Alice123 Skrevet 20. mars 2012 #961 Del Skrevet 20. mars 2012 På teoritentamen.no syntes jeg at spørsmålene var vanskelig skrevet. De brukte ord og utrykk som er lite brukt (hvem sier "vende" i stdet for "snu annet enn i bakeoppskrifter?). Etter å ha tatt testene sikkert hundre ganger på teoritentamen.no, var det veldig lett å gå over til prove.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 20. mars 2012 #962 Del Skrevet 20. mars 2012 Noen av dem er har så teite svaralternativ - "fare for fyllekjøring" haha:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. mars 2012 #963 Del Skrevet 20. mars 2012 Men i alle dager... kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor jeg fikk feil på dette spørsmålet? Alternativ 1 og 2 er jo helt klart feil. Men jeg synes både 3 og 4 virker riktig, så jeg tenkte det var en liten smartass-detalj jeg hadde oversett. Og bestemte meg for at det sikkert er definisjonen av "offentlige høytidsdager", men det var det jo tydeligvis. Er det noe med "alle hverdager" da? Eller hva... hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. mars 2012 #964 Del Skrevet 20. mars 2012 Ah, fant det ut selv. Lørdag regnes faktisk som en hverdag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 20. mars 2012 #965 Del Skrevet 20. mars 2012 Ah, fant det ut selv. Lørdag regnes faktisk som en hverdag. Hvordan kan det være, når det står "(9-14)". Det betyr vel lørdag? Lørdag er vel ikke hverdag når den har sin egen tid? Skiltet sier: mandag-fredag 9-17 lørdag 9-14 søndag/helligdager 10-12. Eller er jeg HELT på tur nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. mars 2012 #966 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hvordan kan det være, når det står "(9-14)". Det betyr vel lørdag? Lørdag er vel ikke hverdag når den har sin egen tid? Skiltet sier: mandag-fredag 9-17 lørdag 9-14 søndag/helligdager 10-12. Eller er jeg HELT på tur nå? Neida, det er riktig. Det er i svaralternativet at "hverdag" også inkluderer lørdager. Sånn rent språklig Endret 20. mars 2012 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 20. mars 2012 #967 Del Skrevet 20. mars 2012 Ha! Da har jeg lært noe nytt i dag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 21. mars 2012 #968 Del Skrevet 21. mars 2012 jeg sto!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. mars 2012 #969 Del Skrevet 21. mars 2012 Fantastisk! Gratulerer så mye! Gikk det relativt smertefritt ellet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 21. mars 2012 #970 Del Skrevet 21. mars 2012 ja, det gjorde egentlig det, eneste feilene jeg gjorde var å ikke kjøre miljøvennlig nok, og svarte ikke så bra på det tekniske spørsmålet. i tilegg så drev jeg å kjørte feil hele tiden, men det har egentlig ikke noe å si :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. mars 2012 #971 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg er egentlig ganske flink i matte, men jeg har ikke brukt det noe særlig siden jeg gikk ut av vgs for 10 (OMG WTF???) år siden. Det merker jeg godt nå, når jeg pugger til teoriprøven og helst skal kunne de ulike formlene. Av og til dukker det opp andre løsninger, må dele den fine måten å regne ut bremselengde på som jeg fant i en annen tråd her inne: Den er ganske vanskelig å forklare med ord. Men utgangspunktet er at du har 20km/t på lillefingeren, 40 på ringfinger, 60 på langemann, 80 på pekefinger og 100 på tommelen. så hvis du f.eks skal finne bremselengden til 80 km/t, så teller du FINGRE fra 20km/t (lillefinger) til 80km/t (pekefinger); 20, 40, 60, 80= 4 fingre. Så nå kommer cluet antall fingre du kommer frem til, skal ganges med seg selv (i dette tilfellet 4*4). Man må huske på å alltid gange svaret man få med 2. Sånn er det bare Så da blir det i dette tilfellet 4*4*2=32 meter. Dette er på bart føre selvsagt... Mao: bremselengde = finger2x2 Flere som har noen smarte huskeregler for hvasomhelst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym. Skrevet 21. mars 2012 #972 Del Skrevet 21. mars 2012 jeg sto!! Gratulerer!! Hvor kjørte du opp? Pingting: Jeg er ikke et mattegeni, men matten som hadde med bilteorien å gjøre er ganske grei å forholde seg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 21. mars 2012 #973 Del Skrevet 21. mars 2012 Hei folkens! Slenger meg på her. Er 20 år gammel og har fryktelig lyst på lappen nå. Begynte å kjøre for fullt i fjor sommer. Tok ti kjøretimer og havnet på nivå 3, men likte ikke kjørelæreren i det hele tatt. Derfor har jeg ikke kjørt på skole siden. Kjørte mye med mamma i høst og begynte igjen forrige uke. Kjører litt hver dag, men vanskelig når jeg ikke bor hjemme og typen ikke har hatt lappen lenge nok til å kjøre med meg. Tok litt pause i vinter fordi mamma er helt hysterisk når det gjelder å kjøre på vinterføre, men nå som snøen er smelta sier hun "så synd du ikke fikk øvd deg på vinterføre før du får lappen da!" Det går fint nå da! Unntatt at jeg blir litt stressa når folk kjører oppi rompa på meg, tuter og kjører forbi som idioter bare fordi jeg har L på bilen. Ble tuta på i dag fordi jeg ikke pressa meg mellom to biler i en rundkjøring. Hva skjer med folk?! Jeg lurer på en ting. Når er det lurt å ta teorien? Ser at mange tar teorien lenge før de er klare for oppkjøring. Jeg forstår ikke helt hvilken rekkefølge man bør gjøre ting i. Har nå tenkt å kjøre en del til med mamma til jeg kan det jeg vet jeg må øve på, også ta kjøretimer igjen når jeg har råd. Vil helst ikke ta så mange. Fattig student. Og en ting til! Andre som synes det ekstraspeilet man må henge opp i bilen er helt umulig å feste? Det faller ned hele tida. Litt skummelt. Nesten tryggere å kjøre uten da, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #974 Del Skrevet 21. mars 2012 Men pugger dere ting som hvordan man regner ut bremselengden på ulikt føre og slikt? kan man faktisk få spm om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 21. mars 2012 #975 Del Skrevet 21. mars 2012 Gratulerer!! Hvor kjørte du opp? Pingting: Jeg er ikke et mattegeni, men matten som hadde med bilteorien å gjøre er ganske grei å forholde seg til! takk! stavanger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 21. mars 2012 #976 Del Skrevet 21. mars 2012 jeg sto!! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgitta Skrevet 21. mars 2012 #977 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg lurer på om jeg skal ta lappen. Eller jeg har bestemt meg, så jeg må bare kvinne meg opp til å faktisk sette igang. Jeg er 35! Har aldri hatt behov for lappen, med buss hvert 5. minutt rett utafor døra. Men nå har vi flyttet til et mindre sted, og har unger som skal kjøres hit og dit, og en syk mormor oggudveithva. Så nå må jeg. Vi har bil, men hverken jeg eller mannen har så lyst til at jeg skal øvelseskøre sammen med den. Jeg er redd det vil holde hardt for ekteskapet. Velvel, det er bare å finne en kjøreskole, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. mars 2012 #978 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Jeg lurer på om jeg skal ta lappen. Eller jeg har bestemt meg, så jeg må bare kvinne meg opp til å faktisk sette igang. Jeg er 35! Har aldri hatt behov for lappen, med buss hvert 5. minutt rett utafor døra. Men nå har vi flyttet til et mindre sted, og har unger som skal kjøres hit og dit, og en syk mormor oggudveithva. Så nå må jeg. Vi har bil, men hverken jeg eller mannen har så lyst til at jeg skal øvelseskøre sammen med den. Jeg er redd det vil holde hardt for ekteskapet. Velvel, det er bare å finne en kjøreskole, da. Hvis det er noen trøst for deg, så kan jeg fortelle at jeg var i samme situasjon som deg med flytting til et mindre sted. Min mann var sjømann, så jeg var i praksis alene med barna. Jeg var ca. 30 år da jeg fikk førerkort. Jeg hadde kjørt litt på egenhånd da vi besøkte mine foreldre som bodde ganske avsides. Jeg meldte meg fluksens på en kjøreskole dit vi hadde flyttet, hadde 15 timer og førerkortet i havn. Den gangen var ikke glattkjøring og storbykjøring obligatorisk, så den utgiften tok jeg på egen kappe, glattkjøringen altså. Lykke til! Dette kommer sikkert til å gå fint . Endret 21. mars 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anikka Skrevet 21. mars 2012 #979 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg vil bare si lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. mars 2012 #980 Del Skrevet 22. mars 2012 Lappapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå