Gå til innhold

Mamma for andre gong :)


silverdoe

Anbefalte innlegg

Jeg beklager silverdoe, men jeg synes virkelig mannen din bør skjerpe seg. Herregud at det går an! :kjefte: Jeg beklager at jeg blir litt brutal, men.. Jeg synes virkelig det er dårlig gjort av han. Han er sikkert usikker, men en mann på hans alder bør da forstå bedre. Vi har hatt sex totalt en 20 ganger (antall kondomer vi har brukt), og vi er enige om at det er slitsomt med barn og vi er intime på helt andre nivå enn bare i senga. Vi er enige om det.

:klemmer: Jeg får vondt når du har det sånn, du skal ikke ha det sånn. Sier du ifra? Synes nesten du skal svare at "ja, jeg skal ut med en mann, og han heter M." Jeg vet det letteste er bare å legge seg flat, men hvor lenge skal dette pågå? Hvor ofte skal du være lei deg for at du har kysset et annet menneske? Står du opp mot dette?

Unnskyld for at jeg er litt slem nå. :sjenert::klemmer: Vil bare det beste for deg.

Du har lov å vere brutal og du er slett ikkje slem :klemmer::) Du har jo heilt rett! Han bør skjerpe seg, og eg syns ikkje det er greit at han, som er gift med meg, seier stygge ting til kona si! Men eg legg meg nok flat litt for ofte ja. Samtidig så tør eg jo å sei imot han også av og til, men for å bevare husfreda så seier eg som oftast ingenting imot..

Neste gong skal eg seie at "ja, eg skal på date med eit mannfolk. Han heiter M og vi skal kose oss skikkeleg" :) Han har som sagt heilt sprø teorier til tider. Det er heilt usannsynleg at eg skal vere utro, men det vil han ikkje heilt godta.. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Du har lov å vere brutal og du er slett ikkje slem :klemmer::) Du har jo heilt rett! Han bør skjerpe seg, og eg syns ikkje det er greit at han, som er gift med meg, seier stygge ting til kona si! Men eg legg meg nok flat litt for ofte ja. Samtidig så tør eg jo å sei imot han også av og til, men for å bevare husfreda så seier eg som oftast ingenting imot..

Neste gong skal eg seie at "ja, eg skal på date med eit mannfolk. Han heiter M og vi skal kose oss skikkeleg" :) Han har som sagt heilt sprø teorier til tider. Det er heilt usannsynleg at eg skal vere utro, men det vil han ikkje heilt godta.. Jaja..

:klemmer:

Han høres så utrolig usikker ut, og den eneste som kan fikse det er ikke deg, det er han selv. Han må jobbe med seg selv. Jeg var en gang den usikre, men i mitt tilfelle viste det seg å være litt mer legitimt (da eksen koste seg bak ryggen min og lette etter nye jenter mens vi var sammen). Det har ikke mannen din noen grunn til å være redd for, derfor mener jeg han bør jobbe med seg selv.

Bare stå mot, husfreden er ikke alltid verdt det når en part sitter og er lei seg. Det er det jeg mener, men jeg er typen som ikke orker å legge meg sur og såret. Da snakker jeg heller ut og vi krangler litt, men.. Vi kan da ha perioder på en måned før det er en ny krangel. Om vi ikke hadde kranglet, hadde jeg vært bekymret.

Hvis du vil frese ut, så kan du lene deg på skulderen min. Er alltid her for klemmer og en skulder. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei fin helg, men i går kveld vart det litt ampert mellom meg og mannen min igjen.

Igjen skulle han ta opp temaet om det som skjedde før vi vart saman. Eg blir veldig sliten av å snakke om det om og om igjen. Han er også litt gretten fordi vi har hatt samleie berre to gonger sidan fødselen (og så har jo vi gjort litt andre ting også da), og i går sa han fleire stygge ting om at greit, han skal aldri meir ta initiativ, og at han ikkje liker å f.eks. kysse meg, fordi då tenker han på andre eg har kyssa før vi vart ilag, og sånn.. Då blir eg veldig lei meg :(

Og så hadde eg planlagt at når han skal følge mor si til ein operasjon i byen den 29., så kunne eg og M vere med og gå på eit kjøpesenter og kjøpe inn pynt og sånn til dåpen den 18. mars. Men når han blir i slikt humør som i går, så finn han alltid på heilt sprøe teoriar, så han trudde at grunnen til at eg ville vere med var at eg skulle møte eit mannfolk. Så no har eg mista all lyst til å vere med, eg som gledde meg og ville kose meg med å kjøpe inn ting til dåpen og kanskje sjå på klede og ting til M.. Så no blir eg heime den dagen, trur eg. Eg orkar ikkje å vere med.

