, virkelig farlige situasjoner (ikke personskadefarlig, men bilskadefarlig). For meg så blir det liksom så mye å forholde meg til samtidig. Jeg må passe på de bak meg, jeg må passe på at jeg ligger i riktig fil, jeg må bremse, klutsje, gire ned, sjekke om det er ledig eller ikke, blinke... i det hele tatt. Alle små detaljer gjør at hjernen min bare kortslutter og jeg ikke legger merke til de store detaljene, som at jeg er på god vei inn i en bil. I dag holdt jeg på å kjøre rett inn i rundkjøringen og bilen som kjørte der. Jeg SÅ bilen som var der, men jeg koblet ikke det med at jeg måtte stoppe opp. Min mor som jeg kjørte med satt ved siden av og skrek at jeg måtte stoppe, men jeg kunne ikke for mitt bare liv forstå hvorfor, selv om jeg så bilen rett foran meg. Det er nesten som at hjernen min får alt for mange ting å forholde meg til, og at den bare velger å kutte ut noe av det. Jeg kjører helt fint ellers, både på motorvei og landevei. Har ikke noe problemer med trafikken rundt meg i noen andre situasjoner. Rundkjøringer er ikke et problem når det ikke er noen andre biler der. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 22. april 2012 #1045 Del Skrevet 22. april 2012 for meg hjalp det veldig å kjøre saktere inn mot rundkjøringen, sånn at eg slepp å gjøre alt på ein gang. i begynnelsen måtte eg konsentrere meg veldig om rundkjøringane, hadde liste av ting eg måtte hugse på i hovudet og gjekk gjennom den kvar gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 22. april 2012 #1046 Del Skrevet 22. april 2012 Hvordan går lista di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiarra Skrevet 26. april 2012 #1047 Del Skrevet 26. april 2012 Endelig bestått teoriprøve! Etter flere år med utsettelse, har jeg tatt motet til meg og leste skikkelig i CDen og litt i boken samt teoritentamen.no for å så ta prøven den 14.03 og støk med 2 feil for mye. Oppgitt tok, jeg bare for gi meg en til sjanse, den 29.03 og besto med 6 feil på 24 minutter. Ikke verst Nå kan jeg konsetrere meg om øvelseskjøring. Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tamtam35 Skrevet 28. april 2012 #1048 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg lurer på om jeg skal ta lappen. Eller jeg har bestemt meg, så jeg må bare kvinne meg opp til å faktisk sette igang. Jeg er 35! Har aldri hatt behov for lappen, med buss hvert 5. minutt rett utafor døra. Men nå har vi flyttet til et mindre sted, og har unger som skal kjøres hit og dit, og en syk mormor oggudveithva. Så nå må jeg. Vi har bil, men hverken jeg eller mannen har så lyst til at jeg skal øvelseskøre sammen med den. Jeg er redd det vil holde hardt for ekteskapet. Velvel, det er bare å finne en kjøreskole, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tamtam35 Skrevet 28. april 2012 #1049 Del Skrevet 28. april 2012 Er 35år. Tar lappen nå. Begynt for noenmnd siden. Som du kan jegikke øvelsekjøre medbilen til mannen. Bruker kjøreskolen og koster meg vannvittig mye penger. 40.000. Er ikke ferdig enda. Kjørelæreren nekter å sette meg på glattkjøring. Er ikke god nok sier hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tamtam35 Skrevet 28. april 2012 #1050 Del Skrevet 28. april 2012 Er 35år. Tar lappen nå. Begynt for noenmnd siden. Som du kan jegikke øvelsekjøre medbilen til mannen. Bruker kjøreskolen og koster meg vannvittig mye penger. 40.000. Er ikke ferdig enda. Kjørelæreren nekter å sette meg på glattkjøring. Er ikke god nok sier hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tamtam35 Skrevet 28. april 2012 #1051 Del Skrevet 28. april 2012 Beynner å være litt frustrert over kjørelæreren min. Leste at mange tok glattkjøring selv om de ikke var gode nok til veiledningstimen somkom etter det. Kjønner ikke at jeg blir nektet det fordig at jeg var ikke god nok på bykjørig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 28. april 2012 #1052 Del Skrevet 28. april 2012 Nå har jeg endelig byttet kjøreskole, og den nye kjørelæreren virker såå mye bedre enn den ekle grisen jeg hadde før! Jeg vet ikke om noen av dere husker jeg klagde over den gamle kjørelæreren min, men han var helt håpløs. Spurte stadig om sexlivet mitt, om vi skulle booke 4x45 min for å ha oss i bilen etc, etc. Jeg ble så satt ut av hele fyren at jeg ikke fikk med meg noe i trafikken. Ei heller brukte han tiden