AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1141 Del Skrevet 2. august 2012 Hvilke spm får man før oppkjøring? Og hva er det viktig å tenke på under oppkjøringen? Er det greit å snakke på en måte si : nå kjører jeg i 80 fordi det er fartsgrensen og det er forkjørsvei eller vil det bare være forstyrrende og kanskje ødlegge om jeg glemmer å si noe som er betydelig for min kjøring videre? Supert at det er en som jobber med kjøring og bil her inne! Anonym poster: bef00b85f55c4c210fe6a69ed43790a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
claims Skrevet 3. august 2012 #1142 Del Skrevet 3. august 2012 Fikk førekortet og mistet den etter en liten hendelse med spriten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
claims Skrevet 3. august 2012 #1143 Del Skrevet 3. august 2012 Hvilke spm får man før oppkjøring? Og hva er det viktig å tenke på under oppkjøringen? Er det greit å snakke på en måte si : nå kjører jeg i 80 fordi det er fartsgrensen og det er forkjørsvei eller vil det bare være forstyrrende og kanskje ødlegge om jeg glemmer å si noe som er betydelig for min kjøring videre? Supert at det er en som jobber med kjøring og bil her inne! Anonym poster: bef00b85f55c4c210fe6a69ed43790a0 Nei, men gjør du en feil så SI DET, feks du la deg feil i rundkjøringen så si det med engang... Når æ tok oppkjøring kjørte æ nesten ned venninnen min, fikk bråbremset før kjørelærern bremset så reddet meg der. Nei ikke si at du kjøre i 80 fordi det er 80.. bare kjør å ha en god flyt i trafikken og snakk med kjørelærern under din kjøring bare ikke la han måtte overta fordi da stryk du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLola Skrevet 3. august 2012 #1144 Del Skrevet 3. august 2012 hadde prøveoppkjøring idag,og strøk Kjøringen gikk kjempegreit, utenom noen hendelser der jeg ikke fikk med meg alt. Så det eneste jeg strøk på var observasjon, alt annet var kjempebra.. Hvordan blir jeg mer observant? Er til vanlig en ganske distre person, betyr dette at jeg aldri kan klare oppkjøring? :'( Skal øve mye på bykjøring i helga, men har bare til tirsdag å bli observant, når jeg har vært distre hele livet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 3. august 2012 #1145 Del Skrevet 3. august 2012 Hvilke spm får man før oppkjøring? Og hva er det viktig å tenke på under oppkjøringen? Er det greit å snakke på en måte si : nå kjører jeg i 80 fordi det er fartsgrensen og det er forkjørsvei eller vil det bare være forstyrrende og kanskje ødlegge om jeg glemmer å si noe som er betydelig for min kjøring videre? Supert at det er en som jobber med kjøring og bil her inne! Anonym poster: bef00b85f55c4c210fe6a69ed43790a0 Hei! Når det gjelder hvilke spørsmål man får før oppkjøring, så ville jeg igrunn anta at kjøreskolen din vil gi deg en pekepinn på det. Men hvis du ikke har fått noe godt svar der, så kan jeg sende deg disse spørsmålene på e-post. Dette gjelder igrunn alle dere som ønsker å få forståelse av spesielle trafikksituasjoner og liknende, dere kan sende meg e-post på "[email protected]", og jeg er også tilgjengelig på msn med den samme adressen. Det vil i mange sammenhenger være lettere å forklare når man kan ha en dialog fremfor meldinger på dette forumet. Forøvrig er det jo greit at spørsmål som kan være av allmenn interesse stilles her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 3. august 2012 #1146 Del Skrevet 3. august 2012 Fikk førekortet og mistet den etter en liten hendelse med spriten Bra at du mistet det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