Jaja, håper dagen i dag blir betre. Han sa unnskyld i dag tidleg, men eg er jo framleis lei meg.

Huff, jeg får så vondt av deg Silver... :klemmer: Det går da ikke ann å holde på sånn som han gjør :kjefte: Han høres usikker ut, veldig usikker... Siden han klarer å finne på så sprøe teorier som at du blir med for å møte en annen mann.... Han har det sikkert ikke godt med seg selv når han er så usikker, men det er ingen unnskylding.

Det virker som han mener at han er "offeret", at det er du som er den store stygge ulven som gorde ett-eller-annet i fortiden? Men det er jo du som lider her! Blir lei deg og må takle oppførselen hans ang dette temaet.. Ikke vet jeg hva du har gjort, men det skal STORE ting til for at det er verre enn å kjefte på kona si og si sånne ting. Det er virkelig sårende å høre slike ting, skjønner godt at du blir lei deg :troest: og hvis det er at du før i tiden har kysset andre...da bør han virkeli ta seg sammen, for det er virkelig den minste bagatellen i forhold til å si stygge ting til kona si :fy_fy:

Jeg mener heller ikke å være brutal eller slem, eller synse om en mann jeg ikke kjenner - men dette synes jeg bare høres grusomt slitsomt ut for deg stakkar.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei fin helg, men i går kveld vart det litt ampert mellom meg og mannen min igjen.

Igjen skulle han ta opp temaet om det som skjedde før vi vart saman. Eg blir veldig sliten av å snakke om det om og om igjen. Han er også litt gretten fordi vi har hatt samleie berre to gonger sidan fødselen (og så har jo vi gjort litt andre ting også da), og i går sa han fleire stygge ting om at greit, han skal aldri meir ta initiativ, og at han ikkje liker å f.eks. kysse meg, fordi då tenker han på andre eg har kyssa før vi vart ilag, og sånn.. Då blir eg veldig lei meg :(

Og så hadde eg planlagt at når han skal følge mor si til ein operasjon i byen den 29., så kunne eg og M vere med og gå på eit kjøpesenter og kjøpe inn pynt og sånn til dåpen den 18. mars. Men når han blir i slikt humør som i går, så finn han alltid på heilt sprøe teoriar, så han trudde at grunnen til at eg ville vere med var at eg skulle møte eit mannfolk. Så no har eg mista all lyst til å vere med, eg som gledde meg og ville kose meg med å kjøpe inn ting til dåpen og kanskje sjå på klede og ting til M.. Så no blir eg heime den dagen, trur eg. Eg orkar ikkje å vere med.

Jaja, håper dagen i dag blir betre. Han sa unnskyld i dag tidleg, men eg er jo framleis lei meg.

Huff, så kjipt at det skal bli sånn.. :sukk: Kjenner meg igjen, for min kar kan si veldig stygge ting også.

Men at du har kysset andre før dere ble sammen? Det har jo de aller fleste. De færreste er sammen livet ut med den første de kysser/haar sex med. Så det må han nesten bare takle.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer :

Han høres så utrolig usikker ut, og den eneste som kan fikse det er ikke deg, det er han selv. Han må jobbe med seg selv. Jeg var en gang den usikre, men i mitt tilfelle viste det seg å være litt mer legitimt (da eksen koste seg bak ryggen min og lette etter nye jenter mens vi var sammen). Det har ikke mannen din noen grunn til å være redd for, derfor mener jeg han bør jobbe med seg selv.

Bare stå mot, husfreden er ikke alltid verdt det når en part sitter og er lei seg. Det er det jeg mener, men jeg er typen som ikke orker å legge meg sur og såret. Da snakker jeg heller ut og vi krangler litt, men.. Vi kan da ha perioder på en måned før det er en ny krangel. Om vi ikke hadde kranglet, hadde jeg vært bekymret.

Hvis du vil frese ut, så kan du lene deg på skulderen min. Er alltid her for klemmer og en skulder. :jepp :

Tusen takk, det kan nok hende eg treng både skuldrer og klemmer no og då, for vi kranglar med jevne mellomrom.. :klemmer: Ikkje det at vi ALDRI skal krangle, for alle par kranglar jo, men eg skulle ønske at akkurat dette temaet snart var ferdigsnakka og ferdigkrangla. Og det er heller ikkje lett når eg prøver å legge det bak meg, og ikkje tenke meir på fortida og heller fokusere på notida og framtida, og så skal han heile tida trekke det fram igjen..

Eg liker ikkje å legge meg utan å ha løyst konfliktane, men i går så var det berre sånn halvvegs ordna.. Ikkje noko kjekt, syns eg. Prøver å ordne opp før vi legg oss, eg liker ikkje å krangle i senga. Men ofte blir det til det. :sukk:

Huff, jeg får så vondt av deg Silver... :klemmer: Det går da ikke ann å holde på sånn som han gjør :kjefte: Han høres usikker ut, veldig usikker... Siden han klarer å finne på så sprøe teorier som at du blir med for å møte en annen mann.... Han har det sikkert ikke godt med seg selv når han er så usikker, men det er ingen unnskylding.

Det virker som han mener at han er "offeret", at det er du som er den store stygge ulven som gorde ett-eller-annet i fortiden? Men det er jo du som lider her! Blir lei deg og må takle oppførselen hans ang dette temaet.. Ikke vet jeg hva du har gjort, men det skal STORE ting til for at det er verre enn å kjefte på kona si og si sånne ting. Det er virkelig sårende å høre slike ting, skjønner godt at du blir lei deg :troest: og hvis det er at du før i tiden har kysset andre...da bør han virkeli ta seg sammen, for det er virkelig den minste bagatellen i forhold til å si stygge ting til kona si :fy_fy:

Jeg mener heller ikke å være brutal eller slem, eller synse om en mann jeg ikke kjenner - men dette synes jeg bare høres grusomt slitsomt ut for deg stakkar.. :(

Ja, det er veldig slitsomt! Og det høyres ut som om eg har gjort supermasse fælt tidlegare, men det har ikkje eg gjort.. Eg er reine Jomfru Maria i forhold til den generelle norske befolkning, men han har så sterke meininger at det bittelille eg har gjort FØR vi vart saman er så gruuusomt for han å takle.. Men det gir ikkje han rett til å kalle meg stygge ting, f.eks. "hore". (Han kalte meg ikkje det i går altså, men har gjort det tidlegare).

Han må nok jobbe mykje med seg sjølv, for han er utruleg usikker på seg sjølv.. Og så må eg berre prøve å hjelpe han med å bli sikker på seg sjølv, for han gjer jo meg også usikker på meg sjølv (ikkje om eg vil vere saman med han eller noko sånt, men eg har slitt med dårleg sjølvtillit før, og dette hjelp jo ikkje akkurat.. :sukk: )

Huff, så kjipt at det skal bli sånn.. :sukk: Kjenner meg igjen, for min kar kan si veldig stygge ting også.

Men at du har kysset andre før dere ble sammen? Det har jo de aller fleste. De færreste er sammen livet ut med den første de kysser/haar sex med. Så det må han nesten bare takle.

:klemmer:

Det er ikkje greit at dei seier slikt til oss, eg syns det er kjempedumt at det skal bli sånn.

Mannen min er den første eg låg med, men ikkje den første eg kyssa, for å seie det slik. Men det var visst ille nok, det.. Håper han snart kan akseptere fakta og move on..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det så viktig for han dette med fortid, så bør han bare være fornøyd altså.

Jeg var med flere stk. Før kjæresten, og har faktisk ikke telling på hvor mange jeg har kysset, så..ja:P

Move on ja. Det bør han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Når det så viktig for han dette med fortid, så bør han bare være fornøyd altså.

Jeg var med flere stk. Før kjæresten, og har faktisk ikke telling på hvor mange jeg har kysset, så..ja:P

Move on ja. Det bør han.

:fnise: Samme her, jeg har en del selv og mange har jeg kysset.

Silver: Som sagt, jeg kommer uansett til å være der. Jeg liker bare ikke å lese hvordan du har det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fekk prata ut i går, og ordna opp. Men det er slitsomt å skulle krangle om den same tingen gong etter gong, for det ender alltid med at han sei unnskyld uansett..Så kvifor berre ikkje droppe å krangle om det, så slepp vi å bli lei oss?! Og han innrømte at han meinte ikkje det han sa om at han trudde eg skulle møte mannfolk på kjøpesenteret.. Men eg veit ikkje om det er noko betre det da, for då vil jo det seie at han faktisk sa det KUN for å såre meg!

Det blir forresten neppe nokon tur til byen, for operasjonen til svigermor blir mest sannsynleg utsatt til etter dåpen. Eg veit ikkje kvifor, om det har noko med at kanskje ho må gå med bandasje på handa? Veit ikkje.. Det er jo nesten 3 veker frå operasjonen til dåpen da, men svigerinna mi meinte det var best å utsette. Så då får eg ta byturen seinare :)

Jaja, i dag skal han jobbe lenge overtid, men så har han tre dagar vinterferie, så då håper eg at vi skal få nokre fine dagar saman :) Men det vil seie at eg ikkje kjem inn hit att før på mandag, mest sannsynleg (mannen min liker ikkje at eg sit på nettet/bruker pc-en når han er heime), men kanskje eg finn ei ledig stund i løpet av veka :)

Det vart tidleg morgon i dag.. M har vore litt urolig dei par siste dagane, kanskje det er noko slags økedøgn som gjer seg gjeldande? Han har i alle fall våkna oftare og sove kortare dei to siste dagane, både på dag- og nattestid. I går la vi oss i 21-tida, så våkna han i 0.30-tida, 4.30 og 6. Så det var mykje til å vere han! Han bruker jo ofte å sove seks timar i strekk, så i dag vart ho mamma trøytt ja :fnise: Han ville også stå opp kl 6, pluss han bæsja den gigantbomba i bleien, så den måtte jo skiftast. Så vi stod opp ca 6.30 og la oss igjen 7.30, for då vart han trøytt igjen. Men så ville han berre sove ein time, så 8.30 var det mat og oppigjen. No har eg vore på trilletur, så han sov jo der da. Og etter litt makking då vi kom heim, så sovna han til igjen, men neppe særleg lenge. Eg fekk jo til slutt ete frukost, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgon skal M på helsestasjonen og få vaksine! Det blir spanande, og eg håper han ikkje reagerer alt for mykje på den. Er også spent på kor mykje han veg på 3-månaderskontrollen. Eg tippar rundt 6,5 kg, for mannen min vog seg først utan M og så med M, og han var rundt 6,5 kg tyngre med M :) Og så er han kanskje rundt 60 cm? Han passar str 56 enda, men det begynner å bli ganske knapt, i alle fall sparkebuksene. Bodyane går enda. Han er i alle fall ikkje tjukk (heldigvis, eg var redd han skulle arve meg på det området der..). Han bruker jo mykje 62 også da :)

Vi var i byen på laurdag og fekk handla inn ein del til dåpen, til oppussing og til M :) Eg har funne ut at det er myyykje kjekkare å shoppe til M enn til meg sjølv :fnise: Så vi kjøpte ein del klede i str 68, sånn han har litt å vekse inn i. Men kjøpte også to jakker på KappAhl, dei var så kule, og dei var i str 80 og i 92. Så dei har han om 1-2 år :fnise:

Kjøpte også uro til å ha over senga, som spelar Mozart og Bach ;) Og ei leikematte, for dei er så utruleg gode. Isolerer godt og er mjuke å ligge på :jepp: Og så var der tips til trening med mor og baby som eg kan gjere om eg vil :gjeiper:

Har vore godt å ha mannen heime i nokre dagar no, og det har gått stort sett veldig greit. Ja, nokre småkranglar innimellom, men det har gått heilt fint :jepp: Er fint å ha nokon som kan ta seg av M innimellom, slik eg kan dusje og sånn. Har ikkje fått hjelpt til med oppussinga, for det er ikkje så lett å måle og sånn, for plutseleg treng M oppmerksomhet/mat/ny bleie, og då er det ikkje så kjekt å vere full av måling på klede og hender. Så eg har pusla rundt om i huset, rydda litt, vaska klede og lagt saman klede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uroen hørtes spennende ut :jepp: Hvor kjøpte du den? Har en uro jeg kjøpte på Ikea som henger over stellebordet og O elsker den!

Gliser stort og prater i vei når han ser den :fnise:

Alltid spennende med tur på helsestasjonen :) Her var guttungen 7,4 kg (!) og 63,5 cm lang. Liten bolle med andre ord :fnise: Syns det bare er koselig at han er litt rund jeg.

Lykke til med vaksine! Håper han slipper å reagere noe særlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser en ny valk på lille gompen min hver dag jeg :fnise: Hærlig da :rodmer: Her er det flere uker siden vi pakket ned str 56..litt vemodig var det :trist: og vi har faktisk begynt å pakke bort noe i str 62 allerede.... :sjenert: Men vi har ikke begynt med str 68 enda, da.

Kjempespendt på hva han veier og lengde jeg også..skal på helsestasjonen på torsdag. Tipper han er nære på 7 kg jeg..om ikke over. Synes han er tung! Og nå er det jo ikke bra nok å ligge i fanget lengre, skal opp å se - og jeg må ærlig innrømme at jeg blir helt vissen i armene etter å ha holdt han oppe en stund (mulig jeg er dritsvak, men :fnise: )

Regner med han skal ha vaksinen på torsdag også..huff dårlig på sånt tror jeg :sjenert: synes jo så synd i han når han gråter at jeg omtrent gråter selv (ikke bare omtrent heller, det har faktisk hendt seg at jeg har tørket noen tårer ja!). Og det å sikkert skulle måtte holde han fast såpass hard at han ikke spreller når hun skal stikke... huff :sukk:

Kjenner til det med malingen :gjeiper: vi har et bittelite kott som skulle vært malt (..i 2 år nå :sjenert: ), men jeg føler ikke jeg kan begi meg ut på et sånt prosjekt om dagene, for jeg kan være sikker på at mini krever oppmerksomhet når jeg står der klissete av maling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uroen hørtes spennende ut :jepp : Hvor kjøpte du den? Har en uro jeg kjøpte på Ikea som henger over stellebordet og O elsker den!

Gliser stort og prater i vei når han ser den :fnise :

Alltid spennende med tur på helsestasjonen : ) Her var guttungen 7,4 kg (!) og 63,5 cm lang. Liten bolle med andre ord :fnise : Syns det bare er koselig at han er litt rund jeg.

Lykke til med vaksine! Håper han slipper å reagere noe særlig : )

Eg kjøpte uroa på BabyComfort, den heiter Tiny Love, den ser slik ut :) Han likte i alle fall å ligge i senga og sjå på den :jepp: (Men sove i senga? Nei! Berre i vogna! :fnise: ) Vi har ei lita bie (som vi fekk i Libero-babypakken) som heng på veggen ved stellebordet, og M elsker den! :)

Babyar kan godt vere gode og runde, då er dei søte :) Michelinbabyar :fnise: Eg er mest redd for at han skal bli tjukk når han blir eldre.. :sjenert: Men lubne babyar er jo berre søtt, og eg er trur ikkje der er nokon særleg samanheng mellom vekt som baby og vekt som voksen. :) O var forresten 1 kg tyngre enn M :fnise:

Synes jeg ser en ny valk på lille gompen min hver dag jeg :fnise : Hærlig da :rodmer : Her er det flere uker siden vi pakket ned str 56..litt vemodig var det :trist : og vi har faktisk begynt å pakke bort noe i str 62 allerede.... :sjenert : Men vi har ikke begynt med str 68 enda, da.

Kjempespendt på hva han veier og lengde jeg også..skal på helsestasjonen på torsdag. Tipper han er nære på 7 kg jeg..om ikke over. Synes han er tung! Og nå er det jo ikke bra nok å ligge i fanget lengre, skal opp å se - og jeg må ærlig innrømme at jeg blir helt vissen i armene etter å ha holdt han oppe en stund (mulig jeg er dritsvak, men :fnise : )

Regner med han skal ha vaksinen på torsdag også..huff dårlig på sånt tror jeg :sjenert : synes jo så synd i han når han gråter at jeg omtrent gråter selv (ikke bare omtrent heller, det har faktisk hendt seg at jeg har tørket noen tårer ja!). Og det å sikkert skulle måtte holde han fast såpass hard at han ikke spreller når hun skal stikke... huff :sukk :

Kjenner til det med malingen :gjeiper : vi har et bittelite kott som skulle vært malt (..i 2 år nå :sjenert : ), men jeg føler ikke jeg kan begi meg ut på et sånt prosjekt om dagene, for jeg kan være sikker på at mini krever oppmerksomhet når jeg står der klissete av maling ; )

Oj, eg trur guten din har tatt igjen guten min då :fnise: Her er str 62 framleis romsleg! Nokre av buksene er faktisk litt lange enda, så eg tipper han kan bruke 62 ei god stund til :jepp: Men det er litt vemodig å legge vekk dei mindre størrelsane.. Samtidig så er det kjekt å kjøpe nye klede i større størrelser! :jepp:

Vaksina var sikkert like ille for meg som for han :fnise: Eg får så vondt i mammahjertet mitt når M grin fordi han har vondt. Men det er jo nødvendig! Håper berre at han ikkje reagerer alt for mykje no da..

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har vi vore på helsestasjonen og M har fått vaksina si. Stakkaren.. Eg får heilt vondt når han grin sånn som han gjorde, for det er ikkje ofte han gjer! (Det var kanskje første gong?) Eg fekk tårer i augene :sjenert: Han rakk akkurat å komme seg frå første stikket, så var det tid for neste stikk. Då begravde han ansiktet i skuldra mi og grein, ååååh stakkaren min! Heldigvis tok det berre eit lite minutt før han var i orden igjen, så han er nok ikkje traumatisert for alltid :) Dei hugsar jo ikkje så veldig lenge når dei er så små, praktisk i dette tilfellet ;)

Vi målte også lengde og vekt, og M veg no 6420 gram (eg tippa bra med 6,5 kg ;) ) og han er 62 cm lang! Store fine guten min :rodmer: Er 42,5 cm rundt hovudet. Og han har litt flatt bakhovud, eg syns han har hatt det, og helsesøstra var einig. Så vi må vere endå flinkare til å legge han på magen. Ellers så imponerte han helsesøstra då ho la han på magen (for å sjekke hoftene og sånn) og han nærmast begynte å kravle og åle seg framover :) Og han rulla rundt på ryggen også, berre sånn for å imponere enda litt til :fnise: Ho var i alle fall godt fornøgd med utviklinga, så då er eg også fornøgd :jepp:

No ligg han og søv i vogna si. Håper han ikkje reagerer alt for mykje på sprøytene og at han får sove godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er forresten overbevist om at M sa "mamma" i går! :fnise: Neida, det var nok dessverre berre tilfeldighetar som gjorde at lydane "ma" og "ma" kom rett etter kvarandre :fnise: Men gøy var det uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er forresten overbevist om at M sa "mamma" i går! :fnise: Neida, det var nok dessverre berre tilfeldighetar som gjorde at lydane "ma" og "ma" kom rett etter kvarandre :fnise: Men gøy var det uansett! ;)

Er ikke det noe av det vi mødre er flinkest til da? ;) Å legge godviljen til, til det ekstreme - så "ma" og "ma" faktisk BLIR mamma :gjeiper: "Han SA mamma. Hannes første ord var mamma :rodmer: så det så.. End of discussion :fnise: " liksom :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Her var det pa-pa først, ikke ma-ma.. Ungen blir nok pappas lille jente. :skratte: Vi er faktisk enig på at første lyden med vokaler er pa... :sjenert:

Hu sier mye ma-ma, og forloveden sier hele tiden at hun kaller på meg. :fnise:

Håper M har det bra enda, med tanke på at vaksinasjonen kan ta litt tid før den virkelig slår ut (har skjedd med C en gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke det noe av det vi mødre er flinkest til da? ;) Å legge godviljen til, til det ekstreme - så "ma" og "ma" faktisk BLIR mamma :gjeiper: "Han SA mamma. Hannes første ord var mamma :rodmer: så det så.. End of discussion :fnise: " liksom :skratte:

Hehe, jo, det VAR mamma han sa! :Nikke: Eg er jo heilt objektiv, såklart :fnise: Vi har nok mykje godvilje å bruke, så eg kjem til å stå på mitt - "mamma" var hans første ord! :fnise::rodmer:

:fnise: Her var det pa-pa først, ikke ma-ma.. Ungen blir nok pappas lille jente. :skratte: Vi er faktisk enig på at første lyden med vokaler er pa... :sjenert:

Hu sier mye ma-ma, og forloveden sier hele tiden at hun kaller på meg. :fnise:

Håper M har det bra enda, med tanke på at vaksinasjonen kan ta litt tid før den virkelig slår ut (har skjedd med C en gang).

Hehe, ei lita pappajente ja :jepp: Ekstra kjekt for pappaen det da ;)

M har det foreløpig heilt fint. Har ikkje merka noko enda, verken trøtthet, suring, feber eller vondt. Prøver å vere forsiktig med låra da, ikkje trykke på dei. Men han ligg og leikar seg under babygymmen og er same gamle goingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var M veldig snill :) Vi la han i 20-tida, men han våkna i 21-tida og ville ha litt meir mat. Det fekk han, og så sovna han, og våkna ikkje før kl 4 :) Og så kl 7.30 :) Det var snill gut, det :jepp:

Ein som ikkje var fullt så snill, var den gretne mannen min. Han var i skikkeleg dårleg humør i går. Kombinasjonen av stressande jobb og lite mat (lavt blodsukker) er dødens! Han kom att frå jobb og fjelltur, og så fekk eg trene og dusje medan han passa M. Og då eg var ferdig med dusjinga ringte mamma, så eg prata litt med ho. Ho lurte på om eg ville komme heim i helga, for eine søstra mi (som eg ikkje har sett sidan jul) skulle komme heim pga langhelg. Eg får alltid ein klump i magen når mamma spør om eg vil komme heim, for då veit eg at mannen min blir sur når eg seier det til han. Denne helga skulle vi bruke til oppussing, men eg får jo ikkje gjort noko uansett pga M, det blir jo mannen som pussar opp. Men han vart sur og gretten. Blæ.

Så då var han sur resten av kvelden, fordi det gjekk lang tid før middagen var klar, og i tillegg måtte han hjelpe til og lage den! Kriiiise! Vi hadde steikt ris, så eg satte på risen, men akkurat då den var ferdigkokt ville M ha mat, så då spurte eg mannen min om han kunne lage resten.. Og så vart han sur. Eg blir gaaal! Så får eg berre droppe treninga i kveld, slik at middagen blir ferdig fortare. Vil heller ha ein blid mann.

Jaja, heldigvis har eg ein blid og god gut som smiler til mammaen sin :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

NEINEINEI.

Nå har jeg bare vært innom og lest og ikke skrevet (ammetåke gjør sitt :fnise:).

DU SKAL IKKE LAGE MIDDAG!!!

Kommer han virkelig hjem fra jobb, og så har du middagen klar?!

Du skal være mamma, komme deg til byen, vaske og fikse hjemme, trene og være restriktiv med godis og så på toppen av det STØRSTE isberget skal du lage mat?!

Og så blir han sur fordi han må HJELPE til?!

Så utrolig dårlig gjort!! :kjefte:

:klemmer:

Du burde lage mat til deg selv før han kommer hjem, og så boikotte hele fellesmiddagen så får han lage det selv.

Han blir jo misfornøyd uansett, det er jo alltid noe, det vet du...

Åhh tenker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:filer: Synes oppriktig synd på mannen din jeg. :ironi:

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si jeg, jeg får vondt når jeg leser dette. :klemmer: Tenker på deg, og tilbudet er der om du trenger en skulder.

Edit: Jeg så det frøken am skrev, henger meg på det. Og så takker jeg gudene for at forloveden elsker å lage oss mat. :jepp: Det går an at mannfolk lager mat, det går an å fungere sammen. Han derre mannen din får gi litt av seg selvv enn å være et voksent barn (som han er i mine øyne).

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...