til å lære bort. Hadde 90 min på den nye kjøreskolen forrige uke, og på de timene lærte jeg mer enn hva jeg har gjort på 14x5 min tidligere! Den gamle kjørelæreren mente også at jeg ikke ville få lappen før tidligst jul, mens den nye sier jeg har den ikke september. Litt forskjell, ja! Nå ser jeg virkelig frem til å få lappen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glasögon Skrevet 28. april 2012 #1053 Del Skrevet 28. april 2012 Alice123, jeg hater også rundkjøringer! Skjønner absolutt ingenting av de.. Håper du får noen gode tips som jeg og kan få nytte av Jeg besto teorien på første forsøk! Jippi, ble såå glad. 3 feil og 14 min, det er jeg fornøyd med. Har også hatt glattkjøring og langkjøring, så er vel ikke alt for lenge igjen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1054 Del Skrevet 29. april 2012 anmeldte du han ikke Puddelhue? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 29. april 2012 #1055 Del Skrevet 29. april 2012 Dere vet den obligatoriske veiledningstimen? Er det en egen type time man må bestille, eller er det bare vanlige kjøretime hvor læreren på slutten bekrefter at man er flink nok til å gå videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 29. april 2012 #1056 Del Skrevet 29. april 2012 [...] jeg hater også rundkjøringer! Skjønner absolutt ingenting av de[...] Rundkjøringer er egentlig ikke noe hokus pokus. Tenk at du retter den ut til en vanlig flerfeltsveg med flere T-kryss, og ta feltskift og tegngiving tilsvarende, og følg med på skiltinga. Nittini prosent av alle rundkjøringer er forkjørsveg, og starter til høyre. Men vær obs på at avvik kan forekomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glasögon Skrevet 30. april 2012 #1057 Del Skrevet 30. april 2012 Rundkjøringer er egentlig ikke noe hokus pokus. Tenk at du retter den ut til en vanlig flerfeltsveg med flere T-kryss, og ta feltskift og tegngiving tilsvarende, og følg med på skiltinga. Nittini prosent av alle rundkjøringer er forkjørsveg, og starter til høyre. Men vær obs på at avvik kan forekomme. Takk for tips øvelse gjør mester! Men er liksom ikke bare selve rundkjøringen, men de andre bilistene. Noen folk er helt gærne, og nesten ingen bruker blinklys når de skal ut... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 30. april 2012 #1058 Del Skrevet 30. april 2012 anmeldte du han ikke Puddelhue? Nei, det tørr jeg ikke. Broren min har ham fortsatt som kjørelærer, og jeg er redd det skal gå utover ham (bror) om jeg anmelder. Vet han gjorde det sammen mot venninnen min også, så fyren er tydeligvis ikke god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1059 Del Skrevet 30. april 2012 Nei, det tørr jeg ikke. Broren min har ham fortsatt som kjørelærer, og jeg er redd det skal gå utover ham (bror) om jeg anmelder. Vet han gjorde det sammen mot venninnen min også, så fyren er tydeligvis ikke god. Det syns jeg er skikkelig dårlig av deg. Hva er du redd for? Han har ikke lov til å la det gå ut over din bror. Uansett er det vel bare å skifte skole for han og? Hvis han holder på sånn mot flere, så må dere jo anmelde han!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 30. april 2012 #1060 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Dere vet den obligatoriske veiledningstimen? Er det en egen type time man må bestille, eller er det bare vanlige kjøretime hvor læreren på slutten bekrefter at man er flink nok til å gå videre? Tror det er inkludert i kjøretimene du har på kjøreskolen, det er i alle fall sånn på alle kjøreskolene jeg vet om Det stod i min orientering om pakkepris, betingelser osv som jeg fikk fra kjøreskolen min, så om du er usikker kan du sikkert sjekke din om du har fått, eller bare spørre kjørelæreren. Edit: sjekket orienteringen jeg fikk og det står at det er to obligatoriske veiledningstimer, da for trinn 2 og 3. Nå har jeg bestilt meg kjøretimer, blir spennende! Føler meg ganske klar nå, glad jeg bestilte så tidlig siden det var 2 ukers ventetid. Har allerede sikret meg 4 timer (doble, altså 90min) så håper det går unna når jeg først begynner Første gangen skal jeg kjøre fra midten av sentrum, blir litt skummelt! Har aldri kjørt i selve bysentrum før, men det går sikkert greit uansett håper jeg Endret 30. april 2012 av Johanne.R Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå