Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

40 000 så langt, oppkjøringen kan jeg nok se lenge etter. Nå gir jeg opp!

du må ikke gi opp!! tenk bare da på alle de pengene som da vil være bortkasta for deg.. Er det ikke da bedre å bite tenna sammen og bare fullføre? Tro meg jeg har vært der du er maaange ganger, og har bare hatt lyst til å gi opp. Til tider så var det eneste jeg tenkte bil - kjøring - jeg må gjøre sånn og sånn.. Klarte ikke å tenke på noe anna så jeg ble så utrolig lei... Men det har gått fremover med meg også.. om 4 uker har jeg oppkjøring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ikke gi opp! Jeg har også vært der og er der enda til tider. Hør på dularfullar, tenk på alle de pengene som du da har kasta rett ut av vinduet! Du klarer det nok skal du se :)

Kan jeg spørre dere andre? Hvor mange kjøretimer har du hatt på trafikkskolen og har dere kjørt mye privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt privat nå i sommer, men mens jeg har hatt kjøretimer har jeg ikke hatt tid til det. Tror jeg kommer opp i 6 doble kjøretimer pluss en oppvarmingstime i tillegg til det obligatoriske. Oppkjøring er om 2 uker *iling i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle ha begge langkjøringene på en dag, men snakket med kjørelærer i dag, og skal visstnok ha kartkjøringa en annen dag :klø: Er det virkelig så mye tid man skal bruke? Er jo 9 timer nå på torsdag. Noen som vet hvor lenge kartkjøringa varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kartkjøring for min del blir 2-3 timer (vi er 2 elever som tar det sammen)

Jeg hadde langkjøring i går, med kartkjøring neste uke. Håper det ikke blir for lenge til oppkjøring nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 000 så langt, oppkjøringen kan jeg nok se lenge etter. Nå gir jeg opp!

Du må ikke finne på å gi opp nå. MEN; hvis du føler du ikke kommer noen vei, så kan du vurdere å bytte lære/kjøreskole. Bare det å bytte lærer kan hjelpe mye. Jeg hadde et spesifikt område med kjøring jeg ikke mestra, og etter 3 ganger hvor kjørelærer bare måtte fjerne meg fra hele situasjonen, så vurderte både jeg og han å gi meg en annen lærer en stund, for å komme over "hinderet".

Kan jeg spørre dere andre? Hvor mange kjøretimer har du hatt på trafikkskolen og har dere kjørt mye privat?

Kjører nesten ikke privat, og har vel hatt 25 dobble timer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle ha begge langkjøringene på en dag, men snakket med kjørelærer i dag, og skal visstnok ha kartkjøringa en annen dag :klø: Er det virkelig så mye tid man skal bruke? Er jo 9 timer nå på torsdag. Noen som vet hvor lenge kartkjøringa varer?

jeg tok begge langkjøringene på en dag, og jeg kjørte bare fra 8 om morran til 14.30 .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 12 doble kjøretimer, den 7 des. skal jeg ha en siste kjøretime, eller en testtime før oppkjøringa 15.des. Jeg har ikke kjørt sånn kjempemye privat, det meste har gått på trafikkskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok begge langkjøringene på en dag, og jeg kjørte bare fra 8 om morran til 14.30 .......

Det var kanskje fordi du tok det alene? Jeg hadde langkjøringa i dag, og vi var to elever i bilen og byttet på å kjøre.

Kartkjøringa skal jeg ha alene, i tillegg blir det en kjøretime i morgen, og så er det bare oppvarming når jeg skal ha oppkjøring :) I can see the light :)

Har du ikke fått oppkjøring enda Nique?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje fordi du tok det alene? Jeg hadde langkjøringa i dag, og vi var to elever i bilen og byttet på å kjøre.

Kartkjøringa skal jeg ha alene, i tillegg blir det en kjøretime i morgen, og så er det bare oppvarming når jeg skal ha oppkjøring :) I can see the light :)

jeg tok det alene ja, vi hadde to biler med en elev i hver biø.. Var utrolig godt å bli ferdig med den dagen, var nesten den jeg grudde meg mest til, men det gikk kjempefort :) og det gikk kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått det ennå, trodde det skulle bestilles etter mørkedemoen. Nuvel, læreren min har tro på å dukke opp på trafikkstasjonen samme dag, og satse på avbestillinger :fnise:

Men han bestiller timer også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest goodtwin

Jeg har hatt 12 doble kjøretimer, den 7 des. skal jeg ha en siste kjøretime, eller en testtime før oppkjøringa 15.des. Jeg har ikke kjørt sånn kjempemye privat, det meste har gått på trafikkskolen...

Jeg har oppkjøring dagen etter deg Dullarfullar! Kult =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppkjøring dagen etter deg Dullarfullar! Kult =)

jeg krysser alt jeg har for både deg og meg ;)er ikke så lenge igjen nå.. tida går fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Noen av dere som vet noe om dette?

Jeg har tatt teorien og begynt å kjøre. Det samme har bestevenninna mi. Hun fikk beskjed av kjørelæreren sin om at hun stod på venteliste til oppkjøring fordi hun hadde tatt teorien?

Betyr det at jeg også gjør det, eller må kjørelæreren melde meg opp uansett?

Skjønte ikke stort, og har ikke kjøretime før tirsdag, så får ikke spurt kjørelæreren før da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som vet noe om dette?

Jeg har tatt teorien og begynt å kjøre. Det samme har bestevenninna mi. Hun fikk beskjed av kjørelæreren sin om at hun stod på venteliste til oppkjøring fordi hun hadde tatt teorien?

Betyr det at jeg også gjør det, eller må kjørelæreren melde meg opp uansett?

Skjønte ikke stort, og har ikke kjøretime før tirsdag, så får ikke spurt kjørelæreren før da :)

At kjørelæreren hennes har meldt henne opp til førerprøven, det er hans vurdering av henne, kun det. Man blir ikke automatisk satt op på venteliste selv om man består teorien :)

(Personlig synes jeg det er veldig tidlig, siden du skal igjennom en del obligatoriske ting etter det, før førerprøven.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjørelæreren hennes har meldt henne opp til førerprøven, det er hans vurdering av henne, kun det. Man blir ikke automatisk satt op på venteliste selv om man består teorien :)

(Personlig synes jeg det er veldig tidlig, siden du skal igjennom en del obligatoriske ting etter det, før førerprøven.)

men på en annen side så..... hvis man har en nogenlunde formening om når man kan begynne¨å nærme seg tanken på oppkjøringa, og man har penger til å bruke på kjøretimer og alt av det obligatoriske, så anbefaler jeg at man faktisk blir satt på venteliste for oppkjøring. Jeg ble ferdig med alt i oktober..... Og ble da spurt om jeg hadde tatt teorien.. "ja den tok jeg i november i fjor" var mitt svar. Da fikk jeg vite at hvis de hadde visst om det tidligere.. at jeg hadde bestått teorien så kunne de ha bestilt opp oppkjøring til meg mye tidligere. Så hadde jeg slippet å vente i to mndr på at jeg får kjøre opp :S hadde jeg visst at jeg bare kunne si ifra om at teorien var klar og at det var bare å bestille oppkjøring så kunne jeg hatt oppkjøring for lenge siden.. litt surt å tenke på nå.... men men.. er bare 3 uker og 4 dager til jeg skal til pers..... den som venter på noe godt... osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Hehe, ok :) Takk for svar! Skal høre med kjørelæreren min om når jeg kan få oppkjøring. Er halvveis omtrent i de obligatoriske tingene, så vi må da begynne å se hvordan det går? :klø: Dessuten er det gjerne 5 mnd ventetid her, finansiering er i orden og da ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skal være klar for en oppkjøring om 5 mnd... Så jeg er enig med Dularfullar, det burde ikke være noe å vente på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og planlegger kjørerute til kartkjøringa nå, kjenner det hadde vært en liten fordel å faktisk være kjent i området. Skal innom masse småsteder som jeg aldri har hørt om, forstår ikke helt hvordan jeg skal klare det. Har fått beskjed om at noen deler av reisen ikke skal være på motorvei, og tror den eneste muligheten er en kjerrevei som går vedsiden av, hvis det da bare ikke er gangvei :ler: Spesielt fint er det når unngå motorveifunksjonen til gule sider ikke fungerer, så jeg må se på flykart for å se om det er en vei der eller ikke.. Bra jeg har frem til tirsdag på meg.

Noen som vet om det er høye krav til hva man skal klare? Får håpe kjørelærer er behjelpelig hvis jeg mister tråden over hvor jeg skal midt i ingensteds, er jo ikke akkurat så mange skilt utti der heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...