Gå til innhold

Mamma for andre gong :)


silverdoe

Anbefalte innlegg

uff så slitsomt. :sukk: Vi har også hatt slitsom natt! Fire ganger våknet han. Halv elleve, halv ett, kvart over fire og klokken seks, men til gjengjeld sov han helt til halv åtte!! Normalt sett ville det jo vært morgen da han våknet klokken seks.

Så bra du er fornøyd med bæreselen. Du har concerti, sant? Bærer du på ryggen da? Jeg har inntil i dag bært på magen, og det går greit, men herregud så godt det var å ha han på ryggen! Som om jeg hadde på meg en ryggsekk. :) Jeg har Beco, da. Men prinsippet er jo det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff så slitsomt. :sukk: Vi har også hatt slitsom natt! Fire ganger våknet han. Halv elleve, halv ett, kvart over fire og klokken seks, men til gjengjeld sov han helt til halv åtte!! Normalt sett ville det jo vært morgen da han våknet klokken seks.

Så bra du er fornøyd med bæreselen. Du har concerti, sant? Bærer du på ryggen da? Jeg har inntil i dag bært på magen, og det går greit, men herregud så godt det var å ha han på ryggen! Som om jeg hadde på meg en ryggsekk. :) Jeg har Beco, da. Men prinsippet er jo det samme. :)

Ja, det er slitsomt med sånne netter. Det har vore slike netter heile veka no, så eg er stuptrøtt! :sukk:

Eg har Concerti ja, og foreløpig er vi veldig fornøgde med den :jepp: Eg har kun bært han på magen foreløpig, syns det er veldig koselig og det virker ut som om M liker det også :) Så bra at du syns det var godt å bere på ryggen da! Vi må nok teste ut det, vi også :) Gjekk du lenge med han på ryggen? Syns O det var ok også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig natt i natt også. Heile veka har M sove veldig korte perioder før han våkner om natta, og i natt også.. Våkna kl 1.30, 3 og 5.30. I tillegg så la vi oss seint. Eller, vi la oss litt over kl 23 og eg tenkte at då fekk eg jo nokre timar søvn. Men nei, mannen skulle absolutt diskutere teite ting som han tenkte på som vi har diskutert opp og ned før (om fortida mi) fordi vi såg ein film som fekk han til å tenke på det. Så då brukte vi 1,5 time på det :( Eg vart jo meir og meir fortvila, for eg var jo kjempetrøtt allereie då vi la oss, og så måtte eg halde meg våken i 1,5 time til. Då vi sa god natt (med god stemning altså) starta mannen opp sagbruket med ein gong, medan eg låg våken litt, og eg trur eg nettopp hadde sovna då M våkna. Og sånn gjekk jo natta. Så i dag er eg kjempetrøtt, sjølv om eg sov saman med M då han tok første luren sin, frå 7.15 til 8.45.

No skal vi snart ut på trilletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slitsomt med sånne netter. Det har vore slike netter heile veka no, så eg er stuptrøtt! :sukk:

Eg har Concerti ja, og foreløpig er vi veldig fornøgde med den :jepp: Eg har kun bært han på magen foreløpig, syns det er veldig koselig og det virker ut som om M liker det også :) Så bra at du syns det var godt å bere på ryggen da! Vi må nok teste ut det, vi også :) Gjekk du lenge med han på ryggen? Syns O det var ok også?

Bra du er fornøyd. :)

Jeg hadde han bare på ryggen i kankje en halvtime eller noe sånt. Men jeg var ute og gjorde hagearbeid. Gikk inn pga det begynte å bli surere i været, er redd for at O skal bli syk. Han hadde det bare bra. :) Han har for vane å sutte på den ene klipsen på selen.. :gjeiper:

__

Men det må jeg si..Får nesten litt pustevansker når du forteler hvordan mannen din er av og til. :sukk: Hvorfor tror han det er greit å holde deg våken på den måten der? Søvn er kjempeviktig når man er hjemmeværende med liten baby. Dagene blir ødelagte når man ikke får nok søvn..Ikke minst må han snart la det der ligge. ALLE har en fortid, og din er jo så uskyldig at jeg kan virkleig ikek se va som er problemet.

Men du er sprek som skal på trilletur! Jeg skal vel også noe sånt i dag, men vurderer å ta joggetur i stedet for trilletur, så får jeg litt meg-tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er fornøyd. :)

Jeg hadde han bare på ryggen i kankje en halvtime eller noe sånt. Men jeg var ute og gjorde hagearbeid. Gikk inn pga det begynte å bli surere i været, er redd for at O skal bli syk. Han hadde det bare bra. :) Han har for vane å sutte på den ene klipsen på selen.. :gjeiper:

__

Men det må jeg si..Får nesten litt pustevansker når du forteler hvordan mannen din er av og til. :sukk: Hvorfor tror han det er greit å holde deg våken på den måten der? Søvn er kjempeviktig når man er hjemmeværende med liten baby. Dagene blir ødelagte når man ikke får nok søvn..Ikke minst må han snart la det der ligge. ALLE har en fortid, og din er jo så uskyldig at jeg kan virkleig ikek se va som er problemet.

Men du er sprek som skal på trilletur! Jeg skal vel også noe sånt i dag, men vurderer å ta joggetur i stedet for trilletur, så får jeg litt meg-tid. :)

Ja, det var veldig unødvendig av han å halde meg våken på den måten, og det sa eg til han, og han sa unnskyld. Vi har jo diskutert det temaet sååå mange ganger og det er ingenting vi kan gjere med det. (Og dei fleste hadde mest sannsynleg ikkje brydd seg eingong..) Men i går la vi oss i litt rimeligare tid, kl 22.30 ca :) Men så våkna jo M ca 5 minutt etter at vi skrudde av lyset, så eg rakk aldri å sovne.

Du er sprek som joggar! Let du mannen passe ungen da, eller jogger du med vogn? Eg har ikkje jogga på mange år..6 år trur eg :fnise: Då var eg mykje sprekare og slankare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikkje kvifor M roter sånn om natta.. I går la vi oss ca 22.30, M våkna etter 5 minutt. Og så våkna han 1.30, 3.00 og 4.30. Og kl 4.30 var det like før han ville stå opp! Han smilte som ei sol då eg kom inn og henta han og han var i full vigør. Heldigvis roa han seg og sovna då eg holdt han i armkroken. Så då sov han 1 time til, til 5.30. Det blir så korte søvnintervall, eg blir så trøtt. Og eg trudde graut skulle hjelpe, men eg syns det har blitt verre. Han får graut kl 17 ca.. Er ikkje det rett tidspunkt kanskje?

Og så har M fått nokre små "blemmer" rundt pungen og i sprekka oppetter låra (i skrevet, på ein måte). Små kvite blemmer, anar ikkje kva det er, men det er same som han hadde då han var 2-3 mnd gammal. Og anar ikkje kvifor han har fått det. Då han hadde det forrige gong spurte eg helsesøstra, men heller ikkje ho visste kva det var, så eg reknar med det er ikkje slik bleieutslett ser ut? (Han har ikkje hatt det, så eg veit ikkje korleis det ser ut, men reknar med helsesøstra hadde visst det). Vi har ikkje skifta bleie i det siste, brukar Coop. Forrige gong han hadde det brukte vi Libero, så det ser ikkje ut til å vere bleieavhengig. Jaja..det gjekk bort forrige gong, så det går vel bort no også. Smører med sinksalve i håp om at det skal hjelpe.

No skal eg ta med meg trøttingen og suringen min ut på trilletur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan ikke være en form for sopp? Eller noe form for talg-dannelse? :klo: jeg vet ikke altså... men det høres ikke ut som bleieutslett nei. Iallefall ikke slik jeg har sett bleieutslett. Da er huden rødprikkete og hissig/irritert, og etterhvert kan det komme sår som kan væske. Overflaten på utslettet/såret kan være glatt.

Knøttet hadde antydning til bleieutslett helt i starten. Det var ikke så mye, men han fikk et par små ill-røde flekker som hadde en glatt/blank overflate, sånn at sinksalva omtrent ikke satt over flekken. Det utviklet seg aldri noe lenger, så han fikk ikke blemmer/sår. Klarte å knekke det raskt med inotyol og masse lufting av pompen.

Mener jeg har lest en plass at det kunne gå sopp i bleieutslett, men jeg vet ikke... Ikke vet jeg hvordan det evt hadde kommet til å sett ut heller.

Kanskje legen har bedre peiling på sånt enn helsesøster? Sånn er det iallefall her...... Litt "gått ut på dato" den helsesøsteren vi har... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være en form for sopp? Eller noe form for talg-dannelse? :klo: jeg vet ikke altså... men det høres ikke ut som bleieutslett nei. Iallefall ikke slik jeg har sett bleieutslett. Da er huden rødprikkete og hissig/irritert, og etterhvert kan det komme sår som kan væske. Overflaten på utslettet/såret kan være glatt.

Knøttet hadde antydning til bleieutslett helt i starten. Det var ikke så mye, men han fikk et par små ill-røde flekker som hadde en glatt/blank overflate, sånn at sinksalva omtrent ikke satt over flekken. Det utviklet seg aldri noe lenger, så han fikk ikke blemmer/sår. Klarte å knekke det raskt med inotyol og masse lufting av pompen.

Mener jeg har lest en plass at det kunne gå sopp i bleieutslett, men jeg vet ikke... Ikke vet jeg hvordan det evt hadde kommet til å sett ut heller.

Kanskje legen har bedre peiling på sånt enn helsesøster? Sånn er det iallefall her...... Litt "gått ut på dato" den helsesøsteren vi har... :sjenert:

Forrige gong han fekk det foreslo mamma at det kanskje kunne vere sopp, men helsesøstra var liksom ikkje bekreftande til det heller då eg foreslå det.. Det har komt over natta, for eg trur ikkje eg såg noko til det i går (men han var litt raud i går..)

Det ser heldigvis ikkje ut til å plage han :) Burde kanskje vere flinkare til å lufte stompelompen, men eg er redd han skal tisse overalt :fnise:

-------------

1 times trilletur i herleg vårver :tommelsmil: Sol, litt kald nordavind (men absolutt til å leve med) og masse kvitveis langs skogsvegen :) M sov nesten heile turen, og no har han fått seg eit eggestaup med pærepuré :) Og han er altså sååå flink til å gape og svelge ned! :) (Bortsett frå når han skal lage den nye lyden han kan: bil/fly/prompelyd :) Då fyk puréen eller grauten langt utover :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endå ei rotenatt :sukk:

Først brukte eg kjempelang tid på å prøve å få M til å sove, men det gjekk ikkje. Så kom mannen inn, og M lyyyyste opp. Då fekk mannen prøve, for då gadd ikkje eg meir. Og kva skjedde? Jo, han klarte det på 10 minutt, eg hadde brukt ein time! Flink han :jepp: Han berre låg og holdt handa hans og så sovna han :)

Så sov han frå ca kl 20 til kl 22, då flytta eg han frå vår seng og inn på rommet hans. Våkna kl 22.30 (AKKURAT då vi hadde skrudd av lysa..typisk), kl 1, kl 3, kl 4 og kl 5. Då var det morgon. Så sov vi ein lur frå ca 7 til 8.10, eg måtte sove saman med han, for eg var så trøtt. Eg hadde ikkje hatt noko i mot å stå opp så ofte viss eg ikkje hadde blitt så trøtt, men eg er jo dautrøtt når morgonen kjem :sukk:

Når det er tid for neste lur skal vi ta oss ein trilletur i fineveret :) Sola skin inn på stova vår, så her er 30 grader her inne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, slike netter er sååå slitsomme. :sukk: Skjønner du blir sliten av det ja, og i tillegg såpass tidlig morgen. Det er hardt. Men så flink mannen din var til å legge M, da. :) Lurer på når jeg skal få min kar til å prøve seg. Synes det er vanskelig å gjøre det i det hele og store, for her ammes han jo en god stund rett før han legges. Så fort han slipper puppen, så legges han ned, og da sover han nesten, og sovner helt så og si med en gang.

Kos deg på trilletur i finværet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, slike netter er sååå slitsomme. :sukk: Skjønner du blir sliten av det ja, og i tillegg såpass tidlig morgen. Det er hardt. Men så flink mannen din var til å legge M, da. :) Lurer på når jeg skal få min kar til å prøve seg. Synes det er vanskelig å gjøre det i det hele og store, for her ammes han jo en god stund rett før han legges. Så fort han slipper puppen, så legges han ned, og da sover han nesten, og sovner helt så og si med en gang.

Kos deg på trilletur i finværet. :)

Det var eit eingongstilfelle at mannen min prøvde seg ;) Det var fordi eg hadde holdt på i ein time og så kom mannen og forstyrra. Så då fekk han ta resten :fnise: Men eg var sjeleglad for at han klarte det :jepp: Det varierer veldig kor enkelt det er å legge M. Stort sett sovnar han ved puppen, eller må ha bittelitt byssing og kos etterpå. I går grein han masse, hylte når han fekk puppen (men ville ha pupp likevel, men tok ikkje den) og eg byssa og byssa, og eg såg at han var kjempetrøtt. Men slike kvelder tek det laaaang tid. Det er så kjipt når han nesten sovnar ved puppen, men så begynner han å hyle og bli sint, då veit eg at det kjem til å ta tid :( Kanskje eg må drøye legginga endå litt til? Men då blir han så sur..

Har også tenkt på å ikkje gi han graut eller anna mat resten av veka. Altså, han skal få pupp da! :ler: Men ikkje fast føde, i håp om at han søv betre om natta. Berre for å sjekke om det er innføring av fast føde som er synderen her, eller om det berre er tilfeldig at det kom ca samtidig.

Trilleturen var kjempefin! Hadde til og med på meg knebukse, for sola skein så fint og det var relativt varmt! Herleg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er lurt å slutte med fast føde når du har begynt. For det er jo noe han må ha fra seks måneders alder uansett, så det vil jo ikke hjelpe på å slutte for så å begynne igjen, annet enn at tilvenning tar lenger tid.

Men kan jo være det hjelper å gi grøt tidligere? Du kan også se hva som skjer om du legger han tidligere. Noen babyer sover veldig trolig hvis de først har blitt overtrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen slitsomme netter dere har :klemmer: Jeg tror det er ganske vanlig når de begynner å nærme seg seks mnd at de begynner å styre litt med søvnen et par uker. Så stabiliserer det seg igjen etterpå. O har holdt på å styre veldig de siste ukene og endelig begynner det å bli bedre igjen. Har også hørt fra mange andre som har barn på samme alder at de sliter med søvnen. Håper det snart blir bedre for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte vist å svare deg..som oftest jogger jeg kun med hund imens kjæresten har o, men hender jeg jogger med vogn også. :) men nå er det abert i terrenget, så nå er asfaltJogging over for denne gang, så nå blir det ikke mer med vogn siden jeg ikke kan ta den med i den løypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ga eg han ikkje noko fast føde, og i natt var natta tilbake til det normale. Eg anar ikkje om det er tilfeldig eller kva, så eg får prøve å gi han graut i dag igjen, og sjå korleis natta blir. Han la seg i halv åtte tida, etter å ha hatt ei skikkeleg gråteøkt. Vi merka han begynte å bli trøtt sånn ca kvart på sju, og mannen min tok kveldsstellet, men M grein massemasse. Ville ikkje ta puppen, dvs han saug ei bittelita stund og så hyyyylte han. Så til slutt fekk han ei flaske, og drakk heile greia og sovna. Våkna etter ca 40 minutt (det bruker han å gjere), fekk litt meir pupp. Og så våkna han ca 0.30 og 2.30 og 5.30 (då var det morgon). Godt med ei normal natt igjen, så får vi sjå korleis natta i natt blir.

Kan jo hende det er tilfeldig, at det berre er slik når han no nærmar seg 6 mnd, som Kitsch seier.

I dag skal vi til svigermor og ete potetball :) Det blir godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ga eg han ikkje noko fast føde, og i natt var natta tilbake til det normale. Eg anar ikkje om det er tilfeldig eller kva, så eg får prøve å gi han graut i dag igjen, og sjå korleis natta blir. Han la seg i halv åtte tida, etter å ha hatt ei skikkeleg gråteøkt. Vi merka han begynte å bli trøtt sånn ca kvart på sju, og mannen min tok kveldsstellet, men M grein massemasse. Ville ikkje ta puppen, dvs han saug ei bittelita stund og så hyyyylte han. Så til slutt fekk han ei flaske, og drakk heile greia og sovna. Våkna etter ca 40 minutt (det bruker han å gjere), fekk litt meir pupp. Og så våkna han ca 0.30 og 2.30 og 5.30 (då var det morgon). Godt med ei normal natt igjen, så får vi sjå korleis natta i natt blir.

Kan jo hende det er tilfeldig, at det berre er slik når han no nærmar seg 6 mnd, som Kitsch seier.

I dag skal vi til svigermor og ete potetball :) Det blir godt :)

Men hva skal du gjøre dersom det viser seg at deg er grøten som er problemet? De må jo nesten få grøt selv om de trenger en del tilvenning. Jernlagret er jo blant annet tomt når de er seks måneder. Men du kan jo prøve å heller gi han grøt på formiddagen, også kan han få frukt/grønnsaksmos til kvelds? Da går det kanskje bedre? :klo:

Får håpe det blir bedre snart i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva skal du gjøre dersom det viser seg at deg er grøten som er problemet? De må jo nesten få grøt selv om de trenger en del tilvenning. Jernlagret er jo blant annet tomt når de er seks måneder. Men du kan jo prøve å heller gi han grøt på formiddagen, også kan han få frukt/grønnsaksmos til kvelds? Da går det kanskje bedre? :klo:

Får håpe det blir bedre snart i alle fall. :)

Ja, frå 6 mndalderen må jo dei begynne å få fast føde, men det er jo strengt tatt ikkje nødvendig å begynne før, så lenge mammaen har nok mjølk. Men eg kjem til å fortsette med tilvenninga, no når eg først har begynt, så får vi håpe at det går seg til litt etterkvart :) Kanskje eg kan prøve ein annan type graut? Har prøvd havregraut med ris og hvete hittil..skal på butikken etterpå, kan sjå kva dei har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei hadde ikkje anna type graut i 4-mndkategorien på butikken. Men vi skal handle i morgon på ein annan butikk der eg veit dei har, så eg får kjøpe då.

Eg gav M graut no kl 13.30 ca, får sjekke korleis det blir i forhold til det vanlege som er 16.30-17. Han åt i alle fall masse, gapa høgt, rota mykje og ville såklart hjelpe å halde skeia :)

Etterpå sat vi og kosa inntil stoveveggen (av alle plassar :fnise: ), eg strauk han med ein koseklut på kinnet og han laga masse godlydar. Så gjekk vi på soverommet og han fekk pupp. Så sovna han :) Goingen min :rodmer:

Syns han har vore i veldig godt humør dei siste dagane. Lite klaging, masse smil og masse latter :) Han åler seg overalt, og plutseleg kan eg finne han midt ute på golvet, langt fra gymmatta og babygymmen :) Snart er husfreda over :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ute han lillegutten din! :jepp: Ja du kan tro når han får skikkelig fart på seg. ;) O kommer seg bare litt bakover han, så er vel enda litt tid igjen hvor han ikke kommer seg så langt. Setter seg fast under bordet han siden han kun kommer bakover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ute han lillegutten din! :jepp: Ja du kan tro når han får skikkelig fart på seg. ;) O kommer seg bare litt bakover han, så er vel enda litt tid igjen hvor han ikke kommer seg så langt. Setter seg fast under bordet han siden han kun kommer bakover :fnise:

Berre vent, plutseleg så knekker han koden og er overalt han også ;) M setter seg også fast av og til, då får han DEN klagelåta og så må eg komme og hjelpe han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...