claims Skrevet 3. august 2012 #1147 Del Skrevet 3. august 2012 Bra at du mistet det. Nop ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. august 2012 #1148 Del Skrevet 3. august 2012 Nop ^^ Det er til pass når du er så tåpelig å drikke før bilkjøring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 3. august 2012 #1149 Del Skrevet 3. august 2012 Fikk førekortet og mistet den etter en liten hendelse med spriten :skratte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 3. august 2012 #1150 Del Skrevet 3. august 2012 Nop ^^ For oss som har mistet venner og bekjente pga. idioter som fyllekjørte, så er det til pass for deg. Burde ikke få det tilbake engang. Men men... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 3. august 2012 #1151 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) hadde prøveoppkjøring idag,og strøk Kjøringen gikk kjempegreit, utenom noen hendelser der jeg ikke fikk med meg alt. Så det eneste jeg strøk på var observasjon, alt annet var kjempebra.. Hvordan blir jeg mer observant? Er til vanlig en ganske distre person, betyr dette at jeg aldri kan klare oppkjøring? :'( Skal øve mye på bykjøring i helga, men har bare til tirsdag å bli observant, når jeg har vært distre hele livet... Hei! Hvis du ønsker noen innspill i forbindelse med observasjonsteknikk så er jeg tilgjengelig på PM. Vi må jo prøve å få deg opp på et bra nivå med tanke på observasjon Mailadresse fjernet Sophie-Ann, mod Endret 22. august 2012 av Sophie-Ann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #1152 Del Skrevet 5. august 2012 Gruer meg sånn til oppkjøring nå! Noen andre som har eller har hatt? Så er vi i samme båt? Anonym poster: bef00b85f55c4c210fe6a69ed43790a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 6. august 2012 #1153 Del Skrevet 6. august 2012 hadde prøveoppkjøring idag,og strøk Kjøringen gikk kjempegreit, utenom noen hendelser der jeg ikke fikk med meg alt. Så det eneste jeg strøk på var observasjon, alt annet var kjempebra.. Hvordan blir jeg mer observant? Er til vanlig en ganske distre person, betyr dette at jeg aldri kan klare oppkjøring? :'( Skal øve mye på bykjøring i helga, men har bare til tirsdag å bli observant, når jeg har vært distre hele livet... Det er ikke oppkjøringa som er det viktige her, men at du tar og skjerper deg bak rattet hver gang du bruker det etter oppkjøringa. Retten vil neppe ta hensyn til at du er den distré typen. Det kan jeg også være, nemlig - og tar konsekvensen av det. Slår av mobil og musikk når jeg kjører. Har du problemer med å få med deg og gjennomføre alt du skal, bør du senke hastigheten, slik at du kjøper deg mer tid til å observere og reagere. Er du et så innbarka surrehue at du ikke greier å holde fokus på kjøringa, enten du greier oppkjøringen eller ei, bør du overlate rattet til noen andre, før du dreper noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 6. august 2012 #1154 Del Skrevet 6. august 2012 hadde prøveoppkjøring idag,og strøk Kjøringen gikk kjempegreit, utenom noen hendelser der jeg ikke fikk med meg alt. Så det eneste jeg strøk på var observasjon, alt annet var kjempebra.. Hvordan blir jeg mer observant? Er til vanlig en ganske distre person, betyr dette at jeg aldri kan klare oppkjøring? :'( Skal øve mye på bykjøring i helga, men har bare til tirsdag å bli observant, når jeg har vært distre hele livet... Hei LilleLola! Det er jo aldri noe gøy å stryke, men erfaringsmessig har det lite å si for førerprøven om man stryker på testen ved skolen. Vi lærer har en tendens til å være ekstra pirkete i forhold til sensorene, så det skal nok gå bra:) Det som kan være greit å ha i tankene når du kjører er selvfølgelig farten din. Alle mennesker gjør feil, og vi har våre sterke og svake sider. Hvis man kjenner sine svake sider kan man gjøre mye for å unngå å havne i situasjoner der man ikke er helt trygg. Jeg vil anbefale deg å prøve å slappe av så godt du kan, og tenk deg godt om før du gjør noe i trafikken. Hvis du føler at du blir stresset eller at du begynner å gå glipp av viktig informasjon langs veien så vil det være positivt om du sier ifra til sensor om at du trenger en pause for å få pustet litt. Dette kan du gjøre selv om det er en førerprøve. En annen ting mange gjør er at de hele tiden under førerprøven sitter og er redd for å gjøre feil. Dette tar konsentrasjonen bort ifra trafikken, og gjør selvølgelig at det er lettere å gjøre feil. Lykke til med førerprøven i morgen, det kommer til å gå veldig bra! Jeg har tro på deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLola Skrevet 6. august 2012 #1155 Del Skrevet 6. august 2012 Håper det går bedre imorgen.. var veldig nervøs, og hadde ikke spist før prøveoppkjøringa, tror det gjorde at jeg ble litt ekstra surrete. Har kjørt bedre nå i helgen, har kjørt med samboereb, og vært uthvilt og mett når jeg kjørte, så skal passe på å sove godt å spise masse før imorgen:) er ikke såå surrete at jeg er trafikkfarlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xBeautyCrush Skrevet 6. august 2012 #1156 Del Skrevet 6. august 2012 Tenkte jeg kunne slenge meg på denne tråden jeg også! Holder på ta lappen jeg også, og har vell holdt på ei stund nå.. Siden oktober i fjor eller noe slikt.. Det har gått litt sakte, og jeg har trengt god tid på meg for å lære og bli sikker i trafikken og handle selvstendig.. Tok teoriprøven for to-tre måneder siden og kom ut med 2 feil! Så teorien er i boks hos meg, men det er bare det å få til alt i praksis som kan være en utfordring.. Men kjøretimene har vært en "pain in the ass" hvis jeg skal være ærlig. Kjøring var noe veldig vanskelig for meg i starten og jeg ble ofte opprørt (som jeg blir når jeg ikke får til ting). Det har vært et stort bekymringsmoment i livet mitt i ett år nå, og jeg kan ikke vente med å få lappen og bare slappe av igjen! Jeg er gørr lei av kjøretimer og læring nå, fordi jeg vet jeg kan det, men nervøsiteten og det at hjernen min kobler ut i blant bare ødelegger for meg føler jeg (og jeg er redd det vil skje på oppkjøringa også). Jeg har grudd meg til hver eneste kjøretime, og hadde aldri en god tone men den første kjørelæreren min. Gjorde masse feil og ble sykt ukonsentrert av å være i samme bil som han, og alt han sa gjorde ting værre. Måten han prøvde å "lære meg" på en sarkastisk og vanskelig måte som aldri ga meg konkrete svar funket ikke for meg, og både jeg og han(!) var enig i at jeg måtte bytte lærer. Og takk gud for det! Hun nye lærern min er kjempeflink og så snill med meg, og hjelper meg skikkelig effektivt. Har gått bra med henne, og det hun synes jeg må øve mer på til oppkjøring er blindsone - overalt, selv om det er feltskifte, gangfelt eller på- og avkjøringsrampe jeg er på, og det med å bruke clutchen på en fin og god teknisk måte.. Har en dårlig vane med å holde inn clutchen litt lenge.. Men trinn 4 er ferdig, og har bare oppkjøring igjen og den er den 21. august! Gruer meg sykt, men skal kjøre MINST 3 ganger i uka fram til da - men skal prøve å få kjørt alt jeg kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLola Skrevet 7. august 2012 #1157 Del Skrevet 7. august 2012 BESTÅTT!!!:D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xBeautyCrush Skrevet 7. august 2012 #1158 Del Skrevet 7. august 2012 Grattis LilleLola!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada123 Skrevet 7. august 2012 #1159 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg tok masse tester på nett (teoriprove osv), men strøyk. Så satt jeg meg ned med teoriboka og skrev ned på datamaskinen alle tingene som var uthevet i boka (da husker jeg lettere) å da sto jeg Har bare avsluttende teorikurs og oppkjøring igjen, er kjempenervøs. Er så lenge mellom hver kjøring så føler jeg glemmer alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #1160 Del Skrevet 7. august 2012 Har oppkjøring på tirsdag! Gruer meg så utroliiiiig mye! :-( Har mest lyst til å spy. Anonym poster: 823f4fc894fea838fbf682952d425450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå